Den NYA Nattjobbartråden

Status
Ej öppen för fler svar.
Folkezx9r skrev:
2562362 He he... Förmodligen blir det foten direkt ! I andra hand övervakade kontroller hos företagssköterskan , med intag av antabus. I 3:dja o sista hand skjuter de väl mig på fläcken o slänger in mig i smältan ( 1500 grader varm metall ) för att utplåna alla spår...:D
:skrämd ja smältan känns ju som ett bra allternativ ;)

Kakan skrev:
2562375 Kom du i väg på pub kvällen i går då??

näe vilken pubkväll ?
Ja lagade trerätters middag till mig och min sötnos igår för vi firade lite att vi varit ihop i 8 månader. fasen vad tiden går fort :)
Gud vad god mat jag gjorde, det gör jag alltid visserligen men detta.. ujuj

Förrätt: Rökt skinka med honungsmelon och röd lök samt tomat med lite svartpeppar på. Helt tokigt gott
Varmrätt: Fläskfile med potatisgratäng, vitlöksbröd och sallad samt öl
Efterrätt: chokladpudding med grädde (enkelt men barnsligt gott)

Mrs. Laphroaig skrev:
2562383 näe vilken pubkväll ?
Ja lagade trerätters middag till mig och min sötnos igår för vi firade lite att vi varit ihop i 8 månader. fasen vad tiden går fort :)

Förrätt: Rökt skinka med honungsmelon och röd lök samt tomat med lite svartpeppar på. Helt tokigt gott

Mums det lät gott :)

Folkezx9r skrev:
2562355 Ska villigt erkänna att jag har det ganska bra.. Är ganska mkt övervakning o så länge det snurrar som det ska (vilket det oftast gör) , så får man försöka fördriva tiden så bra man kan... Beroende på vad för artiklar man kör , så är det effektiv arbetstid kanske 1-3 tim varje natt..... Övervakning måste ju oxå göras , men på ngt konstigt sätt känns det inte riktigt som "jobb". Fast har jag överlevt 5 års nattskift hittills , så klarar jag nog ett tag till utan att samvetet skriker alltför högt...:D

Så du har vänt på det ;) minimalt med arbete för maximalt med betalt :tummenupp

Mitra skrev:
2562391 Så du har vänt på det ;) minimalt med arbete för maximalt med betalt :tummenupp

Brukar säga det till chefen om han ber mig om ngt... -"Jag är för fan inte här för att jobba ! Jag är här för att tjäna pengar !"..:D

Mitra skrev:
2562387 Mums det lät gott :)

:) Älskar att laga mat, baka och lägga upp lite fint.
Körde förrätten på mina vita fyrkantiga "kina" tallrikar som jag kallar dem och förrätten på svarta lite större fyrkantiga tallrikar.

Idag innan han åkte hem gjorde jag hemmagjord pizza med köttfärssås, salami och röd lök.
Blev ju över både idag och igår så han åkte hem med två matlådor :rolleyes:

Mrs. Laphroaig skrev:
2562383 näe vilken pubkväll ?

:mattias jag anser att jag som svensk borde kunna skylla på femte eller vad de nu säger i USA :lol
Jag är lätt förvirrad när jag jobbar 5 nätter :lol trode de var dej jag prata om pubkvällen med förut :3freak jag behöver ett bättre kom ihåg :)

Men de låter som ni åt mycke gott i alla fall:)

Mrs. Laphroaig skrev:
2562394 :) Älskar att laga mat, baka och lägga upp lite fint.
Körde förrätten på mina vita fyrkantiga "kina" tallrikar som jag kallar dem och förrätten på svarta lite större fyrkantiga tallrikar.

Idag innan han åkte hem gjorde jag hemmagjord pizza med köttfärssås, salami och röd lök.
Blev ju över både idag och igår så han åkte hem med två matlådor :rolleyes:

:7peta nu har du gjort mej hunfrig och sugen på pizza :näsblod
När kommer du med de till mej :va :D

Kakan skrev:
2562397 :7peta nu har du gjort mej hunfrig och sugen på pizza :näsblod
När kommer du med de till mej :va :D

tja du.. får la fixa ihop en stor pizza å skicka på posten :D

ingen fara att det blev rörigt, det blir lätt så ibland. :pannkyss

Mrs. Laphroaig skrev:
2562400 tja du.. får la fixa ihop en stor pizza å skicka på posten :D

ingen fara att det blev rörigt, det blir lätt så ibland. :pannkyss

:tummenupp låter bra det :)
har jag den inom 20 min?? :lol

ja jag är nog lite lik Doris i Hitta nemo :lol

Mitra skrev:
2562407 Bäst att du tar mögelost då så att den sen "normal" ut när den kommer fram :D

Får väl annars göra den till ja ska åka till Sö´tälje och så får hon hämta den där om nu Hägersten ligger i närheten ? man sov så gott med geografiboken som kudde :näsblod

Mitra skrev:
2562407 Bäst att du tar mögelost då så att den sen "normal" ut när den kommer fram :D

:zpy :gråta :sissy neeeeeejjj inte mögelost de är ju hemst...UPS är bra eller DHL :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2562411 Får väl annars göra den till ja ska åka till Sö´tälje och så får hon hämta den där om nu Hägersten ligger i närheten ? man sov så gott med geografiboken som kudde :näsblod

:lol Tar med bil inte så lång tid men kommunalt :näsblod nä använd DHL :tummenupp

Last edited:
Kakan skrev:
2562415 :zpy :gråta :sissy neeeeeejjj inte mögelost de är ju hemst...UPS är bra eller DHL :)

:lol Tar med bil inte så lång tid men kommunalt :näsblod nä använd DHL :tummenupp

DHL it is *noterar* :rolleyes:

Mrs. Laphroaig skrev:
2562424 DHL it is *noterar* :rolleyes:

:tummenupp så bra jag är jätte hungrig nu ;)

jocke i köping skrev:
2562430 sådär nu e ja tillbaka efter fikat ,, jo de pappas kusinbarn i din hembygd ,, he he världen e liten ,, :tummenupp

aha ska kolla med pappa och mamma dom vet säkert :D

Last edited:
Kakan skrev:
2562431 :tummenupp så bra jag är jätte hungrig nu ;)

Hm vad kan tösen vilja ha tro (pizzan är ju inte ens påbörjad)
I frysen finns:
köttbullar med pasta och gräddsås
kalops med potatis och sås
Potatisgratäng med fläskfile och pepparsås
Korv stroganoff och ris
limpa, frallor samt tunnbröd
Mockarutor
Drömmar
Chokladmuffins
Cappucinomuffins

Allt är såklart hemmalagat och hemmabakat :tungan

Status