Deppighet

Status
Ej öppen för fler svar.

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Någon som har något förslag på vad man kan hitta på när man känner sig nere och är trött på den trista vardagen? Finns i och för sig mycket man kan hitta på men om man inte ens är sugen på det. :( Det känns inte ens som om kompisarna räcker till.

mia83 skrev:
Någon som har något förslag på vad man kan hitta på när man känner sig nere och är trött på den trista vardagen? Finns i och för sig mycket man kan hitta på men om man inte ens är sugen på det. :( Det känns inte ens som om kompisarna räcker till.

Var för dig själv ett tag. Antingen har du tillbringat för mycket tid med folk och känner dig less på allt och alla eller så har du gjort för lite.

Hitta ett kul intresse, försök lära dig något nytt. Spela piano är alltid kul att kunna men ett jävelskap att lära sig. Det går dock inte om du är tondöv... :D

Är du inte trött på vännerna men behöver omväxling så försök hitta nya vänner. Det är lättare än man tror. Börja här. =)

M.G.F skrev:
Var för dig själv ett tag. Antingen har du tillbringat för mycket tid med folk och känner dig less på allt och alla eller så har du gjort för lite.

Hitta ett kul intresse, försök lära dig något nytt. Spela piano är alltid kul att kunna men ett jävelskap att lära sig. Det går dock inte om du är tondöv... :D

Är du inte trött på vännerna men behöver omväxling så försök hitta nya vänner. Det är lättare än man tror. Börja här. =)

Är jag för mig själv sitter jag bara och grubblar en massa, när jag är med kompisarna snackar jag av mig en massa men de kan ju inte ge mig de svaren jag vill ha.
Träffar gärna nya vänner, gillar att träffa nya människor överhuvudtaget.
Det där med hobby har man ju aldrig hört innan :) har väl aldrig hittat nåt som passar riktigt. Får vänta tills jag får mc kort :tungan

Nu är Du ju tjej och det brukar alltid vara liiiiite svårare att underhålla sådana.
Men ett gott tips är att hyra en schysst rulle och bädda ner sig i soffan, alternativt brukar ett bra tv-spel göra susen (Vice City exempelvis).

Att hänga på sporthoj.com driver bara bort tiden. Timmar kan gå här utan att det känns särskilt mycket och så är du precis lika deppig som när du loggade på.

Lycka till!

:tummenupp

mia83 skrev:
Är jag för mig själv sitter jag bara och grubblar en massa, när jag är med kompisarna snackar jag av mig en massa men de kan ju inte ge mig de svaren jag vill ha.
Det där med hobby har man ju aldrig hört innan :) har väl aldrig hittat nåt som passar riktigt. Får vänta tills jag får mc kort :tungan

Grubbla är aldrig bra... Hobby har du säkert hört innan men det finns ju dom som är så insnöade på att inte ha något att göra som inte tänker på det.

Lägg ut din MSN här så får du säkert en massa kul folk att snacka med. Du får säkert en massa hormonstinna mc-killar också på köpet men lite skit får man ju sålla inte sant?

Hobby - Kör motocross så blir du av med hojlängtan och dessutom får du en jävla massa adrenalinkickar på köpet.

Andra alternativet är att spela - http://www.ebaumsworld.com/homerun.html

Det spelet är vanebildande! :D

mia83 skrev:

Sex är gött, kan man inte fixa det med någon annan så får man fixa med sig själv.... Det kan man inte bli trött på heller :tuttar

mia83 skrev:
Det är naturligt med deppiga perioder någon gång då och då. Ibland behöver man samla krafterna; ingen orkar ligga på topp jämt. Samtidigt är det farligt att gräva ner sig i sina grubblerier. Blir lätt att man blåser upp saker till orimliga proportioner. Hojturer och promenader är bra för att rensa tankarna :)

Vad är det för någon typ av frågor som du inte får svar på?

skaffa en kille snabbt..
Då har du en heltids sysselsättning.......

mia83 skrev:
Du är inte ensam om att känna så...
Usch, hemskt att känna sig deppig och trött. Vet precis hur det känns när allt liknar skit... :( Brukar känna så rätt ofta.
Svårt att veta vad man ska hitta på att göra när inget känns kul.
Hoppas att att allt löser sig och du blir gladare och piggare snart igen.

:krama

// Lena

mb skrev:
Det är naturligt med deppiga perioder någon gång då och då. Ibland behöver man samla krafterna; ingen orkar ligga på topp jämt. Samtidigt är det farligt att gräva ner sig i sina grubblerier. Blir lätt att man blåser upp saker till orimliga proportioner. Hojturer och promenader är bra för att rensa tankarna :)

Vad är det för någon typ av frågor som du inte får svar på?

som vanligt så är det ju då hur killar är funtade egentligen. men jag vet mycket väl att ni tänker likadant om oss.. :3freak

Killar eller män är enkla reptilhjärnevarelser med bara två celler i huvudet.
Det får man höra en del gånger av det motsatta könet.
Vi tänker inte utan bara är...

tassen skrev:
Killar eller män är enkla reptilhjärnevarelser med bara två celler i huvudet.
Det får man höra en del gånger av det motsatta könet.
Vi tänker inte utan bara är...

I många fall så stämmer det också. Jag har en förmåga att dra till mig samma slags killar hela tiden. Med andra såna som inte vet vad de vill..

cRoC skrev:
Bygg nåt! Fram med fantasin va.. När jag hade tråkigt om dagarna byggde jag en destilerare ;)

:hihi :hihi

Annars så finns det ett sätt som funkar för mig.
Ut och spring!!!!
Fastän du inte alls är sugen, så ska de se att när du kommer hem så känns det bättre!!!

Annars kan man ju alltid läsa Alkemisten av "paolo coelho" en gång till, men det är klart, har man inte läst den förut så kanske risken för större grubblerier är överhängande... Eller?? Ni som har läst den..

Edit: Vad faan gör apostroferna vid författarens namn????

Last edited:
mia83 skrev:
I många fall så stämmer det också. Jag har en förmåga att dra till mig samma slags killar hela tiden. Med andra såna som inte vet vad de vill..

Sen finns de som vill så in i he...e :kär :lol :lol

Ja, det finns de som är bra också, dessa brukar vara upptagna redan bara.
Det gäller att ha timing i livet och låta ödet styra, då brukar det bli bra ser du.
Inte jaga, rätt vad det är finns HAN där, till dess, sysselsätt dig med det du tycker är roligast.
Annars får du väl låta någon ta hand om dig som vet DITT bästa... :rofl :hihi

mia83 skrev:
som vanligt så är det ju då hur killar är funtade egentligen. men jag vet mycket väl att ni tänker likadant om oss.. :3freak
Ok... då kanske jag inte kan hjälpa dig, men jag skulle kunna ställa ett antal frågor om hur tjejer är funtade ;)

Kanske skulle vi komma fram till att det är samma frågor. Svaren ligger oftast hos en själv i slutändan.

Hyr/låna/tanka/köp en bunt filmer, baka en kladdkaka och lägg dig i bingen och glo på film hela dagen, funkar alltid :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey