Den viktiga frågan. Att skaffa motard.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Nu är det dags att införskaffa supermotard. Jag har efter mycket letande, läsande och flera sömnlösa nätter kommit fram till att KTM erbjuder just den sortens motard och motorcykel jag vill ha. Tyvärr återstår två frågor som jag hoppas att sporthojs gedigna samling av motardåkare kan hjälpa mig med. Ha i åtanke att det gäller helt nya motorcyklar från handlare.

Första frågan blir helt enkelt: Ska jag välja 625 eller 660?
Jag har inte blivit klok på vad som egentligen skulle tala för en 625? Om jag har förstått det rätt så är elstart den enda fördelen med 625. Jag vet att det finns sådär 1800 trådar om detta men vräk ur er alla fördomar och erfarenheter om hojarna här.:)

Andra frågan blir: Vart ska jag köpa hojen?
Jag bor i Skåne och är inte särskilt intresserad av att åka längre norrut än till Göteborg. Tips på bra handlare som ni har bra erfarenheter från?

Superbike säljer 06:or (både 625 & 660)för 74.900:- och då får du med presentkort på 9000:-

Aah. Det beryktade presentkortet.. På KTM originaldelar va? Skulle ju behöva lite kringutrustning som typ hjälm, skinnställ. Stövlar..
Har du någon erfarenhet av företaget? Köpt någonting där? Jag har pratat med dem i telefon och de verkade trevliga. Får kanske bli en tur till Göteborg i helgen.:)

Aah. Det beryktade presentkortet.. På KTM originaldelar va? Skulle ju behöva lite kringutrustning som typ hjälm, skinnställ. Stövlar..
Har du någon erfarenhet av företaget? Köpt någonting där? Jag har pratat med dem i telefon och de verkade trevliga. Får kanske bli en tur till Göteborg i helgen.:)

Presentkortet gäller på hela butiken!!:tummenupp

Då kanske du pratat med mig:D

Presentkortet gäller på hela butiken!!:tummenupp

Då kanske du pratat med mig:D

Jobbar du där? Sporthojsrabatt!:mattias:yoparty

Om jag har pratat med dig så var jag dendär förvirrade killen som undrade om 690 ska ersätta både 625 och 660? Har nämligen fått den uppgiften från någon annan affär som inte skulle ta in 660 igen då den, enligt dem, inte finns längre.:va

Rekomenderar att du tittar in hos Jonte Engdahl ligger i Löddeköpinge drygt två mil från Malmö...

Priser är alltid förhandlingsbart samt så har återförsäljare drygt samma priser

Fråga dig själv, vill du ha en motard som har elstart eller ej!

Personligen skulle jag välja 660´n orka hålla på att underhålla batteriet etc :näsblod

Jobbar du där? Sporthojsrabatt!:mattias:yoparty

Om jag har pratat med dig så var jag dendär förvirrade killen som undrade om 690 ska ersätta både 625 och 660? Har nämligen fått den uppgiften från någon annan affär som inte skulle ta in 660 igen då den, enligt dem, inte finns längre.:va

Jepp det var mig du snackade med!!:tummenupp
Köper du massa utrustning så självklart fixar vi pris!!:D

Mr A: Jag har varit inne hos Jonte Engdahl. Men de hade inte någon motard inne när jag vart där senast (förra helgen) och de sa även att 660 inte finns längre.. Så nu vill jag ha tag på någon som (gärna) har båda hojarna inne. Och framförallt då 660. Förutom detdär med 660 så har jag bara fått positiva intryck hoj Jonte. Vill bara vidga vyerna lite. Hojköp är ju en stor grej. I guess. Blir första gången för mig.

Rasorblade: Hur når man dig enklast? Och ska du jobba nånting i helgen?;)

Mr A: Jag har varit inne hos Jonte Engdahl. Men de hade inte någon motard inne när jag vart där senast (förra helgen) och de sa även att 660 inte finns längre.. Så nu vill jag ha tag på någon som (gärna) har båda hojarna inne. Och framförallt då 660. Förutom detdär med 660 så har jag bara fått positiva intryck hoj Jonte. Vill bara vidga vyerna lite. Hojköp är ju en stor grej. I guess. Blir första gången för mig.

du har pm

2753665 Mr A: Jag har varit inne hos Jonte Engdahl. Men de hade inte någon motard inne när jag vart där senast (förra helgen) och de sa även att 660 inte finns längre.. Så nu vill jag ha tag på någon som (gärna) har båda hojarna inne. Och framförallt då 660. Förutom detdär med 660 så har jag bara fått positiva intryck hoj Jonte. Vill bara vidga vyerna lite. Hojköp är ju en stor grej. I guess. Blir första gången för mig.

Claessons i bromölla hade 625 och 660 inne sist jag var där för nån vecka sen, du ger fan i den 625an som är undanrullad. ;)

Edit: http://www.claessonsmotor.se/

2753796 Jag ska åka dit och be att få titta extra på den som är undanrullad.:tungan Se om jag inte kan ta en liten testrunda på den och uuuiila!:yoparty

Nej men jag ska låta din vara ifred. Varför valde du 625 och inte 660?
Pengarna styrde för min del, sen så är jag inte så mycket för att kicka, 125an fick man ju kicka så det är man lite trött på. :gnissla

Sen fick jag ju pröva imasters 625a och jag tyckte den gick helt okej, lagom med kräm om man säger så, den uiiilar iaf om man gasar på och det räcker för min del. :tungan

Fast jag hade väl kunnat ha en 660 annars om jag hade haft mer pengar, man hade varit illa tvungen att kicka, fast jag vet inte om 660 går så mycket bättre jämfört mot 625.

Med risk att bli gubb/tönt-förklarad så måste jag ändå säga att elstart är guld värt. Framför när kicken sitter på "fel" sida.

Visst hojen kanske startar jättelätt på kicken vanligtvis, men rätt som det är så gör den det inte lika lätt och då är det otroligt gott att bara behöva trycka på en knapp en sekund till istället för att att kicka 25 gånger till.

De är min högst personliga åsikt.

Pristappet för handlaren på ditt 9000:- presentkort är i runda slängar ca 4-4500 om dom har hyfsade marginaler,be dom dra av dom 9000 ifrån priset istället.

Jag köpte en 660 -05 uttagen 2006-04 som gått 220 mil med slipon för 59 000 i höstas.

Nu är det dags att införskaffa supermotard. Jag har efter mycket letande, läsande och flera sömnlösa nätter kommit fram till att KTM erbjuder just den sortens motard och motorcykel jag vill ha. Tyvärr återstår två frågor som jag hoppas att sporthojs gedigna samling av motardåkare kan hjälpa mig med. Ha i åtanke att det gäller helt nya motorcyklar från handlare.

Första frågan blir helt enkelt: Ska jag välja 625 eller 660?
Jag har inte blivit klok på vad som egentligen skulle tala för en 625? Om jag har förstått det rätt så är elstart den enda fördelen med 625. Jag vet att det finns sådär 1800 trådar om detta men vräk ur er alla fördomar och erfarenheter om hojarna här.:)

Andra frågan blir: Vart ska jag köpa hojen?
Jag bor i Skåne och är inte särskilt intresserad av att åka längre norrut än till Göteborg. Tips på bra handlare som ni har bra erfarenheter från?

Jag lånade en skåpbil och åkte upp till Superbike i GBG och shoppade min 625:a. Plockade på mig småprylar för 9000 kr också, hjälm, glasögon, stövlar o sånt. Bra folk där! :tummenupp

Ska lämna in den på 100-milaservice imorrn på Jonte Engdahls på Center Syd och de är också bra att ha och göra med, skulle inte tvekat på att tjacka hoj där men jag lockades av det där presentkortet. (Vaddå lättpåverkad?) :rolleyes:

Med risk att bli gubb/tönt-förklarad så måste jag ändå säga att elstart är guld värt. Framför när kicken sitter på "fel" sida.

Visst hojen kanske startar jättelätt på kicken vanligtvis, men rätt som det är så gör den det inte lika lätt och då är det otroligt gott att bara behöva trycka på en knapp en sekund till istället för att att kicka 25 gånger till.

De är min högst personliga åsikt.

Jag var lite orolig med det här med kicken på "fel" sida men efter en ½ dags körning var det som bortblåst.

Ang Elstart, om nu hojen inte startar på 25 kickar så är det något allvarligt fel som inte ens en elstart skulle kunna roda bot på.

Det är min högst personliga åsikt :)

Pristappet för handlaren på ditt 9000:- presentkort är i runda slängar ca 4-4500 om dom har hyfsade marginaler,be dom dra av dom 9000 ifrån priset istället.

det är inga fantastiska marginaler på hojarna däremot så det är nog tveksamt om en handlare går med på det. Sen helt ärligt, lägger man ju lätt 9000 på prylar och utrustning!

(men försök vet ja!:))

Jag var trött på att kicka så jag valde 625a.
Hade jag orkat kickat hade 660 varit det givna valet.

Att kicka igång en sån stor enstånkare är juh inget mer än manligt! :yoparty kan vara lite jobbigt i början när den är lite kinkig men det släpper efter ett tag :tummenupp

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis