"De har ärrat honom"

Hur svårt ska det vara att fråga efter legitimation? Hade dom gjort det så hade dom aldrig behövt tampas med ett sånt krossmongo som Niklas morsa.
Men dom är förmodligen för pengakåta för att bry sig om en sån småsak o då får man skylla sig själv! :tungan

Du har lite rätt men Jag tror inte de är pengakåta i dagsläget då var enda svennebannan går runt med en japansk karp på sig. De var nog bara ignoranta.
Fattar inte morsan att det bästa är att låta tattueraren göra ett så bra jobb som stället i nuläget så han slipper gå runt med det där skelettet på ryggen.

Den är inte heller klar än. Jag vill inte "stämma" dem, det är min mamma som vill det. Jag tycker om den och ska fylla i den efter jag fyllt 18 år.
osv.

sen är ju frågan om det är för att vara cool på fragbite eller inte vågar säga emot mamman vetefan:hihi

det här är ju bara för löjligt. jag är 17 och har två tatueringar, håller på med en på högerarmen just nu. och va fan det är ju jag som bestämmer om jag vill eller inte. det är inte direkt som att tatueraren sagt att nu sätter du dig och håller käften så ska jag tatuera dig:confused: han har gjort sitt val och får stå för det. löjligt löjligt löjligt

Det hade ju varit kul om aftonbladet kunde skriva någonting om den på axeln också, kina tecknen... Frågat mamman varför den tatueringen är OK och varför hon inte vill ha pengar för den.

osv.

sen är ju frågan om det är för att vara cool på fragbite eller inte vågar säga emot mamman vetefan:hihi

Men i tidningen säger han ju så här:

– Hade jag tänkt efter hade jag inte skaffat någon tatuering alls. Det gick för snabbt. Jag tycker att det borde vara 18-årsgräns på att få tatuera sig.

Fast jag tvivlar på att han ångrar den. Han säger nog bara så för att han rädd för mamma. Rätt löjligt att han ser går ut och försöker spela cool på internet fast han just framstått som en idiot inför hela svenska folket. Jävla fjortis.

Att det bara är hans mamma som tycker att det är en jättehemsk tatuering och att det är oetiskt av tatuerare att profitera på en 17-åring som har planerat denna tatuering sedan i augusti.

Men om det inte är olagligt på något sätt varför ta med det i tidningen? Bara för att skildra en vardagsdispyt hos en slumpvis vald familj eller?

Du har lite rätt men Jag tror inte de är pengakåta i dagsläget då var enda svennebannan går runt med en japansk karp på sig. De var nog bara ignoranta.
Fattar inte morsan att det bästa är att låta tattueraren göra ett så bra jobb som stället i nuläget så han slipper gå runt med det där skelettet på ryggen.

Du menar att dom har o göra ändå? Hursomhelst har dom lärt sig en läxa, eller inte, svårt o säga när jag inte fattat om det är olagligt eller ej än! :va

Men om det inte är olagligt på något sätt varför ta med det i tidningen? Bara för att skildra en vardagsdispyt hos en slumpvis vald familj eller?

Du menar att dom har o göra ändå? Hursomhelst har dom lärt sig en läxa, eller inte, svårt o säga när jag inte fattat om det är olagligt eller ej än! :va

Anledningen till att dom tar med det är för att det säljer tidningar, sedan att dom inte skriver ut det att man enligt lag kan bli tatuerad från och med det att man är 16 år skiter dom nog rätt hårt, då är det ju inte lika intressant.

Hehe... det fattas peningar till att fylla i karpen och det skall finansieras genom att gå till tidningen och dra en snyfthistoria, och på så sätt få studion att ge tillbaka de 2500kr som han påstår ha betalt(vilket verkar aaaningen billigt...) Det man kanske inte har funderat över är att duktiga seriösa tatuerare rör inte nån annans påbörjade arbete....så han får ha skelettet på ryggen i resten av sitt liv och den kommer till slut likna en utmärglad sugmal..:D ....

– Den som är under 16 år får inte ingå några avtal. Det står i föräldrabalken. Den som är över 16 år får handla med egna pengar, därför är det intressant att ta upp det här fallet för att få praxis på vad som gäller för 17-åringar, säger Torsten Palm, informationschef hos Allmänna reklamationsnämnden.

va i helvete, kan han inte reflektera över det han själv säger 2 sekunder tidigare?

"Den som är över 16 år får handla med egna pengar"
PUNGT SLUT...
hur kan man sen då avsluta samma mening med:
"därför är det intressant att ta upp det här fallet för att få praxis på vad som gäller för 17-åringar"

Vad är det som gör att folk ställer upp i slaskpressen med så'nt här?

Om man bad dem går runt på stan med en skylt där det står "Jag är en stor jävla idiot", skulle de garanterat vägra. Nu gör de samma sak, med skillnaden att hela Sverige får ta del av budskapet.

ja vad ska man säga? snylt-pikey !

2500? visst första sittningen kanske, alltihop borde landa nämare 5kkr :va

men visst nu har ju hans morsa en fin slampstämpel att titta på medans hon topprider honom. :arsele

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back