De är stämplade som WT

Attans vilken tur att jag inte har någon italiensk hoj. För jag har nog skruvat och druckit espresso mer än vad jag har suttit i sadeln på en mc i år. Så då är jag inte en posör i alla fall. Fast nu när jag tänker på det så vore det kanske ändå ganska så trevligt med en liten italienare i garaget...

En av de största misantroperna jag känner har varit bartender (och även pysslat med diverse andra krogjobb), så det verkar också lite halveffektivt. Fast i ärlighetens namn ska jag kanske inte svära på om hönan eller ägget kom först i det fallet.

Jag har två italienskor i garaget och jobbar med att operera hjärtan om dagarna. Ja där står en espressomaskin i mitt garage föredrar det framför öl när jag skruvar....

Om ingen bryr sig, löser sig allt..

Wt är för mig mer en fråga om uppträdande än faktisk inkomst.
Rökare t.ex.

För mig är WT ett sluskigt drägg som tycker så jävla synd om sig själva och att det är alla andras fel att de inte lyckades bli något här i livet.

Och självklart så måste vi ju lägga människor i olika fack för annars skulle vi inte komma någonstans, om det inte vore lätt att se upp till en hjärnkirurg till exempel så skulle ingen bli det.
Fattiga människor kommer alltid att finnas men ett samhälle bör sträva efter att undvika det och då ser man per automatik ner på dessa, en del av förklaringen åtminstone.

Att däremot deras barn mobbas för att de bär begagnade kläder är ju något som inte är ok men det ligger ju å andra sidan på föräldrarnas (mobbarnas) ansvar samt skolan så klart.

Att däremot deras barn mobbas för att de bär begagnade kläder är ju något som inte är ok men det ligger ju å andra sidan på föräldrarnas (mobbarnas) ansvar samt skolan så klart.

Där är en oerhört viktig sak att tänka på och FÖRSTÅ.

Jag är en av de som gått om mina föräldrar med hästlängden både gällande karriär och utbildning (vilket inte är så svårt). Men det tog mig några år att börja satsa på karriären, och jag var 28 innan jag satte mig i skolbänken på allvar.

Omgivningens förväntningar är en av nyckelfaktorerna för att lyckas (ledarskapsteoretisk sanning). Har man en chef som ger en enkla uppgifter för att de inte förväntar sig något av en så kommer man aldrig utvecklas i sin roll. På samma sätt är det i skolan, bland vänner och familj och samhället i stort. Därigenom kan vi faktiskt påverka hela Sverige genom att försöka vara en del av den kultur och sprida den, som peppar alla i omgivningen "to be at there best". Alla kan inte bli kardiologer, advokater eller ingenjörer, men 99% kan bli mer än de är.

Tolerans mot de som är sämre bemedlade är dock inte detsamma som att tycka synd om de som gör idiotiska saker (i mina ögon). Men kan vi förstå att alla faktiskt HAR olika förutsättningar, olika lätt att lära och olika kulturer bakom sig (inte rasfråga alltså, utan faktumet att de flesta på universiteten har akademikerföräldrar och de flesta med knegarpäron blir knegare själva) så kanske vi kan vända attityden våra barn har mot sina knegarungeklasskompisar. Inte bara en medmänsklighetsfråga, utan något som kanske krävs för att lyfta sverige i den internationella konkurrensen!?

Där är en oerhört viktig sak att tänka på och FÖRSTÅ.

Jag är en av de som gått om mina föräldrar med hästlängden både gällande karriär och utbildning (vilket inte är så svårt). Men det tog mig några år att börja satsa på karriären, och jag var 28 innan jag satte mig i skolbänken på allvar.

Omgivningens förväntningar är en av nyckelfaktorerna för att lyckas (ledarskapsteoretisk sanning). Har man en chef som ger en enkla uppgifter för att de inte förväntar sig något av en så kommer man aldrig utvecklas i sin roll. På samma sätt är det i skolan, bland vänner och familj och samhället i stort. Därigenom kan vi faktiskt påverka hela Sverige genom att försöka vara en del av den kultur och sprida den, som peppar alla i omgivningen "to be at there best". Alla kan inte bli kardiologer, advokater eller ingenjörer, men 99% kan bli mer än de är.

Tolerans mot de som är sämre bemedlade är dock inte detsamma som att tycka synd om de som gör idiotiska saker (i mina ögon). Men kan vi förstå att alla faktiskt HAR olika förutsättningar, olika lätt att lära och olika kulturer bakom sig (inte rasfråga alltså, utan faktumet att de flesta på universiteten har akademikerföräldrar och de flesta med knegarpäron blir knegare själva) så kanske vi kan vända attityden våra barn har mot sina knegarungeklasskompisar. Inte bara en medmänsklighetsfråga, utan något som kanske krävs för att lyfta sverige i den internationella konkurrensen!?

Som grundläggande regel så uppmuntrar jag alltid alla jag möter att förbättra sina liv och sina förutsättningar. Jag har oerhört svårt att förstå hur folk kan gå runt och racka ner på de som försöker göra det... Varför gör så många det? Jag fick själv höra sånt otaliga gånger när jag jobbade på att slippa stå på fabriker och slita ut min kropp och sabba mina lungor. Varför frågar alltid alla de som har ideér och drömmar "vad ska det vara bra för?"... Frågan man bör ställa är ju "Varför inte?"... Oavsett hur korkade planerna är kan det ju vara ett första steg för att börja ta sitt eget liv i sina egna händer.

:4skrika Man kan inte bli stämplad som WT när man kör en sporthoj. :yoparty
Om man nu inte är en sån där som skruvar i hojen själv, grymt WT. Har man inte råd att lämna in hojen och låta de skitiga grabbarna sköta det borde man skaffa sig en annan hobby. :troll

Last edited:
Om man nu inte är en sån där som skruvar i hojen själv, grymt WT. Har man inte råd att lämna in hojen och låta de skitiga grabbarna sköta det borde man skaffa sig en annan hobby. :troll

WT är att överbelåna hojen, filma sina försök till bombrepor, lägga ut det på youtube och söka bekräftelse hos Sibylla-brewdarna som borde va på sina högstadielektioner.

Vem f*n bryr sig egentligen om WT? Vad är det ens för dumt ord? "WT" enligt mig är folk som bryr sig, på tok för mycket, om allt och alla, som har åsikter om allt.
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad folk tycker om både mig, min klädsel, utseende och uppförande. Jag är den jag är och räcker inte det så tänker inte jag flytta på mig i vart fall.
Jag klär mig i mjukis för att jag trivs i det, inte för att någon ska tycka jag är snygg. Går dessutom med mjukis på Ica ibland. Jag gymmar i mjukis. Jag klär även upp mig, när det är passande. Dock så går jag inte med kostym till jobb som bilmekaniker.
Tycker det är sorgligt för människor som orkar bry sig mer, att dom inte har något annat att koncentrera sig på, något vettigare.
Men men, är JAG wt? :yoparty:fakta

Vem f*n bryr sig egentligen om WT? Vad är det ens för dumt ord? "WT" enligt mig är folk som bryr sig, på tok för mycket, om allt och alla, som har åsikter om allt.
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad folk tycker om både mig, min klädsel, utseende och uppförande. Jag är den jag är och räcker inte det så tänker inte jag flytta på mig i vart fall.
Jag klär mig i mjukis för att jag trivs i det, inte för att någon ska tycka jag är snygg. Går dessutom med mjukis på Ica ibland. Jag gymmar i mjukis. Jag klär även upp mig, när det är passande. Dock så går jag inte med kostym till jobb som bilmekaniker.
Tycker det är sorgligt för människor som orkar bry sig mer, att dom inte har något annat att koncentrera sig på, något vettigare.
Men men, är JAG wt? :yoparty:fakta

Din definition av WT får nog anses ligga utanför den gängse, huruvida du är WT eller ej bedömer du nog bäst själv.

Vad som får mina varningsklockor att ringa är inställningen att "Jag klär och uppför mig som jag vill take it or leave it". Total oförståelse för att sociala normer och dess inverkan på ens liv vare sig man vill det eller ej är ett kännetecken för personer jag ser som WT.

Att gå på ICA i mjukisbyxor kan man absolut göra efter att ha gjort bedömningen att denna typ av umgänge med mina medmänniskor kräver inte högre stilnivå på min klädsel. Men när man inte förstår att det inte är läge att gå på arbetsintervju i samma mjukisbyxor och sedan gråter ut i Aftonbladet för att man inte fick jobbet då är man definitivt WT.

Det är inte mjukisbyxor, övervikt, svanktatuering, bokhylla fylld med porslinshundar och liknande attribut som gör en person WT i mina ögon. Det är inte heller en inkomstfråga utan i största utsträckning en inställningsfråga. Och personer med en trashig inställning till livet och sin omgivning råkar allt för ofta ha många av attributen.

För att göra det lite tydligare så blunda och skapa en bild framför dig.

Du sitter på en buss där en ny passagerare kliver på. Denne har inte duschat utan dolt svettdoften med lite för mycket billig parfym. Pratar lite väl högt i mobiltelefon och medför en ouppfostrad hund som inte sitter still.

Är det A: Tant Agda 84 år som pga sin höftproblem har svårt att duscha oftare än hemtjänsten hjälper henne med, hör dåligt så hon pratar högt i sin telefon och medför en golvmopp som är understimulerad då den bara får gå ut en gång i veckan.

ELLER

B: Denna herre
52557410_609129a0bb_m.jpg

Som dyker upp på er näthinna?

För att göra det lite tydligare så blunda och skapa en bild framför dig.

Du sitter på en buss där en ny passagerare kliver på. Denne har inte duschat utan dolt svettdoften med lite för mycket billig parfym. Pratar lite väl högt i mobiltelefon och medför en ouppfostrad hund som inte sitter still.

Är det A: Tant Agda 84 år som pga sin höftproblem har svårt att duscha oftare än hemtjänsten hjälper henne med, hör dåligt så hon pratar högt i sin telefon och medför en golvmopp som är understimulerad då den bara får gå ut en gång i veckan.

ELLER

B: Denna herre
View attachment 372801

Som dyker upp på er näthinna?

JAG DÖR!:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Vem f*n bryr sig egentligen om WT?
Det är faktiskt en intressant fråga. De mest fanatiska homofoberna är ju som bekant ofta såna som inte vågat sig ut ur garderoben, så de som tvångsmässigt sörplar espresso istället för öl i garaget för att markera att de minsann inte är WT kämpar nog hårt med att hålla tillbaka det lilla vita slöddret de har inom sig. I ett samhälle där folk sliter ihjäl sig för att kunna visa upp sina sociala markörer blir folk som inte bryr sig ett väldigt provocerande inslag.

Problemet är väl när personer som inte gjort ett skit för att förbättra sin situation börjar gnälla över sin situation och ser sig som offer, då blir även jag provocerad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT