Dejtar en gift brud.Är jag ett svin?

Maverick_ou812 skrev:
........Då kör ni vidare, man måste våga lita på folk även om dom gjort misstag innan (otrohet), men just nu kan hon inte tänka helt klart. Du är en allt för påverkande faktor.

Till sist, du är inget svin, hon är inget svin, ni är bara två människor som hamnat i ett jobbigt läge. :pannkyss

Lycka till, jag menar det verkligen!

Håller med dig till 100% Skrutten, ringen är ett smycke, inget annat. :tummenupp

Jag håller delvis med faktiskt. Det är sånt som händer, men om det så att du(trådskaparen) bara tar henne som ett ligg, så tycker jag att det inte är någon idé att krångla med detta, men om du gillar henne så tycker jag att du låter henne vara ett tag så att hon får tänka på saken. Kärlek är värt att vänta på, om det är det det handlar om. :)

Santo skrev:
Vilka floskler!! Kan sätt mitt högra öga på att du skulle resonera helt motsatt om du fick tag i den som stulit din hoj. Likaså skulle du nog tycka det var bra om någon annan "tagit hand om" en person som stulit dennes hoj.

Att slå någon som medvetet försöker "ta" ens fru eller slå en hojtjuv, vad är skillnaden?

Om du tror på "icke-våld" oavsett situation kan jag förstå dig... annars så e det bara skitsnack :tummenupp

Vänta nu här ett tag. Stulit hojen? Jag tror du har missförstått några saker, så tillåt mig att klara upp dem för dig:

*Hojar lever inte. De kan alltså inte protestera om någon för bort dem. De har heller ingen inneboende önskan att återvända.

*Kvinnor, i vart fall de som anses vara någorlunda attraktiva av de flesta, har vanligtvis den egenskapen att de är vid liv. I vart fall enligt medicinsk defintion. Detta medför att de kan protestera om de blir bortförda.

Skämt åt sido, det du talar om är snarast en kidnappning. I dessa fall förespråkar jag att nödvändigt våld för att förhindra kidnappningen ska vara tillåtet. Vilket det också är, i de flesta länder.

Kidnappning är inte samma sak som att frivilligt lämna sin partner. Det du förespråkar är alltså att det ska vara förbjudet att ha sex med en kvinna som eventuellt är gift och att straffet ska vara grov misshandel/dödstraff? Ett straff som utmäts godtyckligt av de privatpersoner som känner sig drabbade?

Är du säker på att du tänkt igenom detta? Vi lever inte på 1500-talet längre. Inse att tjejen vill vara med någon annan och ta det som en man. Men det är ju förstås där det brister för en del, de är inte män utan bara övergödna småpojkar som skriker och tar till nävarna när allt inte går deras väg i livet.
Tänk till en gång extra och försök inse att man måste lära sig ta motgångar i livet. Oavsett hur ont det gör.

Last edited:
Bo_jahn skrev:
Vänta nu här ett tag. Stulit hojen? Jag tror du har missförstått några saker, så tillåt mig att klara upp dem för dig:

*Hojar lever inte. De kan alltså inte protestera om någon för bort dem. De har heller ingen inneboende önskan att återvända.

*Kvinnor, i vart fall de som anses vara någorlunda attraktiva av de flesta, har vanligtvis den egenskapen att de är vid liv. I vart fall enligt medicinsk defintion. Detta medför att de kan protestera om de blir bortförda.

Skämt åt sido, det du talar om är snarast en kidnappning. I dessa fall förespråkar jag att nödvändigt våld för att förhindra kidnappningen ska vara tillåtet. Vilket det också är, i de flesta länder.

Kidnappning är inte samma sak som att frivilligt lämna sin partner. Det du förespråkar är alltså att det ska vara förbjudet att ha sex med en kvinna som eventuellt är gift och att straffet ska vara grov misshandel/dödstraff? Ett straff som utmäts godtyckligt av de privatpersoner som känner sig drabbade?

Är du säker på att du tänkt igenom detta? Vi lever inte på 1500-talet längre. Inse att tjejen vill vara med någon annan och ta det som en man. Men det är ju förstås där det brister för en del, de är inte män utan bara övergödna småpojkar som skriker och tar till nävarna när allt inte går deras väg i livet.
Tänk till en gång extra och försök inse att man måste lära sig ta motgångar i livet. Oavsett hur ont det gör.

Vaaa!?? Bromsa vagnen ett tag nu va! Kindnappning!? När antydde jag till det? Jag föreslår att du läser om... jag sa att man förtjänar stryk eller liknande om man medvetet är med en kvinna man vet e gift/upptagen.

Om man råkar ut för en kvinna som uppger sig vara singel så e det självklart att man inte kan rå för så mycket. Skillnad blir det när man vet att hon är upptagen men inte kan respektera det.

Santo skrev:
Vilka floskler!! Kan sätt mitt högra öga på att du skulle resonera helt motsatt om du fick tag i den som stulit din hoj. Likaså skulle du nog tycka det var bra om någon annan "tagit hand om" en person som stulit dennes hoj.

Att slå någon som medvetet försöker "ta" ens fru eller slå en hojtjuv, vad är skillnaden?

Om du tror på "icke-våld" oavsett situation kan jag förstå dig... annars så e det bara skitsnack :tummenupp

Idiot :kocko

Hon har väl en egen frivilja vill hon göka vid sidan om så var har han med det att göra? Han är väl bara glad över att ha träffat någon han åtminstånde tycker om en del.

Jag själv har börjat träffa en tjej med pojkvän lite mera nu på sistånde och får massa komplimanger osv från henne ska jag bara strunta i det för att hon har pojkvän? Uppenbarligen kan det inte vara särskilt bra med tanke på att hon stöter på mig. Jag tycker dessutom att hon är skön på alla dess vis så jag tänker fan inte det gå förbi utan att åtminstånde försökt. :)

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Nu är vi åtta stycken. När kan vi komma :banana

Kollade med gumman, och hon vill bara slita ut en i taget!!.. :( .. F..n Hade hoppats på lite avlastning..

Jaja.. Bara o bryta ihop o komma igen.. :D

honkiie skrev:
det har inget med äganderätt att göra, det har med "medkänsla" och folkvett att göra. Finns inga lagar eller någon som stoppar dig från att rapa och fisa högt på restauranger och det händer ändå så gott som aldrig.. varför? För att folk förstår att man inte ska göra så och om folk inte förstår så enkla saker som att man ska ge fan i att förstöra folks äktenskap/liv bara för att dom själv ska få knulla lite så tycker jag man är ett svin.

Det jag hakade upp mig på var, "Man skall ge f..n i andras saker" som Santo sade. I mina ögon är, för det första en Flickvän/fru/pojkvän/make inte en SAK och absolut inte en SAK som ägs av någon annan.. Så om Din/Min Någon annans kvinna/man väljer att knulla runt så är det inte din eller min SAK, som någon snor! Utan en handling av en person som du/jag inte kan göra ett skit åt, om det gått så långt! Och att sedan ge sig ut och dänga personen, de e stenålder!

prise skrev:
Idiot :kocko

Hon har väl en egen frivilja vill hon göka vid sidan om så var har han med det att göra? Han är väl bara glad över att ha träffat någon han åtminstånde tycker om en del.

Jag själv har börjat träffa en tjej med pojkvän lite mera nu på sistånde och får massa komplimanger osv från henne ska jag bara strunta i det för att hon har pojkvän? Uppenbarligen kan det inte vara särskilt bra med tanke på att hon stöter på mig. Jag tycker dessutom att hon är skön på alla dess vis så jag tänker fan inte det gå förbi utan att åtminstånde försökt. :)

Sen går det 1 vecka och så är hon på nästa kille för då är du tråkig.

Tror inte någon här som tycker att det är "okej" att partnern är otrogen har varit i ett förhållande där partnern varit det. Hur kan man tycka att man ska ta det som en man att ens tjej bryter ett löfte man hade till varandra? :3freak

Hur svårt ska det vara att bara göra slut om man känner att förhållandet är så dåligt att man måste ragga på andra? :huvet

Till trådskaparen: Ja du är ett svin. Dom kanske va i en svacka i förhållandet bara och du utnyttjade det istället för att gå till tjejen brevid som var singel istället.

Santo skrev:
Vaaa!?? Bromsa vagnen ett tag nu va! Kindnappning!? När antydde jag till det? Jag föreslår att du läser om... jag sa att man förtjänar stryk eller liknande om man medvetet är med en kvinna man vet e gift/upptagen.

Om man råkar ut för en kvinna som uppger sig vara singel så e det självklart att man inte kan rå för så mycket. Skillnad blir det när man vet att hon är upptagen men inte kan respektera det.

Ojdå. Läs om det jag skrev. Det var du själv som jämförde med hojstöld. Då sa jag att det enda jämförbara med det skulle i så fall vara kidnappning. Att någons fru är otrogen är inte ens i närheten av jämförbart. Inte ens om du anser att du äger den personen.

Man ska respektera att hon är upptagen? Varför då? Hon gör det ju inte?

Det du slutligen säger är att du tycker som jag skriver i förra inlägget: Det är fritt för vem som helst att grovt misshandla/mörda någon man misstänker haft sex med ens partner. Tur att de flesta inte håller med dig där, med tanke på antalet misstänkta otroheter skulle nog folkmängden minska markant i sverige då.

Nej, jag försvarar inte att man ska ta en otrohet med jämnmod. Skrik på partnern, lev fan, gör vad ni vill inom lagens ramar. Men jag kommer aldrig försvara mord och misshandel för ett dylikt "brott", som inte ens är något brott i lagens mening. Och det tror knappast du eller någon kan heller, om ni vill kalla er civiliserade personer.

Last edited:
EBS skrev:
Sen går det 1 vecka och så är hon på nästa kille för då är du tråkig.

Tror inte någon här som tycker att det är "okej" att partnern är otrogen har varit i ett förhållande där partnern varit det. Hur kan man tycka att man ska ta det som en man att ens tjej bryter ett löfte man hade till varandra? :3freak

Hur svårt ska det vara att bara göra slut om man känner att förhållandet är så dåligt att man måste ragga på andra? :huvet

Till trådskaparen: Ja du är ett svin. Dom kanske va i en svacka i förhållandet bara och du utnyttjade det istället för att gå till tjejen brevid som var singel istället.

Det är väl ingen som har påstått att det är okej att tjejen är otrogen? Däremot är trådskaparen knappast otrogen på något sätt eller hur? Jag hade blivit förbannad och knäckt om min flickvän / fru var otrogen självklart MEN varför skulle jag bli det på killen hon var det med?.. Han har inget löfte till mig

prise skrev:
Det är väl ingen som har påstått att det är okej att tjejen är otrogen? Däremot är trådskaparen knappast otrogen på något sätt eller hur? Jag hade blivit förbannad och knäckt om min flickvän / fru var otrogen självklart MEN varför skulle jag bli det på killen hon var det med?.. Han har inget löfte till mig

Du skulle bli förbannad och knäckt men du tycker att det är helt okej att ligga med nån som du vet är upptagen? Vart finns logiken i det?

Om han vet om det så hjälper han henne att vara otrogen. Är det roligt att bryta upp ett förhållande och utsätta killen för något sånt bara för att få knulla? :va

EBS skrev:
Du skulle bli förbannad och knäckt men du tycker att det är helt okej att ligga med nån som du vet är upptagen? Vart finns logiken i det?

Om han vet om det så hjälper han henne att vara otrogen. Är det roligt att bryta upp ett förhållande och utsätta killen för något sånt bara för att få knulla? :va

Men hur är det om riktiga känslor finns ?

Quart skrev:
Men hur är det om riktiga känslor finns ?

Då får man väl snällt ta å vänta tills tjejen gjort slut. Det tar väl en 5 minuter och kan man inte vänta på det så kan det inte vara riktiga känslor.

Santo skrev:
Jomenvisst valpen, visst får får hon det... hoppas det e din flickvän nästa gång :tummenupp

OM det skulle vara min flickvän/sambo/fru så har jag ju mig själv att skylla. Jag har inte sett till förhållandet tillräckligt för att upptäcka dom (oftast) helt uppenbara signaler som kommer (oftast) innan otrohet ens kommer på tal.

Tar man inte hand om bilen rostar den, så även ett förhållande. Att beskylla otroheten på den som ens flickvän strular med är som att skylla rosten på bilen på vädret.... Man borde ha vårdat det hela bättre från början.

Mina relationstips... skyll inte problemen på andra, lös dom själv istället!

//jaG

UrbanTiger skrev:
Okej... killen kanske är juste och ni blir värsta polarna och gör allting tillsamman sedan :banana

Yes jag frågar honom om han vill följa med och bowla och ta en öl :banana

Och precis som zeb sa här i ett inlägg precis ovan om jag inte har upptäckt att föråhllandet är så jävla kasst att hon söker sig till andra män då har jag fan mig själv att skylla... Knappast så att hon blir tvingad till att vara otrogen hon gör det av egen fri vilja..

Santo skrev:

Att en hoj är en ägodel medan en fru inte är det? .... Fast det finns nog länder för dig med där du både kan se på "din kvinna" som en ägodel och lyncha tjuvar och det hela anses fullt normalt.. :rolleyes:

Zeb_Macahan skrev:
OM det skulle vara min flickvän/sambo/fru så har jag ju mig själv att skylla. Jag har inte sett till förhållandet tillräckligt för att upptäcka dom (oftast) helt uppenbara signaler som kommer (oftast) innan otrohet ens kommer på tal.

Tar man inte hand om bilen rostar den, så även ett förhållande. Att beskylla otroheten på den som ens flickvän strular med är som att skylla rosten på bilen på vädret.... Man borde ha vårdat det hela bättre från början.

Mina relationstips... skyll inte problemen på andra, lös dom själv istället!

//jaG

Helt klart det bästa inlägget i denna debatt !! :yoparty

korvgubbe skrev:
Att en hoj är en ägodel medan en fru inte är det? .... Fast det finns nog länder för dig med där du både kan se på "din kvinna" som en ägodel och lyncha tjuvar och det hela anses fullt normalt.. :rolleyes:

Efter mycket om och men, att vara eller inte vara, skulle man kunna dra slutsatsen att det är fullt acceptabelt att slå (på ett överdrivet sätt d.v.s. ingen lavett eller liknande) en person som stjäl ägodelar men inte en person som medvetet förstör för andra (oavsett hur läget ser ut då denna inte vet ngt om det utan bara kan anta)?

Jadu, dobbelmoralen på SH kommer nog alltid att finnas här tyvär.
(syftar på alla dessa trådar om när ngn tagit ett par tjuvar. Då blir det fest på SH, alla jublar och klappar händerna för då e det ok att slå... men om det handla om ett fucko som medvetet förstör, ja då e det skillnad. Då ska man bjuda på tårta sen ska man gå hem o ransaka sig själv... "det gör inget om denna förstör för mig för det e ju egentligen mitt fel...")

För din info, och alla andras om de bryr sig: Jag har aldrig sett och kommer aldrig att se min kvinna som en ägodel. Däremot är vi varandras och om någon medvetet försöker förstöra eller förändra det så kommer han att råka illa ut. Det spelar ingen roll om förhållandet är bra eller dåligt, den som medvetet förstör för mig får skylla sig själv.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...