håkan
Brumm brumm
Qwerty skrev:Förstår inte riktigt folk som måste ha det absolut mjukaste race däcket på gata. Använder ni allt det extra greppet när ni är ute och kör? Eller är det som vanligt, det ser fint ut vid korvmojjen.
Själv kör jag på helt vanliga Avon Azzaro st45/46 och det funkar för mej. Klart att våtgreppet kunde varit bättre men nu förtiden är jag finåkare och kör inte när det regnar.
jag har en bild på ett Avondäck som föll i bitar efter lite hård körning... vill man köra på sånt? inte jag iallafall..
Det extra greppet = den extra säkerheten... man behöver inte oroa sig för att om man behöver bromsa stenhårt nån gång så släpper det inte för man va dumsnål o köpte ett däck som håller 1000+mil
De relativt FÅ mil som man trots allt kör på sommaren vill åtminstone jag inte behöva oroa mig för sånna skitsaker, jag vill ha kul o slippa behöva oroa mej för att ha dåligt grepp
//Håkan
EDIT: Ska se ifall jag kan hitta bilden här nånstans...
EDIT2: Var instruktör på SMC avrostning igår... Kommentar: "Däcket börjar bli lite slitet nu efter 2000mil (tillverkningsvecka 9930 nåt sånt) några år till får det nog sitta på!" (Kuståmåkare...)
Sånna vill man inte va ivägen för

Last edited: