DBRR Black Series

Njae . skeptisk

Den ser ut att vara rätt lika valbropumpen

Peter Pains hoj med valbro bottnar strax över 400 hk

Om man ska tro på deras grafer så är den bättre än Valbro´n vid höga tryck.
När Valbron ger 170L/h ger denna 210L/h.
Det lär visa sig vid bänkningen om deras uppgifter stämmer eller inte.
 
Om man ska tro på deras grafer så är den bättre än Valbro´n vid höga tryck.
När Valbron ger 170L/h ger denna 210L/h.
Det lär visa sig vid bänkningen om deras uppgifter stämmer eller inte.


Japp såg det sen att den verkar bättre än valbron

Men hur står den sig mot 044an

Det man inte får glömma vad det gäller hojar är ju bristen på ström

13,5 volt vid full last kan man nog glömma tyvär
 
Japp såg det sen att den verkar bättre än valbron

Men hur står den sig mot 044an

Det man inte får glömma vad det gäller hojar är ju bristen på ström

13,5 volt vid full last kan man nog glömma tyvär

Antagligen är Boschen bättre,min Acrobat reader har fuckat upp sig så jag kan inte kolla nu.
Jämfört med Aeromotiven och Deatchwerks egna 300-pump här ovan så skiljer det inte
mycket vid höga tryck,vad det är värt vet jag dock inte.
Om någon vill så lägg gärna upp data på Bosch -044 här i tråden.
Bosch PDF-en finns här:
http://www.bosch-motorsport.de/content/language2/html/2832.htm

Det skulle vara kul(kanske:brynad) att se hur mycket som skiljer.
 
Kunde inte vänta så jag startade upp en annan dator.

Bosch -044 ger ca 240L/h vid samma tryck och spänning.
Om man räknar med att man får ut 12V istället så ger den ca 210L/h.
 
hej

jag ska byta till boschpumpen snart
så köp en sådan så har du inga problemem med det mer iallafal

mvh peterpain
 
Det är så man arbetar, köper hem en massa grejer. Sedan hittar man något bättre. Och vips så duger inte det man köpt.

Fy fasiken vad mycket pengar man hade sparat om man inte var en sådan teknik freak som alltid vill ha det värsta:död
 
Om min pump också tappar 30L/h så hamnar den på 180L/h vid 5.5bar,det borde ändå
räcka för 400+ hästar.
Orginal bränsletryck är 3bar och med linjär regulator så borde 5bar räcka,man behöver väl inte ladda över 2bar för att nå 400+hkr?
 
Last edited:
Efter att vi alla på jobbet blev uppsagda,söka nytt jobb,få nytt jobb(det enda jobb som jag ville ha:yoparty)
så är jag tillbaka vid maskinerna igen.

Nu håller jag på med ett oljekärl som ska sitta under turbon.
Eftersom jag gillar att göra det svårt för mig:tungan så blir det ett billet-kärl.
Så här ser det ut än så länge:
_DSC0225.jpg_DSC0229.jpg

Än så länge är det inte mycket för världen men konstruktion pågår
medans jag tillverkar så vi får se hur det slutar.
 
Fan så jag gillar det här bygget, massvis med egenfrästa delar och snygga lösningar! :yoparty

Om man kan fräsa fram ett oljekärl ska man göra det också och inte fuska ihop ett av aluplåt.:)
 
Fan så jag gillar det här bygget, massvis med egenfrästa delar och snygga lösningar! :yoparty

Om man kan fräsa fram ett oljekärl ska man göra det också och inte fuska ihop ett av aluplåt.:)

Tack för det!
Det är fantastiskt kul att göra egna grejer,problemet är bara att det tar sån tid.
Jag vill ut och åka nu!!!
 
Nu är själva kärlet klart(förutom gängning som ska göras efter eloxering).
Ska bara försöka komma på någon bra design på locket så den blir komplett.

Bilder:

Radiefräsning:
_DSC0015.jpg

Det färdiga resultatet:
_DSC0031.jpg_DSC0042.jpg
 
Fan gillar det här bygget med :tummenupp följer det i smyg :rodnar
Säg till när hojen är ute på blocket :tungan
Mvh
Nicke
 
Hehe har följt ditt bygge också...:tummenupp :krama
 
Äcklig kan du vara själv:tungan

Det har varit mycket med nya jobbet så jag har inte hunnit göra något med hojen,
därav den låga frekvensen på uppdateringar.

Detta kom dock på posten nyligen:
_DSC0042.jpg
Det är svetsflänsar till turbin-sidan på turbon.
Det är nära nu.................eller inte!
 
Kul och intressant bygge, som fd. Verktygsmakare uppskattar man det egna fräsandet och svarvandet av detaljer! Detta kommer att följas!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top