prise skrev:hohoho, som sagt av andra.
killar är till för att bräckas tjejer kan alltid få bättre pojkvänner![]()
Ska vi ta o skilja lite på pojkvän/flickvän och man/fru. En viss skillnad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
prise skrev:hohoho, som sagt av andra.
killar är till för att bräckas tjejer kan alltid få bättre pojkvänner![]()
JörgenT skrev:Sorry robbandalal om jag snor tråden en sec.. du får aga mig senare!!
Hörru honkiie gubben. Lysna nu!!![]()
Man har fortfarande ingen äganderätt, som var sakfrågan i mitt inlägg!
Köper du en tex hoj! Så äger du den! Du får göra vad du vill med den! Vill den inte starta, så slå sönder den. Häll bensin på den och tänd på.. De e din ensak![]()
Men om en person, man/kvinna, väljer att vara otrogen med någon annan, så är det deras val. Kan tänkas vara jävligt dumt med tanke på barn mm ja!! Du/jag/alla kan tycka vad vi vill om det, Men vi har INGEN äganderätt till en annan person. Om du nu anser att du har äganderätt till din blivande!! Tala om det för denne innan, så hon/han kan välja.
honkiie skrev:det har inget med äganderätt att göra, det har med "medkänsla" och folkvett att göra. Finns inga lagar eller någon som stoppar dig från att rapa och fisa högt på restauranger och det händer ändå så gott som aldrig.. varför? För att folk förstår att man inte ska göra så och om folk inte förstår så enkla saker som att man ska ge fan i att förstöra folks äktenskap/liv bara för att dom själv ska få knulla lite så tycker jag man är ett svin.
robbandalal skrev:Måste bara skriva av mig lite här, har det lite jobbigt för tillfället.Träffade en gör go tjej på krogen för några veckor sedan och jag limmade som fan men inget hände för hon var gift och bla bla, skitsamma tyckte jag naturligtvis, man ville ju bara sätta på ändå. Hursomhelst så slutade det med att hon fick mitt nummer ifall hon skulle ändra sig och ett par dar efter fick jag ett sms där hon skrev att hon inte kunde sluta tänka på mej och att hon ville ha sex o.s.v. och efter nån timme låg vi i sängen och hade det gott, nu har vi träffats så ofta det går i några veckor och nu säger hon att hon vill skiljas och vill va med med mej, det är här dilemmat kommer in i bilden.Jag tar inte så seriöst på detta förhållandet men samtidigt är det ju gott att gänga och det vore ju förjävligt om hon går ifrån man och hus för min skull.Har sagt till henne att ta det lugnt men hon vill inte, ska jag säga till henne att vi inte kan träffas mer? Det är jävligt svårt det här med kvinnor, särskilt när dom är gifta![]()
Santo skrev:Ska vi ta o skilja lite på pojkvän/flickvän och man/fru. En viss skillnad.
robbandalal skrev:Ok, jag kan måhända vara ett svin men är det nån som är steget värre är det dom grottmänniskorna som ser sin respektive som en ägodel. Att nån tar tillfället och är otrogen är väl knappast mitt fel utan det är ju förhållandets fel, det saknas ju något och i detta fall är det väl jag som kan ge henne det. Jag skiter väl i om gubben ska spöa mig, det visar ju bara hur kortsiktigt nån tänker. Ska träffa henne ikväll och snacka lite så får vi se hur hon tänkerHa det gött
Skrutten skrev:Varför skulle det vara skillnad? Den ömsesidiga respekten för varann ska väl finnas där ändå utan att man har lovat massa dumheter inför en präst.
Santo skrev:Jo det e sant. Jag ville bara skilja på när man var tonåring o alla bytte patners varannan vecka, när man inte visste vad ett förhållande var/innebar och när man (förhoppningsvis) mognat och gift sig.
För övrigt tror jag att resonemanget/attityden "lovat massa dumheter inför en präst" är bidragande till den lösa syn många har på äktenskap. Det är nästan så att man, utan att tycka det e konstigt eller knäppt, kan boka tid för skillsmässa samma dag som man bokar tid för giftemål.![]()
För vissa är giftemål heligare än så (som tur är).
Stort varningstecken här!!!!robbandalal skrev:Ok, jag kan måhända vara ett svin men är det nån som är steget värre är det dom grottmänniskorna som ser sin respektive som en ägodel. Att nån tar tillfället och är otrogen är väl knappast mitt fel utan det är ju förhållandets fel, det saknas ju något och i detta fall är det väl jag som kan ge henne det. Jag skiter väl i om gubben ska spöa mig, det visar ju bara hur kortsiktigt nån tänker. Ska träffa henne ikväll och snacka lite så får vi se hur hon tänkerHa det gött
Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat.Skrutten skrev:Varför skulle det vara skillnad? Den ömsesidiga respekten för varann ska väl finnas där ändå utan att man har lovat massa dumheter inför en präst.
Santo skrev:Kan du inte respektera att en kvinna e upptagen får du räkna med att ta konsekvenserna, det e allt![]()
Bo_jahn skrev:.......
Så icke heller jag. Jag tycker att ansvaret ligger på den som är otrogen och endast på den personen. Med andra ord: Det är upp till dig, känn dig inte skyldig för att du gör vad de flesta skulle göra i din situation.
Anton_Ljunghusen skrev:handlar det bara om att göka .. ring henne inte igen
Maverick_ou812 skrev:Låt henne lösa sina problem själv först utan din inblandning, det kommer du att tjäna mest på själv i slutänden. Om hon säger samma saker till dig efter att hon har gjort det hon måste. Fine!
Då kör ni vidare, man måste våga lita på folk även om dom gjort misstag innan (otrohet), men just nu kan hon inte tänka helt klart. Du är en allt för påverkande faktor.
Till sist, du är inget svin, hon är inget svin, ni är bara två människor som hamnat i ett jobbigt läge.![]()
Lycka till, jag menar det verkligen!
Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat.![]()
Bo_jahn skrev:Vi är i Sverige nu. Det är olagligt med den typ av konsekvenser som du talar om här. En klar signal att de flesta inte delar din syn på hur man ska hantera dylika situationer.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |