Debatt: Angående WCX mm träffar vid Götaplatsen

Status
Ej öppen för fler svar.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag har lite tankar om vårt uppförande vid dessa tillställningar.

Jag tror att de flesta, även många griniga gamla gubbar och klimakteriekossor tycker om att se vårens första motorcyklar och att se att det finns folk som faktiskt har ett intresse.

Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.
Jag tror att det skulle vara bra för oss om vi kunde låta bli att burna eller köra omotiverat fort i centrala stan, i alla fall när vi är i en grupp som är uppåt 40 personer. Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum. Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar.

Vad tycker ni andra, bör vi ha vissa regler om uppförande på dessa träffar i fortsättningen? Det skulle nog gagna det sätt både allmänhet och polis ser på oss.

//Anders.

Jag kan bara hålla med, burna å köra bakhjul m.m borde ske på mer ensliga platser där man inte retar upp folk. Sen när man är en sån stor grupp är det lätt att hetsa andra till att göra saker som man inte borde göra. Mc-folk är ju redan i mångas ögon oansvariga m.m, dumt å spä på den uppfattningen ännu mer.

Det här är ingen kritik till någon enskild person :hej

Jag menar det inte heller som kritik mot någon enskild person, bara att det är dumt att dra på sig eld från de som har något emot oss.

//Anders.

Vem dör egentligen av en liten glädjeburn eller två så här på vårkanten? Självklar inom rimliga gränser mitt i centrum men ändå? Det finns ju alltid människor som oavsett blir sura som fan bara för att det är just två hjul på våra fordon och till dem säger jag :arsele

Här nere i Blekinge får man istället tummen upp om man lägger en fin lite burn eller nått annat kul till allmänhetens beskådning! Självklart utan att var till en fara för andra trafikanter å inte på de dummaste ställena!

Tråkigt med olyckan :)

Mjo. Du har rätt Anders. Lite "moralkärringvarning" kan det väl säkerligen komma på dig nu misstänker jag. Jag står dock bakom dina resonemang.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, men som sagt, det är väl rätt bra att hålla en schysst nivå på åkningen. Vi har ju som sagt rätt mycket ögon på oss som det är ändå...

Okej, jag erkänner, jag håller med bara för jag inte kan wheela :rolleyes:

Nä, men som sagt. Lite lägre profil kanske man ska hålla. Vi syns/hörs RÄTT mycket ändå.

Fast det är ju sköj...

Aja, jag vet inte :va

/HD

Last edited:
Som redan konstaterats många gånger förr är det bara onödigt att skapa negativ uppmärksamhet. Det gör inte livet lättare för oss i längden.

Det är väl bättre om folk får se våran "fina" sida, nämligen den som visar att vi är goa och glada hojåkare som vill ha lite kul och förstår att ha det på rätt plats och i rätt tid.

Tror det är rätt svårt att få alla till att ta det lugnt genom stan.. Och själv så tycker jag att en burnis eller nån wheelie bara är kul!! Men det finns väl ingen av oss som kör så väl??? :yoparty

Man kan inte vara alla till lags, jämt.

huvudsaken är väl att vi som åker har kul?... Om greta 76 tycker att vi är ett parti idioter som är en allmän livsfara för allt och alla. låt hon då tycka det?..

det är ju VI som ska ha kul...

om folk tycker om att börna... fine... låt dom göra det!?.. det skadar ju ingen. förutom grin-olle som egentligen har liten penis och är sur på allt i detta samhället.

UnderDOG skrev:

Jag tror att de flesta, även många griniga gamla gubbar och klimakteriekossor tycker om att se vårens första motorcyklar och att se att det finns folk som faktiskt har ett intresse.

Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.
Jag tror att det skulle vara bra för oss om vi kunde låta bli att burna eller köra omotiverat fort i centrala stan, i alla fall när vi är i en grupp som är uppåt 40 personer. Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum. Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar.

Vad tycker ni andra, bör vi ha vissa regler om uppförande på dessa träffar i fortsättningen? Det skulle nog gagna det sätt både allmänhet och polis ser på oss.

//Anders.

Vi har regler o ingen har bett dig åka med WCX om det inte passar. :arsele

Jörgens onsdagskörningar kanske dig bättre i tempo och lynne. :rofl

Last edited:
Det är ju därför man tränar på en enskild raka för att sen kunna visa upp det istan när många ser :D Nej så länga man gör det utan risk för att andra ska bli skadade tycker jag det är helt ok att börna mm i stan... Skitar faktiskt ifall nån gubbe elelr två blir sur...

UnderDOG skrev:

//Anders.

Öhh, du e väl inte med i WCX väl?! Va glad att få åka med oss och gnäll inte för då kanske vi kör enbart för medlemmar!!!! :)

Att ngn som INTE är med i WCX undar över hur WCX ska köra tycker jag är lite konstigt. Moralkärringar kan kanske samlas på gp kl 13 hundar på lördagar ist.......

Kan bara tala för mig själv men såna moralkärringar som du får mig att bli spyfärdig :zpy

Bara för att du inte har råd att bränna lite gummi eller kan wheela så gnäll inte på dem som har råd/kan :kocko

WCX är ett kompisgäng men det kommer du aldrig att bli en del av så du kommer aldrig att förstå ändå :fatta!

Blondie skrev:
Kan bara tala för mig själv men såna moralkärringar som du får mig att bli spyfärdig :zpy

Bara för att du inte har råd att bränna lite gummi eller kan wheela så gnäll inte på dem som har råd/kan :kocko

WCX är ett kompisgäng men det kommer du aldrig att bli en del av så du kommer aldrig att förstå ändå :fatta!
Budbäraren är skjuten, segern är nära :rolleyes:

Inte bli så upprörd nu blondie :) Det var ju bara lite funderingar, ingen uppmaning. Anders är en bra grabb :tummenupp

"Jag satt där bak och jag bad henne trycka på lite mer..."

Citat: Victoria Svensson...

Inte bjåka nu pojkaj...

:hej

Funderingar håller man för sig själv när man skriver dom blir det ett uttalande.

Jag bråkar inte jag talar bara om att passar det inte kan han dra..............

Tro mig du märker när vi bråkar :fatta!

Att läsa inlägg från personer som inte verkar ha blivit en dag äldre sedan de blev fjorton utan bara vuxit fysiskt, det smärtar verkligen.
Kul att ni kan bemöta mig med sakliga inlägg istället för rena påhopp.
Vill ni ha min adress också så att ni kan komma hit och spöa upp mig? För det verkar ju vara på den nivån det ligger?
Jag har aldrig skrivit att jag inte har wheelat på avenyn eller kört för fort förbi storan, det händer.
Det jag menar är att det kanske inte är så lämpligt när 40 personer gör det på samma gång. Är ni med?

Blondie: Har jag sett dig wheela? Sist jag såg dig ute på Arken hade du inte ens hojen med dig för att det var för kallt eller något? Var du med i Borås och brände gummi? Jag var där, var du?

Nåväl, panga på :-)

//Anders.

UnderDOG skrev:
Att läsa inlägg från personer som inte verkar ha blivit en dag äldre sedan de blev fjorton utan bara vuxit fysiskt, det smärtar verkligen.
Kul att ni kan bemöta mig med sakliga inlägg istället för rena påhopp.
Vill ni ha min adress också så att ni kan komma hit och spöa upp mig? För det verkar ju vara på den nivån det ligger?
Jag har aldrig skrivit att jag inte har wheelat på avenyn eller kört för fort förbi storan, det händer.
Det jag menar är att det kanske inte är så lämpligt när 40 personer gör det på samma gång. Är ni med?

Blondie: Har jag sett dig wheela? Sist jag såg dig ute på Arken hade du inte ens hojen med dig för att det var för kallt eller något? Var du med i Borås och brände gummi? Jag var där, var du?

Nåväl, panga på :-)

//Anders.

grattis

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...