Det är dags att stanna klockorna…Mantorp

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
går det att se racet i efterhand någonstans på nätet :va
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Är det någon som vet var jag kan tanka ner det som sändes på viasat.
Skulle vara kul att se hur tävlingen såg ut från åskådarplats.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Med risk för att slita ut hd-spelaren, så råder det inget tvivel om att Filip vann i helgen. Ren skam att en högjudd teamchef skall få påverka flera svaga beslutsfattare. Man kan titta gång på gång och Filip vinner PUNKT SLUT. Att sen gapa om något målfoto som inte finns och när det inte gick så var det en måldomare som tyvärr enligt filmen tittade åt annat håll som skulle avgöra det hela. Ren parodi, hoppas det finns några med råg i ryggen som inte faller undan för dessa "alfa HANNAR" I DEPÅN. Är detta svenskroadracing så vill inte jag vara med i fortsättningen. Hela veleriet med startförfarandet får väl ha en egen tråd:fakta :7peta :tummenner
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Två korta frågor (har inte läst allt då jag jobbar, så svaren kanske står i något inlägg. Men jag frågar så kanske jag kan få ett rakt svar).

Vem är förarrepresentanten?
Har STCC någon som är ansvarig för just MC biten på alla race? Vem i så fall?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Två korta frågor (har inte läst allt då jag jobbar, så svaren kanske står i något inlägg. Men jag frågar så kanske jag kan få ett rakt svar).

Vem är förarrepresentanten?
Har STCC någon som är ansvarig för just MC biten på alla race? Vem i så fall?

Andres Mårtensson är förarrepresentant. Och av min bedömning så gör han ett bra jobb i en hård miljö, när han som ensam ska repressentera förarnas åsikter för en dommarstab på 4 personer.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Andres Mårtensson är förarrepresentant. Och av min bedömning så gör han ett bra jobb i en hård miljö, när han som ensam ska repressentera förarnas åsikter för en dommarstab på 4 personer.

Okej, tack.

Vet du om STCC har en ansvarig för bara Pro Superbik?
 

12

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Vimmerby / Rio de Janeiro
Hoj
2009 Kawasaki ZX10 Pro Superbike
Skulle också vilja se racet... går inte att se det på Viasat on demand i alla fall, ingen som spelat in och kan tanka upp på youtube ?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Med risk för att slita ut hd-spelaren, så råder det inget tvivel om att Filip vann i helgen. Ren skam att en högjudd teamchef skall få påverka flera svaga beslutsfattare. Man kan titta gång på gång och Filip vinner PUNKT SLUT. Att sen gapa om något målfoto som inte finns och när det inte gick så var det en måldomare som tyvärr enligt filmen tittade åt annat håll som skulle avgöra det hela. Ren parodi, hoppas det finns några med råg i ryggen som inte faller undan för dessa "alfa HANNAR" I DEPÅN. Är detta svenskroadracing så vill inte jag vara med i fortsättningen. Hela veleriet med startförfarandet får väl ha en egen tråd:fakta :7peta :tummenner

SRW 2008

...vilket i praktiken innebar totalseger.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
psb_mantorp1_2009-7805.jpg
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Han som sköter flaggan ser verkligen ut att fokusera på Filip och Freddy :rolleyes:

Bilder kan ljuga men visst ser det ut som att Filip är längre fram än Freddy?

Då lämnades det in en protest mot Björk, vilken såklart godkändes. Freddy vann totalen med en poäng, och om protesten hade avslagits så hade det inte hänt.
Okej, då är jag med på vad du menade :tummenupp

Skulle vara intressant att veta hur vanligt det är med protester i tex BSB där de kör bra mycket hårdare mot varandra än i Pro Superbike.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Bilder kan ljuga men visst ser det ut som att Filip är längre fram än Freddy?
...

Tycker det ser ut som dom är jämsides då styre-styre är mitt emot varann. Dessutom är detta en bit ifrån mållinjen. Dom flesta Svenska mållinjerna är dåligt målade/slitna/smala men denna syntes lite på STCC sändningarna på tv:n så den borde synts här med då på ett foto.

LG, som är kommentatorn på plats, ser ut att ha bra koll på dom iaf efter målgången.
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Tycker det ser ut som dom är jämsides då styre-styre är mitt emot varann. Dessutom är detta en bit ifrån mållinjen. Dom flesta mållinjerna är dåligt målade/slitna/smala men denna syntes lite på STCC sändningarna på tv:n så den borde synts här med då på ett foto.

Jag tycker att det ser ut som att Filip har slagit av medan Freddy fortfarande ger fullt, vilket isf borde betyda att Freddy kommer bakifrån/förbi om de nu är bredvid varandra.
Kan inte någon fixa upp ett klipp på tuben så att man får se. :)
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Antag att farten över mållinjen är 150km/h.

Då motsvarar 0.007s 29,2cm.

Alltså min röst på Filip.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Han som sköter flaggan ser verkligen ut att fokusera på Filip och Freddy :rolleyes:

Bilder kan ljuga men visst ser det ut som att Filip är längre fram än Freddy?
.

Bilden är tagen några meter efter mållinjen På HD boxen när man koller är det stört omöjligt när man pausar dom på linjen att se vems hjul är först.

Jag skulle vilja ha den bilden på datorn där de är på linjen då man kunde manipulera den med kontrast och negativ konvertera den därmed få fram både däcken tydligt och mållinjen.

Han som viftar med flaggan är inte en av dom som uttryckte Freddy som vinnare om jag fattat det rätt ?

Ingen matematiker här?
Backlund hade transpondern på skärmen vid framhjulet om uppgiften stämmer. Papunen mitt på hojen. Den MINSTA skillnaden mellan dessa 2, efter att kollat min kawa, borde vara 40 cm (om han satte den mitt på kylaren) men mest troligt 50-60 cm. Men låt oss köra på 40cm som absolut minimum. Backlund vann med 9 tusendelar. Hastigheten var över ca 150-200? Så hur lång hinner man i cm i dessa farterna? (har inte en aning). Det borde vara lätt att just räkna ut vem som borde varit först om man bara vet hur man ska räkna. (jag vet inte riktigt, eller orkar inte tänka så långt just nu)
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top