Dessa snabba bilar måste stoppas

• Thread starter Thread starter TLRR
  • Start date Start date
Nautilus skrev:
2338894 Det finns som jag ser det två skitstora skäl mot alkolås i alla fordon:

1) Skiten kan gå sönder och vips har man en immobilizer man inte kan koppla ur.
2) Om det är en nödsituation, t ex om man är på en fest ute i skogen där alla har druckit och någon halkar på motorsågen eller nåt, är det såklart bra att få personen mot ett sjukhus så fort som möjligt.

Fast det kan ju vara en bra idé att ha det i bussar. Tradeoff.

menar du allvar...med 2 an... hehe

TLRR skrev:
2338089 ALKOLÅS JA,FÖRBJUD DÅLIGA FÖRARE :hihi JA DÅ INGÅR JU HELA MC FOLKET DÄR 90 % SÄLLAN HÅLLER SIG INOM TRAFIKLAGARNAS NORMER.
ELLER HUR ?
DETTA RÄKNAS JU SOM ATT MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE INOM POLISVÄSENDET OCH SAMHÄLLET RENT GENERELT

HÖJ KÖRKORTSÅLDERN TILL 25 ÅR OCH LÅT ALLA SOM TAGIT DET FÖRE 25 ÅRS ÅLDER TA OM DET.fÖR ATT SE OM DE ÄR MOGNAT I TRAFIKEN.

Det är skillnad på de förare som drar på där det är säkert att dra på,,, och de människor som kör stadsjeepar i ayrton senna hastigheter... dessutom kör polisen fort,, fast med huvudet... så du menar att 90% av alla mc förare är dåliga förare.... haha konstigt att du inte blir head huntad... även mc förare kan köra snabbt men klokt, har du tänkt på det?....

Last edited:
goba skrev:
även mc förare kan köra snabbt men klokt

även jag kör för snabbt ofta men jag åker inte omkring och
inbillar mig att det är särskilt klokt :fakta

Enda skillnaden mellan den olyckan och om en ordinär Amazon med plysch-instrumentbräda hade voltat in där (utdött släkte visserligen) är väl priset på fordonet.

goba skrev:
2338971 menar du allvar...med 2 an... hehe

Det är skillnad på de förare som drar på där det är säkert att dra på,,, och de människor som kör stadsjeepar i ayrton senna hastigheter... dessutom kör polisen fort,, fast med huvudet... så du menar att 90% av alla mc förare är dåliga förare.... haha konstigt att du inte blir head huntad... även mc förare kan köra snabbt men klokt, har du tänkt på det?....

Ja är man vettig ,väljer man sina ställen och tillfällen att köra fort där riskerna (läs inlärda o kollade vägavsnitt) är minimala,men som tidigare sagts är det "klokt" att överskrida dubbla hastighetsbegränsningar eller liknande ?

Nää du,om du läser så ger jag bilden utifrån medias och mydigheters sätt att se oss. Men jag medger gärna att det finns idioter bakom styret oxå.
Japp,jag är en ful (flaskbottnar till glasögon) jevel i trafiken o där med en dålig förare.

Tänk efter innan foderluckan glappar,hur kör en bra förare i trafiken.
Hur definierar media mm.en dålig förare.

Jii skrev:
2339049 Sen när flyger bilar? :corn

Vill du ha ett gott skratt: köp aftonbladet :hihi

Aftonbladet som är så bra :rofl

Last edited:
Ozzian skrev:
2348742 Nu har "vår favoskvallerblaska" äntligen konstaterat att "många" av kungabarnens vänner har råkat ut för div olyckor.

det är Guds sätt att motverka inaveln inom överklassen

Roughack skrev:
2336937 lite att göra så jag satt och räknade på det där, ponera att slänten som bilen flög utför var 5meter hög så blir det en luftfärd på 0,7s dvs så lång tid tar det innan bilen fallit 5meter och på dom 7 tiondelarna ska bilen flyga 80meter.
80/0,7 = 114,3m/s = 411km/h gg aftonbladet?

om bilen hade hållit en hastighet av 160km/h utför slänten så måste slänten vara 18meter hög för att bilen ska få en luftur på 80m. tror inte ordet "flög" är så passande snarare rullade, gled eller hasade. SKITBLASKA >.<

Tänk även på att när bilen är i luften (under de 0.7s.) så har den inte konstant fart 411km/h utan den minskar nog ganska kraftigt när bilen lämnar marken, var där då även ett räcke eller dylikt som den skulle forcera först borde detta bromsa upp den en del, så bilens fart när den var på vägen borde vara 500km/h+.... Hehehe Trimmad jävel!

Nautilus skrev:
2338894 Det finns som jag ser det två skitstora skäl mot alkolås i alla fordon:

1) Skiten kan gå sönder och vips har man en immobilizer man inte kan koppla ur.
2) Om det är en nödsituation, t ex om man är på en fest ute i skogen där alla har druckit och någon halkar på motorsågen eller nåt, är det såklart bra att få personen mot ett sjukhus så fort som möjligt.

Fast det kan ju vara en bra idé att ha det i bussar. Tradeoff.

Mmm....nja inte i bussar heller tycker jag.
För när dom sågat sig i i benet med motorsågen och drar in till stan med plattan i mattan så kommer dom med fyrhjulsladd ut på en huvudled och bränner rakt in i hela familjen Svensson som voltar ner i diket och bryter halvt ihjäl sig.
SAMTIDIGT kommer det en BUSS som kör in i motorsågs-bilen så bussföraren tuppar av.......ja då är det ju bara föraren av motorsågs-bilen som kan köra och han har ju inmundigat alkohol.....så han kan ju inte starta bussen och köra alla till sjukhuset om den har alkolås:ätapiller

Eller så ringer man 112:kiss

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey