---->Den stora filmrecensionstråden<----

Skulle han vara blind, på riktigt!? Trodde det för en sekund men insåg att allt talade ju emot det :mad:
Fånigt isåfall, då föll hela filmen från en medioker 6:a till en låg 4:a, det var inte så mycket utanför ramarna i den rullen direkt.

SPOILER:
Hehe, se om bara dom första 15 minuter så lär typ 15 tillfällen hinta ganska rejält om att han är blind, men inget man upptäcker första gången man ser filmen.
(han går in i ett bord - känner efter med händerna om två döda människor har skor på sig eller inte, han tittar inte - när han läser boken så tittar han inte ner osv. osv.

Grym film återigen :tungan :yoparty

SPOILER:
Hehe, se om bara dom första 15 minuter så lär typ 15 tillfällen hinta ganska rejält om att han är blind, men inget man upptäcker första gången man ser filmen.
(han går in i ett bord - känner efter med händerna om två döda människor har skor på sig eller inte, han tittar inte - när han läser boken så tittar han inte ner osv. osv.

Ditt grottmongo. Boken är ju skriven i blindskrift. Det är självklart att han inte tittar ner.

Jag tror nog du drar lite väl mycket egna slutsatser om det där.

Instämmer dock. Grym film om man kan bortse från det kristna tramset.

Last edited:
SPOILER:

Nejdå, jag hängde med ganska så bra även om jag missade det där med bordet. Men det är fånigt ändå då han inte skulle kunna vara så där "normal" som blind :huvet
Nej, hyffsad film som kunde varit mycket bättre.

film: the wolf man (1941)
genre: skräck

wolfman-300x282.jpg

Åsikt: Läs här...

Ditt grottmongo. Boken är ju skriven i blindskrift. Det är självklart att han inte tittar ner.

Ditt grottmongo. Det vet man ju inte förens sista minuterna av filmen och jag snackar om filmens första minuter :tungan

Verkar vara lite olika det där, snackade med två polare om filmen, ena hade fattat ganska snabbt att Denzel var blind men inte vad det var för bok, medan jag och den andra polaren snabbt snappade upp att det måste vara bibeln det hela handlar om.

Jaja, mot nya filmer! :)

Ditt grottmongo. Det vet man ju inte förens sista minuterna av filmen och jag snackar om filmens första minuter :tungan

Verkar vara lite olika det där, snackade med två polare om filmen, ena hade fattat ganska snabbt att Denzel var blind men inte vad det var för bok, medan jag och den andra polaren snabbt snappade upp att det måste vara bibeln det hela handlar om.

Jaja, mot nya filmer! :)

Att det var bibeln fattade man ju ganska snabbt. Däremot var hans blindhet svår att snappa upp eftersom att han är blind trots att han omöjligt kan vara det. För mig är det i alla fall för dumt för att "suspension of disbelief" ska gälla.

Men annars var den rätt underhållande.

Att det var bibeln fattade man ju ganska snabbt. Däremot var hans blindhet svår att snappa upp eftersom att han är blind trots att han omöjligt kan vara det. För mig är det i alla fall för dumt för att "suspension of disbelief" ska gälla.

Men annars var den rätt underhållande.

Han var rätt grym med pickan för att vara blind! :yoparty

Bibeltemat förstörde hela rullen. Urk för sånt där jäkla new age flum!

Ny filmtråd med lite annat tema! :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=226747

Last edited:
Han var rätt grym med pickan för att vara blind! :yoparty

Bibeltemat förstörde hela rullen. Urk för sånt där jäkla new age flum!

Ny filmtråd med lite annat tema! :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=226747

Jepp, pistolfajten var ju det som avgjorde att han INTE var blind. Fast han var det. Men de glömde bort det under inspelningen då de var tvungna att ha med en shootout :yoparty
Fan, man blir nästan lite förbannad av att tänka tillbaka på delar av filmen :mad:

Film: the Fourth Kind (2009)
Genre: Psykologisk skräck

the_fourth_kind_poster.jpg

En bra skräckfilm, för jag har aldrig gillat skräckfilmer, men denna föll mig lite i smaken faktiskt. Tänkte däremot inte skriva något om filmen direkt, finns bara risk att man förstör den för folk.

6/10 (lågt betyg, men så är genre skräck inte min favorit heller)

[YOUTUBE-ID]vVRHOhLP-aA[/YOUTUBE-ID]

Date Night

Film: Date Night
Genre: Komedi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Rolig men stundvis lite småfånig film. Steve Carell gör sin vanliga roll för elfte gången av tio. Han har fetmålat in sig i ett hörn. Eller har jag missat nån film? :va Ångrar inte att jag såg denna men blev inte direkt lyckligare efteråt heller.
(5 av 10)

Bifogat

• date-night-poster_83949010.jpg
    date-night-poster_83949010.jpg
    72.4 KB · Visningar: 25
Ja just det! Glömde den! Little Miss Sunshine var utanför ramarna för att vara med carell i rollistan. :tummenupp

Lite som när Adam sandler gjorde Reign over me. Förvånandsvärt bra!

Tycker hans filmer brukar vara sådär. Dom brukar alltid gå att se fast det är sällan frågan om någonting man skulle få för sig att se igen.

Är väl bara den här som är extraordinärt bra:
little_miss_sun.jpg

Njaoo, alltså svensk premiär 26'e februari (enligt imdb.com), men ska jag vara ärlig så minns jag inte om det fanns på bio eller inte... hade gärna sett den på bio :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph