Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Enligt den utredning som Svemo gjorde verkar det ha varit gott om folk som koncentrerade sig på målgången:
Målgången observerades visuellt av ett flertal faktadomare såsom tidtagningschef, tidtagaren, måldomaren, tävlingsledaren biträdande tävlingsledaren, personalen i racecontroll och SVEMO domare. Detta skedde av alla på mycket bra positioner, rakt från sidan på olika höjd ovanför och på lämpliga avstånd. Alla hade en enhetlig bild av förloppet vid passagen av de båda ekipagen över mållinjen och att nr 1 är cirka 15-20 centimeter före nr 14 över mållinjen, varför nr 1 dömdes som segrare.
Haha vilken efterkonstruktion. Mig spelar det ingen roll om vem som vann men det finns ju bilder på var vissa av dessa tittade...märkligt att deras utredning missade tv tagningarna. Obs jag var själv 100% säker på att Freddy var först för jag uppfattade det så tack vare en dålig mållinje och just pga att han ju var först 1 meter innan...nu kan jag inte svära 100% på vem som vann.
Sedan kan man oxå fråga sig varför om nu så många såg målgången direkt lät man prispallen se ut som den gjorde och fixade inte det direkt, om nu alla såg det vore det ju enkelt...Dessutom är det så att oavsett vem som var först så är det lagom svårt att se ens på en stillbild. Jag måste medge att efter att ha bearbetat bilderna själv, negativformat och kontrurer och skärpa ändras upp och ner så ser Backlund ut att vara först men det är inte med ens 20 cm....mer ca 5-10cm...inte en chans att dom sett detta i dom hastigheterna tyvärr.
Som sagt oavsett vem som vann, det kan vi lämna vid detta laget kanske för det är som det är, men att lämna en sådan rapport med uppenbara fel känns som sagt som en efterkonstruktion för att komma ur en knipa dom eventuellt satt sig i.
(låt oss nu inte bråka igen om vem som vann! Freddy dömd segrare)