---->Den stora filmrecensionstråden<----

Gillar Caine och ringde precis och frågade om Hemma Kväll hade filmen på hyllan. Det hade de inte och visste inte när den dyker upp :va
Den går väl direkt till DVD i Sverige inte sant?

Vettifasen, hittar ingen info på varken ginza.se eller cdon.com och sf.se är nere just nu (tills 06.00 imorgon bitti).

Jag råkade hitta en köpt exemplar i grannens soptunna... ibland har man tur :gnissla ;)
(men detta, och "This is England", är två givna köp på Blu-Ray inom en snar framtid)

Film/Serie: My name is Earl, Säsong 1 (2005)
Genre: Komedi
Trailerlänk: [YOUTUBE-ID]LyAKsyDN_04[/YOUTUBE-ID]
IMDB:http://www.imdb.com/title/tt0460091/
Mitt betyg: Jag har hängt med den här serien från start.
Bortsett från säsong 3, där (om jag inte minns helt fel) manusskribenterna strejkade och det var en ganska trist tillställning tycker jag att den är helt OK. Lite tjatigt blir det ibland, men jag gillar Jason Lee och Ethan Suplee, den sistnämnde gjorde f.ö. i mitt tycke en oförglömlig insats i American History X.
Nu kom jag över säsong 1 i en box för en spottloska (kostar runt 150:- )
Det som får mig att vilja ens kommentera serien som jag antar nästan alla av oss redan känner till är att extramaterialet i form av blooper-reels, behind the scenes, mm faktiskt är riktigt generöst. (jävlar, vilken lång mening) Den "alternativa" piloten är riktigt kul också.
Sen finns det en del skit i extrat som jag inte orkar med att se, men extramaterialet var nog fan roligare än serien.
Tack vare det generösa och roliga upplägget på boxen ger jag den:
8/10

Väl värd att inhandlas, inte minst med tanke på priset.

Nån som vet vad som är på g med Sin City 2 förresten?
Har skjutits upp i flera år nu.
Var det Murphys överdos/självmord som tog knäcken på produktionen, eller vad tror ni?

Vettifasen, hittar ingen info på varken ginza.se eller cdon.com och sf.se är nere just nu (tills 06.00 imorgon bitti).

Sökte också på Ginza och CDON igår och hittade inget. På SF stod inget heller så jag tänkte att man antagligen släpper den direkt på DVD. Lång distributionstid tycker man eftersom inget står om när den kommer att släppas på något av formaten.

Hyrde The Box igår. Den var kuslig och spännande på samma sätt som t ex The Game. Bara i känsla, allt annat olika. Rekommenderas.

Såg även Michael Jackson dokumentären This Is It. Synd han inte fick genomföra åtminstone den första konserten innan han gick bort. Han var grym.

Såg även Michael Jackson dokumentären This Is It. Synd han inte fick genomföra åtminstone den första konserten innan han gick bort. Han var grym.

Såg den på bio, bara en sak att konstatera;
När man blev så tagen och berörd av en "liten sketen dokumentär" i en mörk lietn biosalong... hur jävla mäktigt hade inte en konsert med honom varit? :yoparty :Bugar

Väldigt synd att han inte hann med någon konsert :(

hur jävla mäktigt hade inte en konsert med honom varit? :yoparty :Bugar

Mäktigt är nog rätt ord.

Han var född att stå på scen. Kan inte komma på någon levande artist idag som kommer ens i närheten av honom. Vad som förvånar mig är hur vass han var efter alla år utanför ramljuset. Ser ut som han inte gjort något annat hela livet.

Det skumma med M.J var att utanför scenen så såg han helt bortkommen ut, snackade som en liten flicka & såg ut att kunna blåsa omkull.....
Men i This Is It doukumentären var det fan kusligt hur mycket han hade kvar att ge! sjuk talang.....
Inget stort fan av honom, men lite gåshud fick man allt.:)

Precis sett en film som heter The Stoning of Soraya M. Baserad på en sann händelse där en kvinna blir stenad till döds i en liten by i Iran anklagad för otrohet mot sin man. Blir så jäkla berörd. Fy fan vilken primitiv kultur.

Välgjort film med bra skådespelare. Alla borde se den.

NaPolA

Film: NaPolA (Furerns Elit)
Genre: Krig/Drama
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Gripande om en pojke i som hamnar i lite fel gäng. Bra skådespel och trovärdigt då de pratar som man skall när det är Tysk-krigsfilm. Tur man slapp gå i den skolan när man var liten. :gnissla
(8 av 10)

Bifogat

• tyska pojkar.jpg
    tyska pojkar.jpg
    5.6 KB · Visningar: 190

Bifogat

• superman2_donner_cut.jpg
    superman2_donner_cut.jpg
    34.8 KB · Visningar: 29
Last edited:
Superman II The Richard Donner Cut

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0839995/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=cwp7Sr_czLc

Uppväxt med dessa filmer var jag tvungen att se den omklippta versionen av Richard Donner från 2006, den var faktiskt helt OK, lite mörkare ton än originalet & med den del härligt extramaterial, klart sevärd om man gillar dessa filmer.:tummenupp

7/10

Kommer ihåg när farsan fick in mig på premiären av Superman ( -78 )trots att jag inte hade åldern inne. :yoparty

Jag har för mig att Superman Returns från 2006 inte var så pjåkig. Det skall bli kul att se direktörens klippning i blåray.

Tack för tipset! :tummenupp

Jag såg Superman I 1978 på bio i Rio De Janerio.......5 år gammal...

Superman Returns tyckte var Ok, men störde mig på Lex Luthor, Kevin Spacey var ruskigt fel i rollen, men slutscenen där Superman ler mot kameran i rymden var en shysst flirt med originalet, INGEN slår dock Chris Reeve :Bugar

[YOUTUBE-ID]lt5a2nvqwu4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag såg Superman I 1978 på bio i Rio De Janerio.......5 år gammal...

Superman Returns tyckte var Ok, men störde mig på Lex Luthor, Kevin Spacey var ruskigt fel i rollen, men slutscenen där Superman ler mot kameran i rymden var en shysst flirt med originalet, INGEN slår dock Chris Reeve :Bugar

Han var kung! Synd att han trillade av pållen. HEstar e farliga grejjer. Bits i ena änden, sparkas i andra och kastar av dig på mitten! :skrämd

Event Horizon

Film: Event Horizon
Genre: Rymd/Skräck
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: För att vara en tretton år gammal film är specialeffekterna faktiskt riktigt bra. Filmen i sig är bättre än många andra i genren. Inget för dig som inte gillar filmer med plötsliga skrämseleffekter. :skrämd
(6 av 10)

Bifogat

• svart+vit.jpg
    svart+vit.jpg
    3.7 KB · Visningar: 164
Hyrde en dokumentärfilm i helgen. Videocracy
Om jag visste att SVT skulle sända den bara någon dag senare :huvet

Hur som helst. Håll koll på tv-tablån i veckan. Dokumentären sänds på tisdag på SVT1 22.00 och på onsdag på SVT2 11.30

Från www.tv.nu

Svensk dokumentär från 2009. Efter 30 år med billig tv-underhållning har Italien blivit ett land som helt domineras av yta och kändiskult. Och bakom fasaden kan "il Presidente" och hans kompisar göra vad de vill. Flerfaldigt prisbelönte filmaren Erik Gandini gör en skräckfärd tillbaka till sitt hemland - Silvio Berlusconis Italien.

[YOUTUBE-ID]ZDKuuKs7IMw[/YOUTUBE-ID]

Har även sett några avsnitt från Helgonet där R Moore har huvudrollen. Äldre serier är rätt underskattade. Ofta har de betydligt bättre skådespelare än nyproducerade och välskrivna manus till skillnad från idag där man kompenserar allt med effekter och teknik.

Har alla 3 boxarna med Helgonet, guld :banana

Även Hawaii 5-O, Magnum P.I är bra skit :)

Miami Vice rockar!! mkt bra musik också...för oss oldtimers....:tummenupp

Så en liten recension:

A Perfect Getaway 2009

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0971209/
Trailer: [YOUTUBE-ID]nGdcG76uyNc[/YOUTUBE-ID]

En helt ok thriller i samma anda som natural born killers, en del sköna svängningar i handlingen & tröttnar man kan man alltid vila ögonen på Milla.....:tummenupp
6/10

Last edited:
Man har nu släppt en samlingsbox med alla avsnitten såg jag.

Själv gillar jag även Miami Vice serien.

[YOUTUBE-ID]b5C4N7UwVS4&feature=PlayList&p=6D2C4CCC4C65AC92&playnext=1&playnext_from=PL&index=2[/YOUTUBE-ID]

Say whåttt?
Länk?

Miami Vice har jag första 3 säsongerna på box, sen ballar den väl ur?

Dock guld

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...