Den motvillige monarken

Kolla bara Gene Simmons, Lemmy Kilmister mfl (halvt) avdankade gubbar som det kryllar av snygga bimbos runt, fame and fortune :fakta

En person som verkligen sticker ut i dessa sammanhang är Berlusconi och hans vänner. Jämfört med honom och som ovan nämnt ett par av de franska presidenterna är nog vår konung rätt from.

Jag tror att media blev tagna på sängen av kungens reaktion. Kvällspressen hoppades väl på att det skulle bli stämningar och att de därmed skulle få chansen att skriva ut hans privatliv i detalj.

Kvällspressen har inte varit rumsren på länge. Cynismen har tagit över medialandskapet helt och hållet. Det skulle inte förvåna mig om de läcker ut saker till annan media som de sedan kan referera tillbaka till. Tänker närmast på otrohetsaffären med Jonas och den norska flickan exploderade. När jag först hörde talas om boken tänkte jag samma sak. Media har säkert hjälpt till att finansiera boken - som till stor del bygger på rykten som gått runt på redaktionerna sedan tidernas begynnelse. Nu kan de referera tillbaka till det.

Fler verkar vara inne på samma sak. Det här skriver Pär-Arne Jigenius
fd Allmänhetens pressombudsman i DN:

"Numera är det inte särskilt kostsamt att låta trycka en debattbok eller pamflett. Fortsätter denna utveckling får vi väl snart se cyniska redaktionsledare som finansierar utgivningen av en kontroversiell skrift så att de får något att hänvisa till, det vill säga ett alibi för att publicera uppgifter som de inte vill ta det direkta ansvaret för att offentliggöra. Här öppnas nya affärsmöjligheter för skrupelfria bokförläggare och försiktiga chefredaktörer."

http://www.dn.se/debatt/medborgarnas-rattigheter-inte-tillgangliga-for-kungen-1.1203059

Last edited:
Fy fan vad jag ogillar skvallerpress! Det är beklämmande att det finns en marknad för det som gör skiten värt att skriva. Jag håller på kungen och hoppas att detta rinner ut i sanden helt!

[YOUTUBE-ID]5mpUWqK615E[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp

Kolla bara Gene Simmons, Lemmy Kilmister mfl (halvt) avdankade gubbar som det kryllar av snygga bimbos runt, fame and fortune :fakta

Visst, men de hycklar ju inte med det heller. Tror det som stör vissa är att kungen gör allt för att upprätthålla en helylleimage när verkligheten ser helt annorlunda (eventuellt).

Visst, men de hycklar ju inte med det heller. Tror det som stör vissa är att kungen gör allt för att upprätthålla en helylleimage när verkligheten ser helt annorlunda (eventuellt).

Jag tror det är att folk är snåla och inte vill bidra med 50öre per år till någon annan än de själva.

Snopna stod säkert journalisterna kvar när kungen sa att vi vänder på bladet och ser framåt och vände på klacken.

Var det bara jag som tyckte att det där med att se framåt lät som ett halvt erkännande? Som nånting som pågått för länge sedan men som nu är överspelat inom kungafamiljen.

"För det här är någonting som jag har förstått enligt boken (ohörbart) lång tid, lång tid bak i tiden."

Jag tror det är att folk är snåla och inte vill bidra med 50öre per år till någon annan än de själva.

Du menar som de flesta moderater?

Last edited:
Fy fan vad jag ogillar skvallerpress! Det är beklämmande att det finns en marknad för det som gör skiten värt att skriva. Jag håller på kungen och hoppas att detta rinner ut i sanden helt!

Han får helt enkelt göra en Mette-Maarit och säga "Allt är sant".

End of story.!!

Tycker kungen borde skärpa till sig. Vadå komma dragandes med "skandaler" som är typ 20 år gamla? :näsblod

Nä, vi vill se lite mer action i nutid. Han ska ju till exempel till Kina nu i veckan. Det måste väl finnas någon kines-tös som är villig att vara en "kaffeflicka" till honom? (Eller rättare sagt bjuder in honom på en "kopp te"?) :va

När det kommer fram att Calle 16 haft en affär med Daniel då kanske det är motiverat med braskande rubriker men att några groggluder fått byta stureplan mot skidresa till Åre för en helg är väl inget att hänga upp sig på.,..

Jag är för kungahuset om jag får vara kung. Annars tycker jag att det verkar mest om onödigt slöseri med skattepengar.

Dock så lär vi inte bli av med fejk monarkin i sverige på bra tag o där vid tycker jag att det är närmast pinsamt att det kommer en "skvaller" bok för nått som nästan garranterat har hänt o dessutom för 20 år sen.
Vafan! Nu får ju både journalisterna o kungahuset skärpa sig. Lite bättre underhållning vill ja ha för mina skattepengar.
Dels så kan ju hela kungahuset ha mer "skandaler". Vilken annan underhållning har vi av dem??
O dels kan ju journalisterna faktiskt sluta vara så j* kungakåta så att de skickar ett 40tal 08:e journalister mitt ut i skogen där de står o agerer fåntrattar.
Fast det är klart min personliga åsikt om just journalister är att de lever i sin egen högst personliga rosa lilla värd och har opererat in filter i huvet för allt som inte stämmer in i den världen.

Som sagt .... alla inblande BORDE KUNNA BÄTTRE! :D

Annars tycker jag att det verkar mest om onödigt slöseri med skattepengar.

Kungahuset ger rätt bra avkastning per skattekrona så det argumentet är faller platt.

Exakt vad multipeln är vet jag inte men en miljon skattekronor till kungahuset ger bra mycket mer än vad motsvarande summa satsad på reklam för Sverige hade gett.

Vad menar du? Ska han behöva börja jobba för pengarna nu helt plötsligt? :va
Räcker det inte att vara född av rätt föräldrar, glida runt och jaga älg längre?

Hela världen och även Sverige är uppbyggt på att ha rätt föräldrar.

Sen tycker JAG att konungahuset gör ett bra jobb för Sverige:tummenupp.

Hela världen och även Sverige är uppbyggt på att ha rätt föräldrar.

Sen tycker JAG att konungahuset gör ett bra jobb för Sverige:tummenupp.
Du är alltså stolt över det arbete kungen och kungafamiljen gör och hur de representerar dig som svensk i världen?

Okej...

Själv är jag en förespråkare av demokrati och hade hellre valt vem som skall representera mig. Jag anser att kungen är en sopa av stora mått, hans barn är i min värld inte mycket bättre.

Viktorias senaste i Helsingborg... Nä, oj, jag var visst i Helsingfors... är som hon själv säger "en klassiker" men fan vet om jag tycker det var så begåvat. Nu fnissar alla men jag undrar vad som sagts om Carl Bildt stått och gjort samma misstag?

Viktorias senaste i Helsingborg... Nä, oj, jag var visst i Helsingfors... är som hon själv säger "en klassiker" men fan vet om jag tycker det var så begåvat. Nu fnissar alla men jag undrar vad som sagts om Carl Bildt stått och gjort samma misstag?

Jag säger som Baloo:
-Jössess..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8