Mmm, småsinthet skulle nog få någon att kvala in, vad mig anbelangar.
Kan du utveckla det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mmm, småsinthet skulle nog få någon att kvala in, vad mig anbelangar.
Kan du utveckla det?
Gillar inte att människor vill kategorisera andra människor i olika fack utefter vad de tjänar och var de bor. Jag förstår inte hetsen kring att alla måste passa in i ramen. Och gör man inte det så måste vi mynta ett nedvärderande uttryck så de här människorna som inte passar in får ett passande nedvärderat namn typ "White Trash, Uteliggare,Såsse"
...Bristande engagemang och insikt i politik och samhällsfrågor är en viktig ingridiens...
Är du WT?
Natürlich. Inte menat som ett direkt påhopp, så vi har det klart nu.
Att tycka att man har det fördjävligt själv, förakta andra som har det annorlunda (snarare än bättre). Inte inse att det finns fler sätt att leva på än sitt eget och att dessa sätt faktiskt fungerar bra för utövarna.
Det finns ingen tråd på SH angående valet i usa...
Fast är det verkligen WT?
Spontant känns det som en rätt vanlig överklassinställning också. Eller en rätt vanlig inställning hos många från alla cementerade "klasser" egentligen.
Är detta verkligen ett reellt problem?
Jag hyser ett visst förakt mot denna typen av människor. Jag har svårt för hela konceptet, det provocerar.
I synnerhet när det kommer till barnen. Jag förstår inte hur man resonerar när man knappt kan ta hand om sig själv och ändå skaffar en massa barn. Det är ju bara att titta på tjejen i artikeln och hur hon ser ut. Personlig hygien? Är det ett medvetet drag att inte tvätta håret innan man ska synas i media?
Förlåt, jag är en hemsk person men så här känner jag.
Huve't på spiken.
Fast det finns en rimlig förklaring till det tror jag.. Det är svårtillgänglig media för att få relevant fakta.
Jag har följt det en del på CNN etc. Men det enda som visas är ju smutskastarkampanjer, barnvaggande och annat klassiskt amerikanskt val-dravel. Den intressanta debatten måste man nog sätta sig och läsa seriösa tidningar eller följa annan tv än den som visas på mina kanaler iaf för att få del av. Vad ska man då skapa en tråd om?
Men, är det verkligen WT då? Det var ju du som sa det?
Personligen har jag svårt för alla som gör oövertänkta saker av sina liv/tillgångar/möjligheter osv. Om någon bor i en skolåda och lever på mask 11 månader om året för att ha råd att åka på finsemester varje år så är det förvisso ett för mig märkligt val. Men så länge det är ett medvetet val så ser jag inget konstigt i det. Vad som stör mig är de som bränner "många bäckar små" och sen gråter i slutet av månaden när ungarna inte får åka med på klassresan för att de "inte har råd" när pengarna egentligen spenderats på vita blend, Jack Vegas och en iPhone 5 till lilla mamsen (hon måste ju kunna ringa ju).
Är detta verkligen ett reellt problem?
Jag hyser ett visst förakt mot denna typen av människor. Jag har svårt för hela konceptet, det provocerar.
I synnerhet när det kommer till barnen. Jag förstår inte hur man resonerar när man knappt kan ta hand om sig själv och ändå skaffar en massa barn. Det är ju bara att titta på tjejen i artikeln och hur hon ser ut. Personlig hygien? Är det ett medvetet drag att inte tvätta håret innan man ska synas i media?
Förlåt, jag är en hemsk person men så här känner jag.
Jag föraktar 90% av mänskligheten
Du kanske har rätt i detta. Om hon dessutom tycker att det är orättvist att inte ungarna får hänga med och gråter ut i Aftonbladet om'et.
Jag föraktar 90% av mänskligheten
Jag brukar säga något liknande. 10-90, det vill säga 10% bra människor och 90% idioter.
Tyvärr tycks det vara som så att de där 10% stadigt krymper.
Om man vill fila på sin misantropi riktigt ordentligt ska man jobba på någon support desk.![]()
Attans vilken tur att jag inte har någon italiensk hoj. För jag har nog skruvat och druckit espresso mer än vad jag har suttit i sadeln på en mc i år. Så då är jag inte en posör i alla fall. Fast nu när jag tänker på det så vore det kanske ändå ganska så trevligt med en liten italienare i garaget...Ser jag en ägare till en italiensk motorcykel tänker jag posör som gillar att skruva och dricka espresso istället för att köra.
Ser jag en överviktig kvinna i foppatofflor som står och röker utanför Mcdonalds tänker jag inte hjärtkirurg.
En av de största misantroperna jag känner har varit bartender (och även pysslat med diverse andra krogjobb), så det verkar också lite halveffektivt. Fast i ärlighetens namn ska jag kanske inte svära på om hönan eller ägget kom först i det fallet.Om man vill fila på sin misantropi riktigt ordentligt ska man jobba på någon support desk.![]()
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|