Dessa snabba bilar måste stoppas

• Thread starter Thread starter TLRR
  • Start date Start date
skjut av en viss procent av Stockholms överklass-slynglar istället
som förebyggande trafiksäkerhetsarbete. ;)

Last edited:
Blir det mer intressant när man får veta att det är brodern till en av Maddes bästa vänner(s pappas mammas kussins sysslings barnbarns bla bla orkar bry sig) :va

Undrar vad vansinnesfart är för något? Vad definitionen för det? Vem bestämmer den definitionen? Man skulle ju kunna svara att allt e rellativt. Enligt min definition körde de således 4 gånger så snabbt som rekommenderad hastighet på vägen i fråga.

Men efterson art. kommer från AB. körde de nog i ca 67 km/t... helt vansinnigt!

Jag förstår vart trådskaparen vill komma, inget snack öht om att det är dessa vansinnigt stora, tunga bla, bla, bla, bilarna är farliga men jag irriterar mej (likt Santo) mer på Aftonbladet (jävla skitskavallerblaska), det får alltid till rubriken på något vis... och som helt uppenbart inte är sant..?

Underrubrik: Kungabarnens vän tappade kontrollen under vansinnesfärden.
Brödtext: Brodern till en av prinsessan Madeleines mycket nära vänner...

Hur orkar de med sej själva, är det ingen som korr-läser innan de trycker??

Jag bor precis där kungabarnens vänner körde ihjäl sig tidigare... med en fet snyfthistoria om hur dålig motorvägen är.... Där dom körde av får man ligga på en del för att det ska gå åt skogen... både då och nu.. jag åkte där varje dag tidigare, kanske inte alltid lagligt fort ;)

På nått sätt så verkar det alltid som att det är så synd om dom som kör. Finns alltid nån anledning till varför bilen far av vägen. Kombinationen hög fart+taskig förare brukar vara det vanliga...

Aftonbladet är en jävla piss-tidning och jag skrattar varje gång jag läser deras löpsidor!

Jag bojkottar skiten totalt nu för tiden! Det är det ju "vi" som köper skiten som gör att dom fortsätter skriva sin dynga! :mad:

Bilen flög 80 meter

shitponfrit så fort det måste gått.

en flygande bil 80 meter. tjobing i lådan

När jag först såg bilden såg jag bara den lilla röda bilen och tänkte "hur faan kan man få en Skoda Fabia att flyga 80 meter???". :tungan

SUV:en flög tydligen 80 meter och landade på Fabian som i sin tur flög 20-30meter. Ändå står bilarna alldeles brevid varandra.

Hmm... här e nåt som är skumt:va .

lite att göra så jag satt och räknade på det där, ponera att slänten som bilen flög utför var 5meter hög så blir det en luftfärd på 0,7s dvs så lång tid tar det innan bilen fallit 5meter och på dom 7 tiondelarna ska bilen flyga 80meter.
80/0,7 = 114,3m/s = 411km/h gg aftonbladet?

om bilen hade hållit en hastighet av 160km/h utför slänten så måste slänten vara 18meter hög för att bilen ska få en luftur på 80m. tror inte ordet "flög" är så passande snarare rullade, gled eller hasade. SKITBLASKA >.<

411 kmh i den där? :rofl Tror inte slänten va 5 meter heller ska nog va körde 80 meter.

gluffis skrev:
2336268 Jag bor precis där kungabarnens vänner körde ihjäl sig tidigare... med en fet snyfthistoria om hur dålig motorvägen är.... Där dom körde av får man ligga på en del för att det ska gå åt skogen... både då och nu.. jag åkte där varje dag tidigare, kanske inte alltid lagligt fort ;)

På nått sätt så verkar det alltid som att det är så synd om dom som kör. Finns alltid nån anledning till varför bilen far av vägen. Kombinationen hög fart+taskig förare brukar vara det vanliga...

Jag fattar inte heller hur de kunde åka av där! Jag har maxat både hoj och bil på den sträckan, enda som var någorlunda läskigt var med hojen men med bil kan man ju hålla 200+ om det inte är en SUV.
Det är det jag alltid har sagt, stockholmare är värdelösa på att köra bil utanför tullarna!

verkat vara en otäck olycka men varför måste AB överdriva allt så himla mycket?
helt plötsligt ska det vara jätteintressant och hemskt för att individerna känner kungafamiljen... jaha... flög 80 meter, yeah right, bilen som står placerad 5 meter bort ska enligt AB den flugit 20 meter...

lite OT:
ingen mer än jag som tycker motsägelsen i ordet stadsjeep är lite komiskt samt fundersamt varför det finns mest såna i stockholm och andra stora städer...

fast varför inte? dom är ju lätta att parkera och går himla bensinsnålt...

Dee_cati skrev:
Det är det jag alltid har sagt, stockholmare är värdelösa på att köra bil utanför tullarna!

speciellt om de är fulla (eller påtända) som i det här fallet tydligen

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...