Dessa snabba bilar måste stoppas

• Thread starter Thread starter TLRR
  • Start date Start date
80 meter? Då är bilen ju UR Wira bruk igen!

Vid kurvar är det ju en slänt.. Säg max åtta meter hög. Om sedan bilen flugit 10 meter in på tomten kan man ju multiplicera höjden med längden och då har bilen fallit 80 kvadratmeter!

MÖJLIGEN...

/H

Last edited:
Fan va ni är feta på matte, man får ju komplex :fatta!
Det enda jag kunde räkna ut var att aftonbladet suger fårpeniz :hihi

Minns när man tränade kampsport en gång i tiden, då retade man sig på att i varenda fyllebråk som utkämpades hade "kung fu sparkar" och "karatesparkar" utdelats i parti och minut. Skulle vilja se ett fyllo med träskor, slitna jeans och en flaska brännvin i bakfickan få snits på det där :lol

Fast medias makt är stor. Minns ni inte innan internet blev "var mans egendom"? Så tidningarna skrev om hur hemskt det var, endast av ondo, med bombrecept, pedofiler mm. Visst fan finns sån dynga, men det är ju inte internets fel. Det är ju för att dårarna finns i verkligheten. Men folk gick ju på det och var galet skeptiska, innan Telia mfl skulle tjäna storkovan. Då var det helt plötsligt hyvens med internet igen.

Tänk vad en riktad mediakampanj mot sporthojar skulle kunna åstadkomma :gnissla

Last edited:
Ziip59 skrev:
Minns när man tränade kampsport en gång i tiden, då retade man sig på att i varenda fyllebråk som utkämpades hade "kung fu sparkar" och "karatesparkar" utdelats i parti och minut.

Jag tror oftare det var fråga om fotbollssparkar.

/H

Henning! skrev:
2337357 Jag tror oftare det var fråga om fotbollssparkar.

/H

Visst tusan var det det, utav modell straffsparkar. :3freak

Hade passageraren haft fegsnöret på sig så hade han sluppit fara ut genom takluckan också.

Jag var och hämtade en bil på motorvägen i våras där föraren hade kastats ur bilen efter att har rullat lite på mitträcket.

Använd säkerhetsbältet!

Det är det jag alltid har sagt, stockholmare är värdelösa på att köra bil utanför tullarna![/QUOTE]

Det finns ju Stockholmare som bor utanför tullarna oxå konstigt nog !

Sen finns det ju folk från Arboga som bor i Stockholm innanför tullarna.
Vad kallar man dom för,Stockholmare ? eller kallar man dom för DET ?
En grundläggande tanke liksom.:tungan

Tanken bakom första inlägget var (om inte alla förstod det redan) att det klagas på oss som har mc så jävla mycket.Nu är det dax att uppmärksamma idioti körningar med bilar lika mycket,och skrika om förbud o förbjud förbuden för budens skull.

Last edited:
Santo skrev:
2336192 Blir det mer intressant när man får veta att det är brodern till en av Maddes bästa vänner(s pappas mammas kussins sysslings barnbarns bla bla orkar bry sig) :va

Undrar vad vansinnesfart är för något? Vad definitionen för det? Vem bestämmer den definitionen? Man skulle ju kunna svara att allt e rellativt. Enligt min definition körde de således 4 gånger så snabbt som rekommenderad hastighet på vägen i fråga.

Men efterson art. kommer från AB. körde de nog i ca 67 km/t... helt vansinnigt!

Fast att köra i 67km/h och sedan flyga 80meter är mer eller mindre en konst ;)
om någon lyckas så berätta gärna hemligheten för mig :hihi

SkaD skrev:
2337445 Fast att köra i 67km/h och sedan flyga 80meter är mer eller mindre en konst ;)
om någon lyckas så berätta gärna hemligheten för mig :hihi

Ja men om vansinnesfart e 67km/h så är 80m enl. AB. def. 17,32m :rolleyes:

floodi skrev:
2337301 Överklass fittor , behöver väll alldrig stå till svars för sina misstag.

Det är inget "misstag" att köra av vägen i hög fart.

Det är klantigt! Kör man över sin förmåga borde man köra eu-moppe istället.

PunGt

Fullt möjligt.

ec2bme skrev:
2336936 SUV:en flög tydligen 80 meter och landade på Fabian som i sin tur flög 20-30meter. Ändå står bilarna alldeles brevid varandra.

Hmm... här e nåt som är skumt:va .
Min bil kastades iväg ca 25 m när jag blev påkörd i 90-100 km/h och bådas bilar hamnade ungefär 10 m ifrån varandra.

TLRR skrev:
2336177 Förbjud dessa snabba motorstarka och tunga bilar som lever om som f*n.
Så här kan vi inte ha det.De bilarna går alldeles för fort o hör hemma på motorbanor.::huvet :rofl
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,863897,00.html

HELT FEL!!!!!

FÖRBJUD DÅLIGA FÖRARE, OCH GÖR EN LAG OM ALKOLÅS PÅ ALLA SVENSKA BILAR!!!! PROBLEMET ÄR ATT DE RIKA HAR RÅD ATT KÖRA RATTFULLA!!!

HÖJ KÖRKORTS ÅLDERN...

goba skrev:
2337927 HELT FEL!!!!!

FÖRBJUD DÅLIGA FÖRARE, OCH GÖR EN LAG OM ALKOLÅS PÅ ALLA SVENSKA BILAR!!!! PROBLEMET ÄR ATT DE RIKA HAR RÅD ATT KÖRA RATTFULLA!!!

HÖJ KÖRKORTS ÅLDERN...

ALKOLÅS JA,FÖRBJUD DÅLIGA FÖRARE :hihi JA DÅ INGÅR JU HELA MC FOLKET DÄR 90 % SÄLLAN HÅLLER SIG INOM TRAFIKLAGARNAS NORMER.
ELLER HUR ?
DETTA RÄKNAS JU SOM ATT MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE INOM POLISVÄSENDET OCH SAMHÄLLET RENT GENERELT

HÖJ KÖRKORTSÅLDERN TILL 25 ÅR OCH LÅT ALLA SOM TAGIT DET FÖRE 25 ÅRS ÅLDER TA OM DET.fÖR ATT SE OM DE ÄR MOGNAT I TRAFIKEN.

Last edited:
goba skrev:
2337927 HELT FEL!!!!!

HÖJ KÖRKORTS ÅLDERN...

sätt hastighets lås på bilarna i stället som är kopplat till hur mkt pengar du har.
är du förmögen får du bara köra i 50km.
är du arbetslös och uteliggare har du fri fart. :banana

bjorasen skrev:
2338392 fan vad ni skriker! :gnissla

Mycket skrik blir det. tur man inte spelar in ljud här. shitponfritt.

Last edited:
Det finns som jag ser det två skitstora skäl mot alkolås i alla fordon:

1) Skiten kan gå sönder och vips har man en immobilizer man inte kan koppla ur.
2) Om det är en nödsituation, t ex om man är på en fest ute i skogen där alla har druckit och någon halkar på motorsågen eller nåt, är det såklart bra att få personen mot ett sjukhus så fort som möjligt.

Fast det kan ju vara en bra idé att ha det i bussar. Tradeoff.

Det finns som jag ser det två skitstora skäl mot lås i alla fordon:

1) Skiten kan gå sönder och vips har man en immobilizer man inte kan koppla ur.
2) Om det är en nödsituation, t ex om man är på en fest ute i skogen där alla har druckit och någon halkar på motorsågen eller nåt, och alla är för fulla för
att hitta bilnyckeln

dessutom kan man tappa nyckeln

:fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...