Dejtar en gift brud.Är jag ett svin?

Zeb_Macahan skrev:
Tar man inte hand om bilen rostar den, så även ett förhållande. Att beskylla otroheten på den som ens flickvän strular med är som att skylla rosten på bilen på vädret.... Man borde ha vårdat det hela bättre från början.

Mina relationstips... skyll inte problemen på andra, lös dom själv istället!

//jaG

Kan inte göra annat än att upprepa mig:

Om man råkar ut för en kvinna som uppger sig vara singel så e det självklart att man inte kan rå för så mycket. Skillnad blir det när man vet att hon är upptagen men inte kan respektera det.

Allt handlar om då någon medvetet förstör. Är förhållandet dålig och det håller på att ta slut, ja du får man vänta tills det ÄR slut istället för att komma och trampa på tårna. Ett dåligt förhållande kan vända till att bli bra om man får jobba på det ifred.

Santo skrev:
Kan inte göra annat än att upprepa mig:

Om man råkar ut för en kvinna som uppger sig vara singel så e det självklart att man inte kan rå för så mycket. Skillnad blir det när man vet att hon är upptagen men inte kan respektera det.

Allt handlar om då någon medvetet förstör. Är förhållandet dålig och det håller på att ta slut, ja du får man vänta tills det ÄR slut istället för att komma och trampa på tårna. Ett dåligt förhållande kan vända till att bli bra om man får jobba på det ifred.

Nej, jag förstör inget medvetet. Jag träffar en tjej som jag finner attraktiv och jag kanske har känslor för. Att tjejen i fråga sedan besvarar mina inviter eller kanske är den som ger inviterna är ju ett så solklart fall av "jag får inte någon uppmärksamhet hemma"-syndromet så det är inte sant. Ta hand om din flickvän så är hon inte otrogen.
Tjejen har ju när hon började intressera sig av mig valt att inte arbeta med ert förhållande, även det hennes val/fel. Det är upp till den som har löftena att sätta reglerna, ingen annan.
Exempel:
*Din kompis tjej stöter på dig på krogen. Man gör inget, men har löften mot kompisen
*Lisa, okänd kommer och limmar på dig. Harklar ur sig att hon är gift men olycklig.....jadajadajada.... Hon väljer, du spelar med...

Slår du tjejen med, eller slår du inte tjejer? Hon är ju den relativt största förstöraren i gemet, eftersom hon har löften mot dig.... Om det nu är så att din tjej är otrogen med en annan tjej, ska du då inte hämnas för att du inte slår tjejer? Tjejerna får en "mildare" grad av bestraffning för att dom har ett annat kön? Ditt resonemang haltar. Men för all del, låt det göra det...

För det är häftigt att slåss :rolleyes:

//jaG

Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
Slår du tjejen med, eller slår du inte tjejer? Hon är ju den relativt största förstöraren i gemet, eftersom hon har löften mot dig.... Om det nu är så att din tjej är otrogen med en annan tjej, ska du då inte hämnas för att du inte slår tjejer? Tjejerna får en "mildare" grad av bestraffning för att dom har ett annat kön? Ditt resonemang haltar. Men för all del, låt det göra det...

För det är häftigt att slåss :rolleyes:

//jaG

Häftig att slåss kan jag inte hålla med om.

Skulle aldrig falla mig in att slå en tjej... det är nästan så att jag skulle tveka om var en kille modell tanig. Jag skulle inte reagera på samma sätt om min tjej var otrogen med enn annan tjej... det skulle nog bara kännas konstigt.

Förmodligen kommer det aldrig att hända (ta i trä) för jag vårdar mina intressen :tummenupp

Zeb_Macahan skrev:
Lisa, okänd kommer och limmar på dig. Harklar ur sig att hon är gift men olycklig.....jadajadajada.... Hon väljer, du spelar med...

... i det här fallet spelar man inte med, man backar. Jag respekterar hennes förhållande (även om hon inte trivs kanske hennes kille har en annan upfattning) som jag vill att andra ska respektera mitt förhållande med min tjej.

Last edited:
Update:Vi träffades igår och hade det mysigt och snacka lite om hur vi ska göra.Hon vill verkligen ha mig och alla hennes känslor för hennes gubbe är borta och enligt henne var dom det redan innan mig.Några barn finns inte med i bilden, det var det jag var mest rädd för så den biten är inget problem.Jag har börjat få starka känslor för tjejen så ärligt talat skiter jag i om gubben blir förbannad eller ledsen men vi kom överrens om att träffas i smyg ett tag framöver så vi får se hur vårt förhållande ter sig.Det kanske går över när det inte är så spännande och förbjudet längre, vad fan vet jag. MVH Robbansvinet :tungan

Santo skrev:
Häftig att slåss kan jag inte hålla med om.

Skulle aldrig falla mig in att slå en tjej... det är nästan så att jag skulle tveka om var en kille modell tanig. Jag skulle inte reagera på samma sätt om min tjej var otrogen med enn annan tjej... det skulle nog bara kännas konstigt.

Förmodligen kommer det aldrig att hända (ta i trä) för jag vårdar mina intressen :tummenupp

... i det här fallet spelar man inte med, man backar. Jag respekterar hennes förhållande (även om hon inte trivs kanske hennes kille har en annan upfattning) som jag vill att andra ska respektera mitt förhållande med min tjej.

Vi kan säga såhär, du har en liten annan defintion på hur man bör lösa relationsproblem än de flesta. Du har även en annan syn på hur stort "brottet" att ligga med någons fru är än de flesta. Du straffar alltså inte den som svikit dig men en helt namnlös person går bra att ge sig på? Mycket märkligt resonemang, tur att de flesta inte tänker som dig, som sagt.

Slutligen, en jämförelse som är mer relevant med ditt "hojstöldsexempel":

Du är ute efter att köpa en hoj. Du går till ett ställe där hojar säljes. Bland alla hojar hittar du en som är förföriskt polerad, har ny öhlinsgaffel fram, nyckeln i tändningslåset och en skylt på sadeln: "Provkör mig gärna!" :hihi

robbandalal skrev:
...alla hennes känslor för hennes gubbe är borta och enligt henne var dom det redan innan mig...

Där är hon med största sannolikhet 100%-igt uppriktig.

Ett klassiskt fall av "jag vill inte bli en nucka"-skräck.

Hoppas ni blir lyckliga, samtidigt som hennes gubbes hjärta inte blir alltför krossat.

Bo_jahn skrev:
Du straffar alltså inte den som svikit dig...

Straffa o straffa... vad kan jag göra, ta fram kettingen? :hihi

... ne det e bara o lämna förhållandet med en sårad själ, gå o lägga sig i ett hörn o självdö. Ok inte det sista då men man får väl vara ledsen ett tag om känslorna var starka.

Vilken kul tråd, hade min sambo gjort så, så hade vare sig du eller hon mått speciellt bra till att börja med. Mest illa hade du mått med dina frakturer på sjukhuset :)

Visst man äger inte sin partner, men känslomässigt hör man ihop och är en del av varandra och när något hotar det så reagerar man.
Att du sen inte ens reagerar utan tycker det är en kul grej gör dig till en riktig jubel*****.
Om du hittar en hund ute, tar du med den hem eller försöker du lämna den åter till ägaren? Sätter du på den först möjligen?

Hon är ett svin och du är lika stort svin som henne, ni 2 tillsammans sårar en människa fruktansvärt mycket med ert sätt. Ännu värre, du sårar en människa du inte känner överhuvudtaget. Av vilken anledning då? För att knulla? Tänk lite med skallen innan du förstör folks liv.

Enklare dra på en singel, då vet du iaf att inga andra blir sårade av ditt sätt.

Hoppas att du en dag får uppleva otrohet mot dig så får du väl själv se hur det känns :)

Mvh Rejvis

Ravetrancer skrev:
Visst man äger inte sin partner, men känslomässigt hör man ihop och är en del av varandra och när något hotar det så reagerar man.
Att du sen inte ens reagerar utan tycker det är en kul grej gör dig till en riktig jubel*****.
Om du hittar en hund ute, tar du med den hem eller försöker du lämna den åter till ägaren? Sätter du på den först möjligen?

Hon är ett svin och du är lika stort svin som henne, ni 2 tillsammans sårar en människa fruktansvärt mycket med ert sätt. Ännu värre, du sårar en människa du inte känner överhuvudtaget. Av vilken anledning då? För att knulla? Tänk lite med skallen innan du förstör folks liv.

Trådens bästa inlägg :Bugar

Last edited:
....eller nåt i stilen : Såna människor brukar jag kalla motmänniskor, försök vara en medmänniska istället. Visst ett knull mindre men du kanske kunde fått denna dumma brud att fatta att otrohet suger, istället hjälper du henne på traven i misären.

Mvh Rejvis

UrbanTiger skrev:
Så är det :fakta
Tydligen är det inte alla som tycker lika och det gör mig konfunderad :gnissla

Ja de flesta här verkar ju tycka att upptagen eller inte spelar inte någon som helst roll. Det är bara knulla allt man ser bäst man vill.

honkiie skrev:
Ja de flesta här verkar ju tycka att upptagen eller inte spelar inte någon som helst roll. Det är bara knulla allt man ser bäst man vill.

Visst.. Träffa / Lära känna någon som är upptagen går ju.. Visst känslor kan uppstå osv. Men personligen skulle jag aldrig röra någon som är upptagen..

Hon skulle allt få lämna det hon hade innan det serveras någon vindpinad, knotig fjällkuk från mig! :mattias

Som svar på trådskaparens fråga: Ja. Du är ett svin. (Å bruttan är ett handlingsförlamat ninja-pucko)

robbandalal skrev:
Jag har börjat få starka känslor för tjejen så ärligt talat skiter jag i om gubben blir förbannad eller ledsen men vi kom överrens om att träffas i smyg ett tag framöver så vi får se hur vårt förhållande ter sig. Det kanske går över när det inte är så spännande och förbjudet längre, vad fan vet jag. MVH Robbansvinet :tungan
Detta kommer att sluta illa illa...
Låt henne göra slut FÖRST!
Skit i smygandet.

Ravetrancer skrev:
Mvh Rejvis

Men om tjejen/killen har trötnat och inte vill "känslomässig höra ihop" och inte vågar säga det till sin partner, utan ljuger och utger sig för att vara singel. Att reagera mot innkräktaren då blir ju bara ett slag i luften och en massa struliga påföljder.

Det är ju klart att, i alla fall så stöter inte jag på "upptagna" brudar dels bör att det "inte är rett" (oskrivan lag) och dels för att det ofta blir strul med pojkvänner som har fått förmycket att dricka och inte tänker längre en vad näsan är lång.

update: Hon har gått ifrån gubben och han har drat nån annanstans.hon bor själv just nu men jag flyttar inte dit, fan en go ungkarlslya ger man inte upp så lätt. Hon har ställt sin cykel i mitt garage så nu jävlar e det seriöst.tror verkligen att detta kan va tjejen i mitt liv! ni som inte tror på kärleken och bara på äganderätt kan ta sig i arslet. Älskar alla! robban

robbandalal skrev:
update: Hon har gått ifrån gubben och han har drat nån annanstans.hon bor själv just nu men jag flyttar inte dit, fan en go ungkarlslya ger man inte upp så lätt. Hon har ställt sin cykel i mitt garage så nu jävlar e det seriöst.tror verkligen att detta kan va tjejen i mitt liv! ni som inte tror på kärleken och bara på äganderätt kan ta sig i arslet. Älskar alla! robban

Lycka till och hoppas att allt går bra!

Se bara till att du inte blir ledsen/förvånad om du är "mellanlandningen" eller att du blir allt för sårad när hon varit otrogen mot dig också bara.. :näsblod

robbandalal skrev:

Bra jobbat, det är värt att kämpa för något man vill ha. :tummenupp
åså har du pant, behåll cykeln om hon drar. :lol

honkiie skrev:
det har inget med äganderätt att göra, det har med "medkänsla" och folkvett att göra. Finns inga lagar eller någon som stoppar dig från att rapa och fisa högt på restauranger och det händer ändå så gott som aldrig.. varför? För att folk förstår att man inte ska göra så och om folk inte förstår så enkla saker som att man ska ge fan i att förstöra folks äktenskap/liv bara för att dom själv ska få knulla lite så tycker jag man är ett svin.

Tycker att folk i min narhet bade fiser och rapar titt som tatt pa restaurangerna...

Naja till amnet - att pasta att den som jufsar med en gift man/kvinna ar den som forstor aktenskapet ar ju helnaivt! Den gifta mannen/frun ar helt klart ansvarig for sina egna handlingar och darmed "svinet/suggan" i detta fall! Kan inte forsta hur man resonerar nar man gor den tredje parten till syndabock.

Så länge det inte är barn med i bilden så kan varje vuxen människa göra vad fan han/hon vill.
Hade det varit barn med i bilden så hade hon varit ett svin i mina ögon, hon får ta hand om sitt eget hus innan hon hoppar i säng och blir kär i nån annan.
MEN! Nu är det bara att köra på, det dom har gjort/gör har problem med, det gamla paret, det är deras business. Låt henne sköta det.

Sluta smyg! Ni är vuxna och ska stå för era handlingar. Man kan fråga sig varför ni smyger? För vems skull? Gamla gubben eller? Vill inte hon släppa helt från gamla gubben? Knullar hon honom också? Skärp er.

Maverick_ou812 skrev:
Stort varningstecken här!!!!
Denna "snacka lite" kvällen kommer inte att sluta väl.
Alla vi som varit med om detta vet vart det barkar.
Mitt tips, och jag yrar inte i nattmössan nu, är:

Ta dig ut ur detta nu!

Låt henne lösa sina problem själv först utan din inblandning, det kommer du att tjäna mest på själv i slutänden. Om hon säger samma saker till dig efter att hon har gjort det hon måste. Fine!
Då kör ni vidare, man måste våga lita på folk även om dom gjort misstag innan (otrohet), men just nu kan hon inte tänka helt klart. Du är en allt för påverkande faktor.

Till sist, du är inget svin, hon är inget svin, ni är bara två människor som hamnat i ett jobbigt läge. :pannkyss

Lycka till, jag menar det verkligen!

Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat. :tummenupp

Du är fan inge skoj längre! Skriver bara vettiga saker nu juh...

Ni som tänker slå ihjäl folk för att dom är otrogna ska nog ta en funderar på att gå o prata med nåt proffs. Ni har problem... (och om ni inte fattat det så hade ni problem långt innan det hände, precis som Zeb_Macahan säger...)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing