Dejtar en gift brud.Är jag ett svin?

prise skrev:
hohoho, som sagt av andra.

killar är till för att bräckas tjejer kan alltid få bättre pojkvänner :fakta

Ska vi ta o skilja lite på pojkvän/flickvän och man/fru. En viss skillnad.

JörgenT skrev:
Sorry robbandalal om jag snor tråden en sec.. du får aga mig senare!!

Hörru honkiie gubben. Lysna nu!! :fatta!

Man har fortfarande ingen äganderätt, som var sakfrågan i mitt inlägg!
Köper du en tex hoj! Så äger du den! Du får göra vad du vill med den! Vill den inte starta, så slå sönder den. Häll bensin på den och tänd på.. De e din ensak :tummenupp

Men om en person, man/kvinna, väljer att vara otrogen med någon annan, så är det deras val. Kan tänkas vara jävligt dumt med tanke på barn mm ja!! Du/jag/alla kan tycka vad vi vill om det, Men vi har INGEN äganderätt till en annan person. Om du nu anser att du har äganderätt till din blivande!! Tala om det för denne innan, så hon/han kan välja.

det har inget med äganderätt att göra, det har med "medkänsla" och folkvett att göra. Finns inga lagar eller någon som stoppar dig från att rapa och fisa högt på restauranger och det händer ändå så gott som aldrig.. varför? För att folk förstår att man inte ska göra så och om folk inte förstår så enkla saker som att man ska ge fan i att förstöra folks äktenskap/liv bara för att dom själv ska få knulla lite så tycker jag man är ett svin.

honkiie skrev:
det har inget med äganderätt att göra, det har med "medkänsla" och folkvett att göra. Finns inga lagar eller någon som stoppar dig från att rapa och fisa högt på restauranger och det händer ändå så gott som aldrig.. varför? För att folk förstår att man inte ska göra så och om folk inte förstår så enkla saker som att man ska ge fan i att förstöra folks äktenskap/liv bara för att dom själv ska få knulla lite så tycker jag man är ett svin.

Äntligen någon som förstår... befarade att jag var ensam på SH att inte tycka det e ok att medvetet strula/ta någon annans fru.

Både du och tanten i fråga är svin. För det första att du ens beblandar dig med en gift tant och för det andra att hon ligger med en annan snubbe än hennes egna make.

robbandalal skrev:
Måste bara skriva av mig lite här, har det lite jobbigt för tillfället.Träffade en gör go tjej på krogen för några veckor sedan och jag limmade som fan men inget hände för hon var gift och bla bla, skitsamma tyckte jag naturligtvis, man ville ju bara sätta på ändå. Hursomhelst så slutade det med att hon fick mitt nummer ifall hon skulle ändra sig och ett par dar efter fick jag ett sms där hon skrev att hon inte kunde sluta tänka på mej och att hon ville ha sex o.s.v. och efter nån timme låg vi i sängen och hade det gott, nu har vi träffats så ofta det går i några veckor och nu säger hon att hon vill skiljas och vill va med med mej, det är här dilemmat kommer in i bilden.Jag tar inte så seriöst på detta förhållandet men samtidigt är det ju gott att gänga och det vore ju förjävligt om hon går ifrån man och hus för min skull.Har sagt till henne att ta det lugnt men hon vill inte, ska jag säga till henne att vi inte kan träffas mer? Det är jävligt svårt det här med kvinnor, särskilt när dom är gifta :huvet

Kan hon vänstra som hon gör nu. Kan hon göra det mot dig med. Kom ihåg det.
Visst det är härligt med nytt och outforskat för er båda. Få henne att försöka lösa sina problem med sin man istället sen dumpar du henne. Jag skulle gjort så.

Santo skrev:
Ska vi ta o skilja lite på pojkvän/flickvän och man/fru. En viss skillnad.

Varför skulle det vara skillnad? Den ömsesidiga respekten för varann ska väl finnas där ändå utan att man har lovat massa dumheter inför en präst.

Till trådskaparen: Det låter inte som om det kommer att sluta bra på nåt sätt det där. Det vettigaste skulle vara att skjuta ut sig så fort det bara går.

Hon är gift och du bör inte ge dig in där och trassla förrän hon har rett ut sitt liv. Det finns gott om andra brudar för dig att sätta på.

Ni är svin båda två, är väl inte så smart att banka på en gift tjej..men som det låter som verkar du ju inte ta så väldigt seriöst på det hela, om du verkligen gillar henne så skulle du låta henne vara tills hon löst sina problem hemma..eller bara strunta i henne.

Ok, jag kan måhända vara ett svin men är det nån som är steget värre är det dom grottmänniskorna som ser sin respektive som en ägodel. Att nån tar tillfället och är otrogen är väl knappast mitt fel utan det är ju förhållandets fel, det saknas ju något och i detta fall är det väl jag som kan ge henne det. Jag skiter väl i om gubben ska spöa mig, det visar ju bara hur kortsiktigt nån tänker. Ska träffa henne ikväll och snacka lite så får vi se hur hon tänker :confused: Ha det gött

robbandalal skrev:
Ok, jag kan måhända vara ett svin men är det nån som är steget värre är det dom grottmänniskorna som ser sin respektive som en ägodel. Att nån tar tillfället och är otrogen är väl knappast mitt fel utan det är ju förhållandets fel, det saknas ju något och i detta fall är det väl jag som kan ge henne det. Jag skiter väl i om gubben ska spöa mig, det visar ju bara hur kortsiktigt nån tänker. Ska träffa henne ikväll och snacka lite så får vi se hur hon tänker :confused: Ha det gött

Lycka till vad det än blir! :tummenupp

Skrutten skrev:
Varför skulle det vara skillnad? Den ömsesidiga respekten för varann ska väl finnas där ändå utan att man har lovat massa dumheter inför en präst.

Jo det e sant. Jag ville bara skilja på när man var tonåring o alla bytte patners varannan vecka, när man inte visste vad ett förhållande var/innebar och när man (förhoppningsvis) mognat och gift sig.

För övrigt tror jag att resonemanget/attityden "lovat massa dumheter inför en präst" är bidragande till den lösa syn många har på äktenskap. Det är nästan så att man, utan att tycka det e konstigt eller knäppt, kan boka tid för skillsmässa samma dag som man bokar tid för giftemål. :tummenupp

För vissa är giftemål heligare än så (som tur är).

Santo skrev:
Jo det e sant. Jag ville bara skilja på när man var tonåring o alla bytte patners varannan vecka, när man inte visste vad ett förhållande var/innebar och när man (förhoppningsvis) mognat och gift sig.

För övrigt tror jag att resonemanget/attityden "lovat massa dumheter inför en präst" är bidragande till den lösa syn många har på äktenskap. Det är nästan så att man, utan att tycka det e konstigt eller knäppt, kan boka tid för skillsmässa samma dag som man bokar tid för giftemål. :tummenupp

För vissa är giftemål heligare än så (som tur är).

För mig är själva förhållandet heligare än så.. med eller utan präst...

robbandalal skrev:
Stort varningstecken här!!!!
Denna "snacka lite" kvällen kommer inte att sluta väl.
Alla vi som varit med om detta vet vart det barkar.
Mitt tips, och jag yrar inte i nattmössan nu, är:

Ta dig ut ur detta nu!

Låt henne lösa sina problem själv först utan din inblandning, det kommer du att tjäna mest på själv i slutänden. Om hon säger samma saker till dig efter att hon har gjort det hon måste. Fine!
Då kör ni vidare, man måste våga lita på folk även om dom gjort misstag innan (otrohet), men just nu kan hon inte tänka helt klart. Du är en allt för påverkande faktor.

Till sist, du är inget svin, hon är inget svin, ni är bara två människor som hamnat i ett jobbigt läge. :pannkyss

Lycka till, jag menar det verkligen!

Skrutten skrev:
Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat. :tummenupp

Santo skrev:
Kan du inte respektera att en kvinna e upptagen får du räkna med att ta konsekvenserna, det e allt :7peta

Vi är i Sverige nu. Det är olagligt med den typ av konsekvenser som du talar om här. En klar signal att de flesta inte delar din syn på hur man ska hantera dylika situationer.

Så icke heller jag. Jag tycker att ansvaret ligger på den som är otrogen och endast på den personen. Med andra ord: Det är upp till dig, känn dig inte skyldig för att du gör vad de flesta skulle göra i din situation.

Bo_jahn skrev:
.......
Så icke heller jag. Jag tycker att ansvaret ligger på den som är otrogen och endast på den personen. Med andra ord: Det är upp till dig, känn dig inte skyldig för att du gör vad de flesta skulle göra i din situation.

Klarsynt! & förnuftigt sagt.

Att som det angivits tidigare i tråden, att iom att man är gift så är det fredat område dvs "andra" SKA fatta att det är ajabaja inte röra är ju befängt! snacka om fotboja!! Jag trodde giftermål el dyl var nån slags bekräftelse till den andre! inte ett attribut för andra att beskriva " Varning/minerat" så att säga.. :hihi
Till trådskaparen: Iom att hon hittade dig i tillvaron är ju en klar signal för snubben att han är uträknad! Pungt! :)
Rock on!
Flemming

Maverick_ou812 skrev:
Låt henne lösa sina problem själv först utan din inblandning, det kommer du att tjäna mest på själv i slutänden. Om hon säger samma saker till dig efter att hon har gjort det hon måste. Fine!
Då kör ni vidare, man måste våga lita på folk även om dom gjort misstag innan (otrohet), men just nu kan hon inte tänka helt klart. Du är en allt för påverkande faktor.

Till sist, du är inget svin, hon är inget svin, ni är bara två människor som hamnat i ett jobbigt läge. :pannkyss

Lycka till, jag menar det verkligen!

Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat. :tummenupp

Fan vad bra sagt !! :tummenupp
Jag kanner pa mig (som fan) att hon ar for paverkad av dig och alla kanslor for att ta ett sa stort beslut som det hon pratar om.
Jatte stort LYCKA TILL (det verkar ju som om det inte bara ar ett "knull", utan att du vill reda ut detta, annars hade du ju dragit vidare till nasta. :pannkyss)
Skriv o beratta hur det gick !! :3freak

Last edited by a moderator:
Bo_jahn skrev:
Vi är i Sverige nu. Det är olagligt med den typ av konsekvenser som du talar om här. En klar signal att de flesta inte delar din syn på hur man ska hantera dylika situationer.

Vilka floskler!! Kan sätt mitt högra öga på att du skulle resonera helt motsatt om du fick tag i den som stulit din hoj. Likaså skulle du nog tycka det var bra om någon annan "tagit hand om" en person som stulit dennes hoj.

Att slå någon som medvetet försöker "ta" ens fru eller slå en hojtjuv, vad är skillnaden?

Om du tror på "icke-våld" oavsett situation kan jag förstå dig... annars så e det bara skitsnack :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!