Delatställ eller helställ?

Vad föredrar ni för skinställ?

• Antal röstningar
    0

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Vad föredrar ni för skinställ, delat eller helställ, och varför?

Delat.
Lättare att komma i och ur.
Med åldern blir man mindre rörlig :rodnar
Men om man tänkt att nysta mycket håller nog ett helt bättre (krav vid RR har jag för mig ?).

Helställ har jag. Inte missnöjd med det på något sätt. Skulle dock vilja ha ett delat eller bara jackan också. Så jobbigt att dra på sig hela stället om man bara ska ner till tex macken eller liknande.

Hagster skrev:
Helställ har jag. Inte missnöjd med det på något sätt. Skulle dock vilja ha ett delat eller bara jackan också. Så jobbigt att dra på sig hela stället om man bara ska ner till tex macken eller liknande.

Posörjävel ;) :crash

Kommer aldrig att köpa ett 2delat ställ... hade ett innan jag bytte till mitt nuvarande raceställ, och är SÅ nöjd med det :bow

Posör, javisst. Men hur jobbigt är det inte att åka 2km till macken i helställ? Är också otorligt nöjd med mitt helställ men skulle ändå vilja ha en jacka. Sen skulle inte goretex ställ vara helt fel nu... :crash

jeg bruker kun jacka och jeans, har ennå ikke sett noen med helställ her i milano. Jeg mener, det er jo ikke akkurat praktisk....

Hagster skrev:
Posör, javisst. Men hur jobbigt är det inte att åka 2km till macken i helställ? Är också otorligt nöjd med mitt helställ men skulle ändå vilja ha en jacka. Sen skulle inte goretex ställ vara helt fel nu... :crash

Skulle vilja ha nån sorts GT-jacka att ha på höstkanten över ställetm men de jävla priserna de tar ut för dem är hutlösa :eek:

Det är ju inge jobbigare att kliva i ett skinnställ.... SÅ bråttom har jag aldrig att jag ska iväg än att jag kan ta mig de sekunderna...

Mattiaz skrev:
Skulle vilja ha nån sorts GT-jacka att ha på höstkanten över ställetm men de jävla priserna de tar ut för dem är hutlösa :eek:

Det är ju inge jobbigare att kliva i ett skinnställ.... SÅ bråttom har jag aldrig att jag ska iväg än att jag kan ta mig de sekunderna...

Mattiaz... Tänk dig följande scenario. Du och din absoluta drömtjej har dejtat ett tag, du ska bjuda henne på middag hemma hos dig. Du hoppas på att få nulla henne senare. När allt är klart och hon kommer om 5 min så märker du att du har slut på kodisar(!), vad gör du?
1. Tar på dig helstället som tar längre tid och du har jävligt bråttom och kommer hem precis när hon ringer på dörren där du öppnar svettig och go.
2. Slänger på dig jackan och drar ner till macken och väljer kodisar, drar hem och sätter på lite skön musik och inväntar damen.

Bilen funkar inte säger vi. :crash

Edit: Det är inte jobbigt att kliva i stället men det är lite omständigt. När man var nere på hamnfestivalen i somras så skulle jag hellre haft endast en jacka än hela stället... Det var VARMT. :hej

Hehe om man ser det från den synvinkeln så :crash

Kan hålla med om att vid vissa tillfällen (som när man åkt till stranden för att bada) så har de varit bökigt att få av o på... men fördelarna väger mer än nackdelarna för min del :)

Klart fördelarna är fler än nackdelarna. Dock så finns det tillfällen då man vill endast köra i jacka o jeans. :)

Är snyggare med helställ tycker jag också. Dessutom delar det sig förmodligen inte på mitten om man skulle få för sig att vurpa.

Mattiaz skrev:

Du menar inte TG-jacka? ;)

Jag önskar mig ett helställ, kanske Freddy Papunens gamla :3freak
Ska man till macken så kan man cykla på sin trampcykel. regnar det så köper man en bil.

750RR

Bifogat

• topgunjacka.jpg
    topgunjacka.jpg
    36.6 KB · Visningar: 389
NO_FEAR skrev:
Är snyggare med helställ tycker jag också. Dessutom delar det sig förmodligen inte på mitten om man skulle få för sig att vurpa.

Blixtlåset kan säkert slitas sönder, eller sömmen som håller fast blixtlåset. Men jag tror inte för enb sekund på att du skulle tappa byxorna eller att jackan skulle flyga av, det finns ju inte om du nu inte har ett ställ som är 5 storlekar för stort för dig.

750RR

maverick_750rr skrev:
Blixtlåset kan säkert slitas sönder, eller sömmen som håller fast blixtlåset. Men jag tror inte för enb sekund på att du skulle tappa byxorna eller att jackan skulle flyga av, det finns ju inte om du nu inte har ett ställ som är 5 storlekar för stort för dig.

750RR

Finns IXS-ställ som har delat sig i midjan vid hastigheter under 50 km/h... Undrar vad som hänt om det gått dubbelt så fort?

Edit: Byxorna skulle väl inte trilla av men glipan mellan jacka och byxa kan nog bli så stor att man kan få rejäla skrapmärken

de skulle ju va bra ibland me delat men ikke de e helt som gäller inbildar mig att sömmen kan skada en

Har bara haft 2-delade ställ, men skulle jag köpa ett nu så skulle det bli ett helställ, i o m att jag aldrig haft enbart jackan på mig den senaste tiden, utan alltid hela munderingen.

Gick omkull i måttlig fart (~110 km/h) på landsväg för tre veckor sedan, landade på vänster sida och gled längs asfalten ner i diket en bit längre fram. Det första som hände när jag tog i backen var att sömmen som höll midjedragkedjan i mitt delade ställ (Dainese T2) brast. Jag hade tur, jacka och byxorna höll sig hyfsat på plats var för sig så jag skrapade inte upp mig mer pga detta men det blir nog helställ när jag ska köpa nytt nu.

Helställ !!! :hördu

Det e snyggare, det sitter bättre med rätt skydd o rätt stretch på rätt ställen i o med det säkrare o det är väl också en bra sak att skiten sitter ihop för annars skulle man bara åka med jackan. Vilket e skönt i varma dagar men o andra sidan brukar race ställ/helställ vara så bra ventilerade att det funkar endå. O hellre svettas ja än sliter sönder min fina röv mot asfalten, för det går inte en åktur utan bus bus o bus... :fakta

Om man är på en träff, och ska ta en öl tex. Slipper man gå omkring i sitt svinvarma ställ, man tar av sig brallorna. Slipper man ha med sig en extra jacka..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back