Deppighet

Status
Ej öppen för fler svar.
NoicE skrev:
Mina tips:
Gör saker, hela tiden. Typ, träna, städa, gå på stan.
Något ska alltid vara på gång.
Om du inte har nån att leka med, åk nånstans där du aldrig varit förut fundera en stund.
Dra till nån annan stad och härja lite.

Vad du än gör, ät inte för att du deppar. :tummenupp

För det första, mat är tröst :fakta
För det andra, jag tror att du gör så mycket olika grejer för att du inte vill konfronteras med ditt mörka inre. :tungan

Coola Ola skrev:
För det första, mat är tröst :fakta
För det andra, jag tror att du gör så mycket olika grejer för att du inte vill konfronteras med ditt mörka inre. :tungan

Mat är näring, ska icke missbrukas.
Matmissbruk är västvärldens död.

Jag gör saker hela tiden för att jag är aktiv, jag hänger med på allt.
Har alltid nån polare som har nått skoj på gång :)

På sätt och vis har väl nojs rätt. Visst finns det matmissbruk precis som drogmissbruk och båda kan i viss mån relateras till psykisk ohälsa. Men viktigare är nog att se till att vara aktiv och komma ut mycket. Så länge man rör ordentligt på sig spelar inte maten så stor roll.

mia83 skrev:
Är jag för mig själv sitter jag bara och grubblar en massa, när jag är med kompisarna snackar jag av mig en massa men de kan ju inte ge mig de svaren jag vill ha.
Träffar gärna nya vänner, gillar att träffa nya människor överhuvudtaget.
Det där med hobby har man ju aldrig hört innan :) har väl aldrig hittat nåt som passar riktigt. Får vänta tills jag får mc kort :tungan

Precis så där är det med mig också. Vill ha saker att göra hela tiden annars dör jag. Fy fan om jag hade hoj o kortet så skulle jag ha en jäkla träsmak i röven. SKulle vara ute heeela dagarna.

Träna eller nåt. Gillar du inte de?
Utan gymet skulle jag mögla sönder!
Sen kan man alltid festa det är ju hemskt kul och har man mycket pengar kan man shoppa sig trött. Synd man är pank. :huvet

Såg att du deppar över en speciell grej. Försök hitta svaret på de hela. Är de en dum kille så kan jag bara säga att de kryllar av fina killar där ute. Trist svar. Inte alls de man vill höra antar jag. När problemen löser sig då kommer livet vara mycket ljusare iallafall.

Hoppas allt blir bra snart. :)

Kan det vara så att hon på kvinnligt vis ville att någon skulle lyssna lite på henne, och ev gotta sig lite i misären??

Vad gör grabbarna?.. erbjuder lösning efter lösning.

Farbron.

Jo jag gör så gott jag kan för att hålla mig sysselsatt... Har funderat hela kvällen och mår kanske lite bättre nu... man får ju lite svackor ibland.. nä äter gör jag inte när jag deppar.. jag är tvärtom.. får inte i mig nåt överhuvudtaget.. både bra och dåligt ju.. :3freak

Jo träna är skoj, men är förkyld nu så det är ju inte en så bra kombination. Vet vad problemet är och det är när man börjar tänka som problemen blir värre än vad de egentligen är.. Man ska tänka med måtta.
Men vem vet man kanske vaknar upp som en helt ny människa imorrn..hmm :rolleyes:

Last edited:
mia83 skrev:
Jo miljöombyte skulle inte vara helt fel, försöker alltid hålla mig sysselsatt på ett eller annat sätt. Men när jag väl hamnar hemma ensam igen så börjar man fundera.. Har pluggat ett år så jag har träffat en hel del nya personer. Men de är inga som jag umgås så mycket med. Alla är dåliga på att höra av sig..

Det är precis det jag gjort nu åsså under det senaste året!Ska inte gå in på för mkt vad jag vart med om tidigare men har lämnat det mesta bakom mig och börjat på ny kula. Pluggat här på högskolan i Gävle m.m,har verkligen vart en vitamininjektion trots det vart tufft ibland men känner igen det där med att man tyvärr inte kommit nån in på livet direkt.Jag och en till försökte ordna nån form at träff nu sen kursen på högskolan slutade men ingen förutom vi var intresserade. Men jag ångrar iaf inget, miljöombytet har gjort mig gott iaf...

Mattias skrev:
NoicE är en golden retriever-kille. :D

Hehehehee :hihi :rofl

Fråga 1 : Hur pass kreativ måste man vara i Örebro för att ha saker att göra hela tiden? :rolleyes:

Påstående 1: Mat är dåligt, sup istället! :fyllisar

Påstående 2: Kan det vara måhända att "problemet" finns på sh.com och damen i fråga vill få lite uppmärksamhet från denne kanske? :gnissla

Erkännade 1: Jag har inget tips! :brinnerup

mia83 skrev:
Någon som har något förslag på vad man kan hitta på när man känner sig nere och är trött på den trista vardagen? Finns i och för sig mycket man kan hitta på men om man inte ens är sugen på det. :( Det känns inte ens som om kompisarna räcker till.

Hej - finns inte värre läge än det du beskriver.. men du - ta fram humorn inom dig och hitta på nåt. Vänd på allt du kommer att tänka på som är trist o grått och tänk tvärtom med humorns hjälp. Eller hoppa ombord i en luftballong - lär dig åka vattenskidor - eller lifta från en brygga o luffa en hel dag ´"destination okänd" o se vart du hamnar ... med andra ord - gör nåt du aldrig brukar eller ens kommit att tänka på som kan vara läckert att bara göra helt oväntat. Det finns oändliga alternativ om du plockar fram humorn o tänker efter vad du alltid velat göra men aldrig fått gjort, eller sånt du lekt med i tanken att hitta på nån gång... Men om det inte kan kosta nåt - sååå.. måla en tavla direkt på tapeten eller fönstret eller skapa nåt helt eget, baka en ful bulle eller rulla kakor om du gillar sånt.. eller måla om grannens dojor.... osv... det finns huuur mkt tokroliga prylar som helst att göra som lyfter om du bara ger din humor chansen :tungan

:hej

säger man A...... :)

*nyfiken*

kanske var d så att "en kompis".... brukar väl vara så här rätt ofta.. har jag fel? :tungan

mia83 skrev:
Vet vad problemet är och det är när man börjar tänka som problemen blir värre än vad de egentligen är..
Man ska tänka med måtta.
Men vem vet man kanske vaknar upp som en helt ny människa imorrn..hmm :rolleyes:

Man ska tänka p o s i t i v t i alla lägen .. har du tänkt på att solen faktiskt alltid lyser bakom molnen.. ?

*hepp*

problem: du kan (eller ja... får) inte köra MC
lösning: åk med!

jag mådde själv dåligt för några månader sen, lite "vanlig" deppa antar jag, och som bonus kraschade hela min dator totalt... två dagar innan en stor exameninlämning. så jag ringde upp en tjejkompis jag visste va rastlös och lite småarg. sen tog jag hojen hämtade upp henne, sen körde jag runt i lite överallt från 22.00 till 02.00... TOTALT UNDERBART!
alla tankar släppte, allt hat, alla problem, ALLT "ONT" I HUVUDET OCH SJÄL :Bugar man kände sig fri, man bestämde över sig själv, man va "ensam" på ett bra sätt (king of the road? hehe).
och tjejen tyckte detsamma, och föresten så fick hon många roliga tankar... t.ex. att killar med baggy-pants troligen kunde dölja sitt stånd bättre än killar med vanliga/tajta brallor (vilket inte stämmer... D'oh haha)
(ett problem för min del va ju dock att mitt problem inte kunde lösas genom att behöva tänka... utan när man kom hem kom man hem till problemet/skiten igen hehe, men under dom timmarna va man kung)

åh åh åh, kanske svårt för folk utanför IRC att förstå, men ofta inte, men dra in på nån av (eller alla) www.bash.org - www.i-rox.com - www.warpdrive.se är otroligt underhållande, innehåller en MASSA citat från IRC där folk klantar sig eller skriver roliga saker, exempel:

<@optical> zagwer: OMG! grattis på namnsdagen!
< maxed> är det "zagwer" idag!?

<soetfisk> tänk va grymt de hade vart om man hade en stats.htm fil över sitt liv!
<soetfisk> t.ex. Toabesök: 6056

<@Garion> Gnell|moo ska vi leka kurragömma? finns bara en regel!
<@Garion> du får inte titta under täcket!
<@Garion> du börjar leta!
* @Garion gömmer sig undet täcket

otroligt många timmar (nätter) har försvunnit iochmed att man har fastnat på nån av sidorna :tummenupp

*EDIT*
haha, klockrent citat:
<[sydkraft]Aftonfalken> finns inget värre än ostbågar som är böjda åt fel håll...fick slänga hela påsen *sur*

Last edited:
Werzion skrev:
åh åh åh, kanske svårt för folk utanför IRC att förstå, men ofta inte, men dra in på nån av (eller alla) www.bash.org - www.i-rox.com - www.warpdrive.se är otroligt underhållande, innehåller en MASSA citat från IRC där folk klantar sig eller skriver roliga saker, exempel:

hahahaha, ja, det kanske krävs lite nördpoäng för att uppskatta de sidorna helt o hållet men jag tyckte de var roliga som fan :rofl :rofl Som du säger, inga problem att slösa bort tid där....

-edit- jävligt risig timing att upptäcka den sidan samma dag man drabbas av jävligt jobbig förkylning och har ont i halsen, gör så jävla ont i halsen varje gång jag garvar åt ett citat.....

-edit2-
<incub___> Bakterierna utgör ensamma 50% av en bajskorv.
<incub___> Usch
<incub___> inte så smart att äta bajs alltså.

(Cybb) edguys nya låt "rise of the morning glory" handlar om morgonstånd va?

<Jarlknulle> vad är vitsen med lov om man inte kan tajja hela dagarna liksom?

Last edited:
OT
mjoo, fastnade där nu (igen), och kommer nog sitta kvar ett bra tag till :huvet :fatta! :banana
får nog ta och starta en IRC-quote-tråd där man kan posta klassikerna, favoriterna och dom bästa helt enkelt :yoparty

*edit*
<Dread[]> men lol
<Dread[]> min sköldpadda lackade ur helt
<Dread[]> jag tog fel på honom och musen och dubbelklickade honom i pannan

Werzion skrev:
<@Garion> Gnell|moo ska vi leka kurragömma? finns bara en regel!
<@Garion> du får inte titta under täcket!
<@Garion> du börjar leta!
* @Garion gömmer sig undet täcket[/SIZE]

:rofl :rofl

Så bra...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing