Den låg på gatan!

ifall nån backar på dig på en parkering så är det inte ditt fel, tror det är otroligt svårt att få det till ditt fel, även om du parkerat bakom hennes bil så får hon knappast backa bak på dig.

Ge kärringen vad hon tål, anmäl så fort som möjligt kan ju även vara så att det finns märken på hennes bil efter incidenten. Du får hoppas att hon inte blånekar men ta inte ut nån förlust i förskott. Hoppas det löser sig. :tummenupp

Om det nu går så långt så att du inte får några pengar och hon mot förmodan skulle lyckas slingra sig ur detta så har du ju hennes adress.. palla upp CLK XXX på drickabackar och ta med fälgarna hem..

sen har du ju fått lite hämnd på den inskränkta kärringen...

//jaG

Missär!

fan jag lider med dig, köpte en zx9:a för några veckor sen, han köra 23mil, sen förra söndagen så var jag och hälsade på min far.. där lyckades hans sambo backa ner min fantastiskt fina hoj :mad: ... visst det var ju inte menningen, och så såg hon ju inte hojen. hon gav min 500kr, och sa :det här täcker nog skadorna :kocko när jag lungnat mig. och tittat över hojen så, kunde jag konstatera att hennes 500kr skulle räcka till blinkersen som blev mos. lyckligt viss så täckte henns försäkrings bolag alla skadona, hojen är ju inte lackad än men jag fick pengar av FB till blinkers och fotpinne plattan som åxå gick sönder. nu har deras bes man kollat och vi har kommit överens om att lacka den till hösten, vill ju fan inte låta hojen stå nerplockad i 2-3veckor.

Altså vad hon än tänkte när hon backade ner din hoj så ska skadorna täckas av hennes försäkrings bolag! kontakta ditt óch be dem ta kontakt med hennes bolag....
Lycka till! Mvh Benet

ooh vad många svar!
Vi kom ner till tanten idag hon är typ 80bast. Visade henne skadorna. Hör då å häpna!!! Hon säger men det är ju inte samma cykel den som jag backade på var ju röd/vit inte blå!! och den ramlade ju inet på denna sida utan på den andra! wtf tänker jag! Så lägger hon till att det är försäkringsbedrägeri :mad: aja tänker jag kärringen är ju inte normal förklarar för henne lugnt och fint som det ÄR. Hon skriver på skadeanmälan och skriver under att det är hon som är vållande så nu ska dem bara skickas in och vi ska invänta svar från FB :yoparty.

Ringde henne senare idag för att ta hand om det sista och då verkade hon vara betydligt lugnare och försökte även skämta till lite. aja hoppas att bolagen kan lösa det fort nog. Kul att åka med skrapade sidor va... :död

Stor tack för vittnet som skrev ner hennes reg. nr. :Bugar
Idag har jag lyssnat på lika många bortförklaringar som jag hinner höra under 1 år nog. Det bara smattrade ur henne fattar inte hur hon lyckas.

skadorna om man är inte är petig: 2500kr exkl jobb
om man ska ta bort varenda liten repa: 5500 exkl jobb

har nu beställt crashpucks :fyllisar

Allex skrev:
ooh vad många svar!
Vi kom ner till tanten idag hon är typ 80bast. Visade henne skadorna. Hör då å häpna!!! Hon säger men det är ju inte samma cykel den som jag backade på var ju röd/vit inte blå!! och den ramlade ju inet på denna sida utan på den andra! wtf tänker jag! Så lägger hon till att det är försäkringsbedrägeri :mad: aja tänker jag kärringen är ju inte normal förklarar för henne lugnt och fint som det ÄR. Hon skriver på skadeanmälan och skriver under att det är hon som är vållande så nu ska dem bara skickas in och vi ska invänta svar från FB :yoparty.

Ringde henne senare idag för att ta hand om det sista och då verkade hon vara betydligt lugnare och försökte även skämta till lite. aja hoppas att bolagen kan lösa det fort nog. Kul att åka med skrapade sidor va... :död

Stor tack för vittnet som skrev ner hennes reg. nr. :Bugar
Idag har jag lyssnat på lika många bortförklaringar som jag hinner höra under 1 år nog. Det bara smattrade ur henne fattar inte hur hon lyckas.

skadorna om man är inte är petig: 2500kr exkl jobb
om man ska ta bort varenda liten repa: 5500 exkl jobb

Fan va gött. Men asså jävla cp kärring... gammal och senil och försöker ljuga bort sig....

Inget och snacka om se till så att varenda jävla liten repa åtgärdas.
Kärringen får ju pröjsa självrisk i vikket fal, sen står ju f-bolaget för resten. :tummenupp

Ricken skrev:
Inget och snacka om se till så att varenda jävla liten repa åtgärdas.
Kärringen får ju pröjsa självrisk i vikket fal, sen står ju f-bolaget för resten. :tummenupp

håller med, Det är inte du som har gjort fel,
Se till att alla skador fixas,,,,
Du förlorar bara på detta, nu är bara frågan hur mycket...

Allex skrev:
ooh vad många svar!
Vi kom ner till tanten idag hon är typ 80bast..... Hon säger men det är ju inte samma cykel den som jag backade på var ju röd/vit inte blå!! hon till att det är försäkringsbedrägeri ......... :mad: aja tänker jag . .under att det är ....... .invänta svar från FB :yoparty.

.

..
.jobb

:3freak
skenet bedrar! bara för att man e gammal kärring så ska man inte tro att det är hederligt förvärvad ylle man tittar på! tvärtom.. ljuget flödar när det gäller att värja sig för kostnader.
Jag har surt erfarit liknande en gång o då godtagit att "man fyller i papprena o postar hemma" vilket ledde till vm i ljug från motpartens sida o slutligen förlikning = delat ansvar m a o jag fick ta mitt o aset sitt.

Hur det gick? självklart kastade jag o en kompis en såndär grön parkbänk genom framrutan på bilen en natt.. kutade därifrån o asgarvade utav helvete. :yoparty
OCH! fick en polisanmälan om misstänkt skadegörelse på köpet.. Moahahaa! den sparade jag av rent nöje.
/E

När du skickar in skaderapporten till försäkringsbolaget se även till att skicka in en ordentlig redogörelse/rapport på ett separat papper över turerna med tanten. Ju mer fakta bolaget har desto enklare för dom att handlägga ärandet.

Wiseguy skrev:
När du skickar in skaderapporten till försäkringsbolaget se även till att skicka in en ordentlig redogörelse/rapport på ett separat papper över turerna med tanten. Ju mer fakta bolaget har desto enklare för dom att handlägga ärandet.

Tack, ska skriva rapport!

och kräv cykeln i precis samma skick som innan..

gringoo skrev:
hahaha fan nice sagt. :tomten
Fick jag välja skulle jag hellre vara "ung och jävligt erfaren, hellre än gammal och oerfaren " som det verkar finnas gott om i världen där ute... :mad:

Ernst skrev:
:Hur det gick? självklart kastade jag o en kompis en såndär grön parkbänk genom framrutan på bilen en natt.. kutade därifrån o asgarvade utav helvete. :yoparty /E

Guld!! Skulle jag defenitivt gjort...

Hur kan man ha medlidande för en sån jävla pisstant...

Ernst skrev:
Hur det gick? självklart kastade jag o en kompis en såndär grön parkbänk genom framrutan på bilen en natt.. kutade därifrån o asgarvade utav helvete. :yoparty
OCH! fick en polisanmälan om misstänkt skadegörelse på köpet.. Moahahaa! den sparade jag av rent nöje.
/E

Moget...

Last edited:
tassen skrev:
Fick jag välja skulle jag hellre vara "ung och jävligt erfaren, hellre än gammal och oerfaren " som det verkar finnas gott om i världen där ute... :mad:
Haha ja det är ju det ultimate. Men inte för ung, för då kan man inte va tillräckligt erfaren.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul