Den låg på gatan!

von reisen skrev:
Ge kärringen vad hon tål, anmäl så fort som möjligt kan ju även vara så att det finns märken på hennes bil efter incidenten. Du får hoppas att hon inte blånekar men ta inte ut nån förlust i förskott. Hoppas det löser sig. :tummenupp

Jag anmälde ett solklart fall av smitning i vintras, en morbid som backat på min lyxiga SAAB sen dragit. Ett vittne såg alltihop men han blånekade ändå.
Av polisanmälan blev ingenting, det gick inte styrka att ett brott begåtts stod det i papperna jag fick hemskickade en vecka efter jag gjort anmälan. :confused:

Raskus skrev:
Jag anmälde ett solklart fall av smitning i vintras, en morbid som backat på min lyxiga SAAB sen dragit. Ett vittne såg alltihop men han blånekade ändå.
Av polisanmälan blev ingenting, det gick inte styrka att ett brott begåtts stod det i papperna jag fick hemskickade en vecka efter jag gjort anmälan. :confused:

Gjorde du inte överklagan,kunde du inte i samråd med vitnet göra nåt mer efter att du fått besked brottet kunde ej styrkas?.Med andra ord verkar det ju vara fritt fram o puckla på andras egendom,det är förjäkligt.
Hoppas hämden blir ljuv på smitaren eller att skadorna inte blev allt för kostsamma på din bil.
Den tråd nån skrev här om att ösa in en parkbänk som hämd i rutan eller fronten,ja jag skulle nog oxå legat dubbelt av magknip som man garvat.
Moget o moget,är det helt bevisat att personen smitit o sedan ska gå fri trots orsakad skada på annans egendom så är det inte fel med "lite" hämdlysthet.
Det känns lite bättre iallafall när man kanske fått själv punga ut för sina reparationsskador som dessutom kan bli väldigt kostsamma.

Allex skrev:
Nu är jag ledsen...
Skulle hem från jobbet, kommer nära parkeringen och ser inte min cykel! Går längre fram oroande och får syn....den ligger ner som en sill :4skrika

Jag fick reg nummer turligt nog av ett vittne på mc bredvid. Frågan är hur man ska göra nu. Ringde kärringen och hon kom med massa bortförklaringar om att det var trång att komma ut ur handikapsplatsen. Jaha, men kom du in så ska du oxå komma ut?!?! Men det var ju så trångt sade hon. Jag oroar mig om att jag kanske stog för nära då? Men jag stog ju för fan inte i hennes ruta endå! MC parkeringen var full så jag ställde min mellan mcrutan och handikapplatsen. Får man göra så? Vet ju fasiken inte vem som har rätt här... Hon smet ju oxå utan att skriva en lapp. Det gjorde ju killen på MC(tack!)
hjälp :Bugar

smitning!!!

Håller med övriga på Tråden....Kärringen har gjort sig skyldig till "smitning från trafikolycka" - Blev påbackad av en Posten lastbil en gång,ett vittne såg det...Killen ville först inte betala, men när han fick reda på att hans kort kommer dras in och troligen hans jobb försvinna så va han inte sen att ringa upp och vi gjorde upp i godo.....

Måtte djävulen ta alla smitare :mad: :mad: :mad: :mad:

Nu är den klar!
Mcvaruhuset var verkligen toppen! Dem tittade på den samma minut när jag rullade in den och sa att den vart vält, några timmar senare kommer en besiktningsman från hennes bolag och godkänner allt. Delarna beställs strax efter och jag får vänta 4 dagar innan stuffen kommer in till mcvaruhuset. Dem ber mig komma in med cykeln på morgonen och blir klara samma dag
13´000 gick kalaset på inkl arbete som jag givetvis inte betalade :fyllisar

Allex skrev:
Nu är den klar!
Mcvaruhuset var verkligen toppen! Dem tittade på den samma minut när jag rullade in den och sa att den vart vält, några timmar senare kommer en besiktningsman från hennes bolag och godkänner allt. Delarna beställs strax efter och jag får vänta 4 dagar innan stuffen kommer in till mcvaruhuset. Dem ber mig komma in med cykeln på morgonen och blir klara samma dag

känns skönt va??? :)

Allex skrev:
Nu är den klar!

Lite nyfiken på vad dem bytte! När jag ser på min egna Hornet så undrar jag
vad som går sunder då man välter den! Inte så mycket som sticker ut.
Eller byter dem motorkåpor & ALLT som blir lite smårepigt?
Grattis iaf att det löste sig till slut!

Allex skrev:
Nu är den klar!
Mcvaruhuset var verkligen toppen....
....13´000 gick kalaset på inkl arbete som jag givetvis inte betalade :fyllisar

13 000:- :skrämd Jeeezeess!! :3freak

Kraschpuckar gör du nog rätt i att skaffa! :) Skönt att det löste sig.

Dem byter precis allt som har repor, hade repor på den svarta skruven som håller i motorn, dem var knappt synliga och det bytte dem :rofl
Bytte även styre för den var lite skev, men inget man såg eller kände vid körning, samma gäller ljuddämparskydd, det var knappt synlig repa på den.

8700:- för alla delar
3800:- arbete
När jag satt och räknade själv på det hela så skulle det gå på ca 1600:-
böja tillbaka bromspedal och bromshandtag samt skita i alla smårepor som syns dåligt, fixa allt själv. Men är det inte ens eget fel så får dem fan fixa allt
dem röda cirklarna är vad dem bytte
Blir shockad när jag ser priset på styret, 1000:- :skrämd
Puckarna är iaf på, men dem hjälper nästan inte :( Det enda du räddar är motorkåpan typ, resten av småsakerna blir lika sönder, plus att du får en fetare smäll på ljuddämparen för cykeln ligger annorlunda med pucken.

Bifogat

• skada1.jpg
    skada1.jpg
    134.6 KB · Visningar: 204
Last edited:
Allex skrev:
jupp, jag sa till henne om det var så trång så kunde du ju ta kontakt med ägaren. Hur då frågar hon? Du kan ju kolla på regnummer och ringa VV. men jag har ingen telefon säger hon. Det finns betaltelefoner överallt säger jag (detta är mitt i stan) Men jag hade inga pengar säger hon och jag hade väldigt bråttom säger hon. Men hon kan ju inte skylla på att det är trångt!!! Jag var där före henne och om hon lyckades att parkera den på ngt sätt så ska hon ju också kunna komma ut lika "lätt"
D e bara att förklara för henne vad som gäller..
Spelar ingen roll hur mycket han har att skylla på..
vill hon inte göra upp me dig så har han nog ingen lapp kvar....
stå på dig :banana
klart du ska ha allt fixat... d e ju inte ditt fel

Last edited:
Sa Allex
,,,,Blir shockad när jag ser priset på styret, 1000:- :skrämd,,,

Jag välte min hoj på transporten hem då jag köpte den (det ÖSREGNADE),
så jag tog den på släp med kappell. Det slutade med en trasig backspegel.
Tro fan man blev chockad då en ny kostade nästan 700kr!!!
Så man förvånas inte längre för orginalgrejjer är dyrt!

jo, dem har grymma marginaler. Den enkla pinnen till fotbroms kostar 470kr :)
flåt det var visst exkl moms...600inkl LOL

croom skrev:
D e bara att förklara för henne vad som gäller..
Spelar ingen roll hur mycket han har att skylla på..
vill hon inte göra upp me dig så har han nog ingen lapp kvar....
stå på dig :banana
klart du ska ha allt fixat... d e ju inte ditt fel
Men... Jag förstår inte, har du helt skitit i att läsa tråden eller? Det hela är ju reglerat och klart, Allex skrev ju precis att han fått tillbaka sin hoj EFTER försäkringsreparationen som tantens försäkringsbolag stod för.

Allex skrev:
Tack grabbar, känner mig bättre. Det är ju en naken hoj så skadorna är extremt små, kanske går på max 2000kr. Hon lät väldig envis och säker på att det är inte hennes fel. Hon ville att en besiktningsman skulle kolla på alla skador osv. Jag sa till henne att detta kanske vi kan lösa utan hjälp..bara oss emmellan. Men nej det ville hon tydligen inte.

Cykeln är halvförsäkrad
När tanten låter så där defensiv och inte det minsta ångerfull..
Plus det faktum att du inte har helförsäkring..
Jag skulle gå till länsman av ren ilska!
Kanske så är det sista gången hon slarvar på det viset i fortsättningen.

Undrar vad kärringaskrället tänker när hon ser vad det kostade. Hon som tyckte att "det var några hundringar det rörde sig om"...

Jag skulle nog ringa och säga det till henne.

vågen skrev:
anmäla eller inte anmäla, här spelar väl samvetet in... :rolleyes: Kolla om ni kan komma överens om att hon betalar alla skador på hojjen så du inte ens kan märka att nått har hänt... annars så anmäl. Så skulle jag göra.

Dom handikappade har väl tillräkligt taskigt med pengar... Hoppas det slutar bra.

hahahahahha va??? vad var det där sista för fördom? dagens skämt eller?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra