Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.
Chris Ash skrev:
Jag tycker forumet är bra. Kanske lite dåligt modererat, men hellre det än tvärtom.
Japp, det är modereringen som brister.
Med fler moderatorer skulle problemen bli mindre och kvävas tidigare.
Det blir också lättare att veta vad som är okej och inte okej.

Jag tycker det är dåligt när vissa inlägg, ibland en hel serie, tas bort utan meddelande. Hände nyligen i en tråd om bromsslangar, vi var visserligen OT men det var inget elakt och en moderator kunde ha postat för att tillrättavisa oss i stället för att bara ta bort inlägg, känns lite Gestapo, smussla under mattan liksom utan chans att vi kan lära oss något av det. Jämför målade polisbilar med civila polisbilar.

Jag tycker allt är, och har varit, jättebra här. Helt underbart. Gör ingenting. :pannkyss

Ninjaboy skrev:
Jag tycker det är dåligt när vissa inlägg, ibland en hel serie, tas bort utan meddelande. Hände nyligen i en tråd om bromsslangar, vi var visserligen OT men det var inget elakt och en moderator kunde ha postat för att tillrättavisa oss i stället för att bara ta bort inlägg, känns lite Gestapo, smussla under mattan liksom utan chans att vi kan lära oss något av det. Jämför målade polisbilar med civila polisbilar.
Vi har delade åsikter. Varför vill folk VETA vad som tagits bort? Det som sas hade inget med tråden att göra. Folk blev ju bara arga på varandra. Detta är inte Jerry Springer show. Eller i 2-taktsforumet är det det, men inte i övriga. :hihi

Swedie skrev:
Vi har delade åsikter. Varför vill folk VETA vad som tagits bort? Det som sas hade inget med tråden att göra. Folk blev ju bara arga på varandra. Detta är inte Jerry Springer show. Eller i 2-taktsforumet är det det, men inte i övriga. :hihi

Får man inte veta vad som är fel gör man samma fel gång på gång på gång. Borde tom du förstå?

Som tjejer, ingen hade berättat för mig att det var det andra hålet man skulle använda. Hallå liksom.

Vart har uppmaningen att inte särskriva mm tagit vägen?.Hoppas trådar där te.x 2 eller fler personer som känner varandra bara vill snacka eller driva med varandra flyttas till PM eller telefon istället.

Swedie skrev:
Man behöver inte veta vad som tagits bort, men varför hade varit bra. I vårt fall var det OT men hur många trådar spårar inte ur? :) Som Sege säger, om moderatorn lämnar en kommentar så lär vi oss ju något och förhoppningsvis blir det bättre då, att bara ta bort spårlöst gör ju att det kan blossa upp igen t o m i samma tråd.

Ninjaboy skrev:
Man behöver inte veta vad som tagits bort, men varför hade varit bra. I vårt fall var det OT men hur många trådar spårar inte ur? :) Som Sege säger, om moderatorn lämnar en kommentar så lär vi oss ju något och förhoppningsvis blir det bättre då, att bara ta bort spårlöst gör ju att det kan blossa upp igen t o m i samma tråd.
:tummenupp
Det behöver ju inte var en uppsats utan en kort förklaring räcker.

Jag kan inte påstå att jag tycker det har blivit sämre stämning här... :va

Moderatorerna funkar som dom ska, men det e ändå Swedie som e kung här! Fast än jag inte träffat honom IRL, verkar han ju vara en av dom sjysstaste människorna på planeten...

Kan inte uttala mig om 125-forumet, men på dom övriga har jag hängt i snart 2 år, å tycker allt e bara ok! Förvånas ännu i denna dag över hur bra vi har det här... mycket "mer" än något annat forum jag någonsin satt min fot i... :Bugar

Tycker inte det behövs hårdare modereringar heller för den delen, utan jag tycker snarare att standarden (om vi nu kan tala om sånt) vad gäller medlemmar på detta forum e generellt sett hög... :pannkyss
Sjysstare stil här en vad man möts av varje dag IRL! Å jag e övertygad om att detta beror på att vi alla här har ett gemensamt intresse... En del käftande kan det väl bli ibland, men samma där, mindre än IRL. Dessutom e det väl hälsosamt med lite sånt, eftersom detta ändå är ett forum finns inte ens möjligheten att det skulle leda till något fysiskt våld (om nu inte, men de e att gå till överdrift...)... :rolleyes:

Vill dessutom tillägga att det är rent utsagt otroligt att det funkar så bra med tanke på att vi är en del nationaliteter representerade här. Som finne har jag trivts bra, trots att jag antagligen har en hel del grundvärderingar annorlunda en t.ex. en svensk (vet att jag har det, generellt sett) :tungan Sen har vi norrmän, danskar, fler finnar osv... å det bara flyter :tummenupp

Så, från mig, till alla som gör denna sida till vad den är: GOTT NYTT ÅR :fyllisar

Tycker nog att stämmningen har vart lite si sådär, hoppas det blir lite lugnare framöver, en viss moderator är det ju skönt att ha blivit av med....ok, vissa frågor och inlägg kanske kan vara lite lustiga, men det tycker jag att man får ta.
Man kanske inte behöver bombardera dom stackarna så dom flyr sh..

-PLASTMISIL- skrev:
Tycker nog att stämmningen har vart lite si sådär, hoppas det blir lite lugnare framöver, en viss moderator är det ju skönt att ha blivit av med....ok, vissa frågor och inlägg kanske kan vara lite lustiga, men det tycker jag att man får ta.
helt rätt snart en ny säsong framför oss! :)

UrbanTiger skrev:
Inte för att vara petig men du har varit reggad i en månad.
Det är klart att du kanske läst som annonym gäst sedan 2002.
Kan väl ha varit inne och smygläst ett bra tag innan jag reggade mig.

-PLASTMISIL- skrev:
Vem då? Är någon moderator kickad?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...