Den låg på gatan!

Allex skrev:
jupp, jag sa till henne om det var så trång så kunde du ju ta kontakt med ägaren. Hur då frågar hon? Du kan ju kolla på regnummer och ringa VV. men jag har ingen telefon säger hon. Det finns betaltelefoner överallt säger jag (detta är mitt i stan) Men jag hade inga pengar säger hon och jag hade väldigt bråttom säger hon. Men hon kan ju inte skylla på att det är trångt!!! Jag var där före henne och om hon lyckades att parkera den på ngt sätt så ska hon ju också kunna komma ut lika "lätt"

Varit med om liknande fast det var min bil som blev påbackad...
Jag stod felaktigt parkerad (ovetandes, trodde man fick stå där). Kärringen smiter och jag anmäler henne och jag får rätt....

Så det finns bara en sak att göra- ANMÄLA

Polisanmäl och gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag. Sånt här händer säkert hundratals gånger per år, inget konstigt varken för polis eller försäkringsbolag. Visa upp skadorna direkt för ditt bolag. Om man gör allt "by the book" så är det mycket lättare att få ersättning senare.

Tanten har gjort fel och kommer säkert att få skit för det men det är ju inte ditt problem.

Ingen idé att hetsa upp sig, man får bara magsår. Pengar är bättre än magsår.

Det spelar ingen roll om hon har tusen ursäkter. Man får inte backa på andra fordon som man vill.
Jag råkade i min ungdom backa på en upprostad japanare och ägarna åjjade sig att dom hade lagat rost i flera veckor *skitsnack*.
Vi anmälde till försäkringsbolag och jag hörde aldrig av dom, så prata snällt till tanten och säj att ni skall skadeanmäla, vägrar hon - polisanmälan.

Att du har halvförsäkring spelar ingen roll, det är hennes trafikföräkring som belastas.

har du kvar tele nr till vittnet???

det är jävligt viktigt annars är det ord mot ord och visst har hon erkänt för dig att hon körde ner din hoj men erkänner hon för polisen??

hade hon rätt att står på handikapparkeringen? är också en intressant fråga!

lycka till och sätt dit kärringen!

Mv. Oskar

ps har lite delar till hornet om du är intresserad pma mig i så fall!

Jag kan sätta mitt pojkiga organ på att HON hade anmält dig om situationen hade varit tvärtom.

Hon kunde satt en lapp, DÅ hade jag kanske inte anmält.

Sedan vill ju handikappade bli behandlade precis som icke handikappade.

Alltså; ANMÄL.

Fallet verkar solklart!

Allex skrev:
Nu är jag ledsen...
Skulle hem från jobbet, jag fick nummer turligt nog. hur man ska göra nu, ringde kärringen och hon kom. Jaha, men kom du in så ska du oxå komma ut?!?! Men det var ju så trångt sade hon. Jag oroar mig, Men jag stog ju för fan inte i hennes ruta endå! var full så jag ställde min mellan Hon utan ..killen på MC(tack!)
hjälp :Bugar

Ursäkta att jag kortade ner ditt inlägg något:

Jo,der ut som om ni argumenterat färdigt! Fallet är solklart rent juridiskt, det skulle utan tvekan dömas till smitning och resultera i mycket dryga böter för damen. Anmäl (speciellt om vittnet ställer upp), det finns ingen anledning att ditt försäkringsbolag ska ta kostnaden och - anmäler du detta som en försäkringsskada kommer bolaget sannolikt att kräva damen o inte utan vidare betala ut något.

Damen har ju ett vinnakoncept då det blir mycket bilgare att betala din reparation än att låta lagen ha sin gång.

Kör hårt!

ANMÄL: Hon smet.
Hon ska inte ens få chansen att komma undan.
Att köra på nåns fordon och inte ens skriva en lapp, å sen börja skylla ifrånsig att det e trångt.
Det va ju en handikapp plats, och om jag inte minns fel så e dom större än vanliga rutor.
Fan hade hon en dummpers eller??? :kocko :huvet :fatta! :arsele :4skrika :mad: :fakta :finger :machinegu :kulspruta

Suck, Jag har inte vittnets nummer det som är grejjen, på lappen stog det bara :3freak
"CLK XXX gjorde detta /hälsat vittne på MC bredvid"
Så säger hon: Men det blir ju inte några skador på motorcyklar när dem ramlar :dummer nähe!
Jag skulle ha köpt dem där mushrooms för länge sen :huvet

Oscar: du hade en 98:a min är 02 så delarna till motorn är mörkare på min, skulle inte se så kul ut :)

Last edited:
Smitning! Säg att du vill ha lite stålars för reparationerna annars går du till polisen, inte mer än rätt!

Allex skrev:
Suck, Jag har inte vittnets nummer det som är grejjen, på lappen stog det bara :3freak
Så säger hon: Men det blir ju inte några skador på motorcyklar när dem ramlar :dummer nähe!

Oscar: du hade en 98:a min är 02 så delarna till motorn är mörkare på min, skulle inte se så kul ut :)

säg te tanten att du anmäler om hon inte betalar reprationer. egentligen ska hon stå för fordon under den tid din MC repareras oxå.

Smitning=indraget körkort. så är det.

Allex skrev:
jupp, jag sa till henne om det var så trång så kunde du ju ta kontakt med ägaren. Hur då frågar hon? Du kan ju kolla på regnummer och ringa VV. men jag har ingen telefon säger hon. Det finns betaltelefoner överallt säger jag (detta är mitt i stan) Men jag hade inga pengar säger hon och jag hade väldigt bråttom säger hon. Men hon kan ju inte skylla på att det är trångt!!! Jag var där före henne och om hon lyckades att parkera den på ngt sätt så ska hon ju också kunna komma ut lika "lätt"
Alltså vad är problemet? Anmäl kärringen bara.... hon ska straffas för smitning och skadegörelse....

Otroligt! Tycker hon verkligen inte att hon har gjort något fel?? I så fall, om du inte kan få tag på vittnet, är det bästa att försöka få henne att skriva en skadeanmälan till försäkringsbolaget (borde inte vara nåt problem för henne om hon tycker att hon har rätt) där hon nedtecknar sin version och gärna alla sina argument (trångt, bråttom osv). Då har du hennes "erkännande", plus att alla argument hon har kommer att vara till din fördel senare. Om du direkt börjar att slänga omkring hot om polisanmälan och höftar till något om hur stora böter hon kan få och hur länge hon kommer vara utan körkort, så kanske hon helt plötsligt "tappar minnet".

Allex skrev:
Nu är jag ledsen...
Skulle hem från jobbet, kommer nära parkeringen och ser inte min cykel! Går längre fram oroande och får syn....den ligger ner som en sill :4skrika

Jag fick reg nummer turligt nog av ett vittne på mc bredvid. Frågan är hur man ska göra nu. Ringde kärringen och hon kom med massa bortförklaringar om att det var trång att komma ut ur handikapsplatsen. Jaha, men kom du in så ska du oxå komma ut?!?! Men det var ju så trångt sade hon. Jag oroar mig om att jag kanske stog för nära då? Men jag stog ju för fan inte i hennes ruta endå! MC parkeringen var full så jag ställde min mellan mcrutan och handikapplatsen. Får man göra så? Vet ju fasiken inte vem som har rätt här... Hon smet ju oxå utan att skriva en lapp. Det gjorde ju killen på MC(tack!)
hjälp :Bugar

F*n vad trist :( Men ge dej inte!

Allex skrev:

Kan du inte annonsera efter vitnet? tror du vitnet bor i samma stad som du?
brukar ni samlas nånstans med hojar,sök efter vitnet där kanske.
Jag hade iallafall polisanmält händelsen,du kan väl nämna att du varit eget vittne till händelsen på avstånd kanske men inte hann i fatt henne när hon körde iväg efter att backat på din mc.
Oavsett vilket så har du rätt o bör vinna en eventuell tvist med kärringen.

Last edited:
gringoo skrev:
Alltså vad är problemet? Anmäl kärringen bara.... hon ska straffas för smitning och skadegörelse....

Bara knyter vidare.....Hon har smitit.punkt slut.
Polisanmäl innan det går för lång tid....IDAG.
Om det hade stått en barnvagn med en 7 månaders bäbbe i och ramlat ut, spräcjkt skallaen....vad trar ni hade hänt då ?

tassen skrev:
Bara knyter vidare.....Hon har smitit.punkt slut.
Polisanmäl innan det går för lång tid....IDAG.
Om det hade stått en barnvagn med en 7 månaders bäbbe i och ramlat ut, spräcjkt skallaen....vad trar ni hade hänt då ?
Lyssna på tassens goda råd. Han är en vis man.

Anmäl henne. Sen får polisen utreda saken.
Dom flesta brukar inte ljuga när dom är på förhör hos polisen.
Smitning är ett grovt brott som kan leda till indraget körkort för henne.

anmäl kärringen.. spela roll att hon e handikappad, hon är ju uppenbarligen störd också :kocko

jag hade nog åkt dit vresig som fan å krävt henne på pengarna på platsen.. men sån e jag :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph