Den gröna ekonomins uppgång och fall

Just idag känns det som att viss redundans i kraftförsörjningen hade varit trevligt. Tänk om vi hade haft dubbla mängden kärnkraftsreaktorer så inte elpriset drar iväg för att en råkar gå ner sig en smula.

Det sjuka är att varje gång det är stopp på ett kärnkraftverk står miljömupparna på rad och påpekar att dom är opålitliga. Fan om vi skulle haft lika många kärnkraftverk som det finns vindsnurror.

Det sjuka är att varje gång det är stopp på ett kärnkraftverk står miljömupparna på rad och påpekar att dom är opålitliga. Fan om vi skulle haft lika många kärnkraftverk som det finns vindsnurror.
Det hade inte varit så tokigt, men folk i allmänhet låter känslor trumfa fakta.

Tycker Peter Carlssons luftslott borde bära hans namn, som ett betyg på hans entreprenörskap. Det och att han beläggs med näringsförbud samt fängelse.
Harald Trix är minst lika skyldig skulle jag tro. Han affärsmodell verkar ju vara att skapa gröna luftslutt och håva in pengar till dessa från EU och sedan sko sig i processen tills luftslottet fått punka.

Harald Trix är minst lika skyldig skulle jag tro. Han affärsmodell verkar ju vara att skapa gröna luftslutt och håva in pengar till dessa från EU och sedan sko sig i processen tills luftslottet fått punka.
Säkert. För mig räcker det att Anders Sundström nämns. Då vet man.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT