Dataspelstråden

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
34 spel +DLC 55 Euro

https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/

Far Cry: The Wild Expedition (PC) 49 kronor

Ubisoft firar 10-års med den populära serien Far Cry. De släpper därför Far Cry: The Wild Expedition, en samling av fyra spel ur den klassiska och populära serien.

http://www.electroworld.se/product/...mac/PCCDFCCOMP/far-cry-the-wild-expedition-pc
Nu har jag suktat i åratal efter Far Cry 3 samtidigt som jag letat pantburkar för att ha råd.
Och nu får jag alltså hela paketet för 49?!

Tack för länken!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Alla pratar om den tredje delen - Second son - men jag tycker att andra delen - Infamous 2 är underskattad. Open world i tredjepersonsvy med den roliga funktionen att PS3:an vill gå online mitt i spelet för att ladda ner uppdrag skapade av fans, dessa uppdrag läggs till i listan och poppar upp på minikartan. Känns som en mer "seriös" version av Saints Row 3 fast med sämre voice acting och färre vapen. Hittade det för 70 kr på Tradera.


 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Någon som spelar "Middle Earth: Shadow of Mordor"?
Verkar vara bra men bara single player.
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Någon som spelar "Middle Earth: Shadow of Mordor"?
Verkar vara bra men bara single player.

Det är riktigt bra! Riktigt riktigt bra! Det är det enda jag har spelat de senaste dagarna. Är helt hooked. Du borde verkligen testa det! :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Alien: Isolation släpps idag. GamereactorTV spelade nyss det live och det verkar vara en väldigt massa smygandes omkring och gömma sig av det jag såg.

 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är riktigt bra! Riktigt riktigt bra! Det är det enda jag har spelat de senaste dagarna. Är helt hooked. Du borde verkligen testa det! :)

Köpt premium. :)
Snyggt intro men hann inge mer för det tar lååååång tid att ladda.
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Köpt premium. :)
Snyggt intro men hann inge mer för det tar lååååång tid att ladda.

Ja, det tar en stund att ladda men jag tror inte att det är någon laddning när du väl kommer in i spelet. Inget som jag har märkt av iaf. Så det är gött. Du kan springa runt i hela världen utan att det behöver laddas så det är gött :)

Btw. Började spela Alien:Isolation igår. Fy. Fan. Vad läskigt. Spelade inte så länge men satt på helspänn hela och minsta ljud/rörelse så fick jag en mindre hjärtattack :p
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
34 spel +DLC 55 Euro

https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/

Far Cry: The Wild Expedition (PC) 49 kronor

Ubisoft firar 10-års med den populära serien Far Cry. De släpper därför Far Cry: The Wild Expedition, en samling av fyra spel ur den klassiska och populära serien.

http://www.electroworld.se/product/...mac/PCCDFCCOMP/far-cry-the-wild-expedition-pc

Sådär nu har jag beställt hem Assassins Creed Liberation HD till PC. Släpptes initialt endast till PS3 Vita fast utan HD-tillägget då. Nu finns den på samtliga plattformar och i HD-upplösning för PC. Kostade futtiga 99 kr, fri frakt. Man spelar lönnmördarbrud här.

Köpte även Far Cry Wild expedition som jag ska ge till en kompis eftersom han var så snäll och köpte Portal till mig på fyllan på Steam i helgen :lol
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ubisoft skiter i 60 fps, kör i 30 fps istället. Ubisoftidioterna gör att man nästan vill bojkotta Assassins Creed :gnissla

Gamereactor.se
Sen ett år tillbaka är ett av spelvärldens hetaste diskussionsämnen hur många bilder per sekund som dagens PS4/Xbox One-spel renderas i. 30 är för lite anser mången initierad gamer medan casual-spelaren knappt ser skillnaden. Nu har Ubisofts Creative Director för Assassin's Creed: Unity, Alex Amancio, uttalat sig om skärmuppdateringsfrågan och han har väldigt bestämda åsikter i frågan. Unity renderas i 900p till våra nya konsoler och i 30 bilder per sekund.

• Creative Director Alex Amancio, Ubisoft:
"If the game looks gorgeous, who cares about the number?"

• Level Design Director Nicolas Guérin, Ubisoft:
It doesn't look like the real thing. It's a bit like the Hobbit movie (HFR), it looked really weird. And in other games it's the same - like the Rachet and Clank series. So I think collectively in the video game industry we're dropping that standard because it's hard to achieve, it's twice as hard as 30 fps, and it's not really that great in terms of rendering quality of the picture and the image."

Intressanta uttalanden från teamet bakom Assassin's Creed som alltså anser att 60 FPS ser "konstigt" ut i ett spel av den här typen. Vad tycker du?


ReviewtechUSA kritiserar saken


En god nyhet i dataspelsvärlden är att det avslöjas att Steam ska köra Halloweenrea på skräckspel om ett par veckor.
Gamereactor.se
Enligt en mejlläcka från Valve verkar det som att det snart är dags att tömma alla våra plånböcker igen, köpandes fler spel än vi rimligen någonsin kommer hinna spela (ett problem av viss i-landskaraktär möjligen). Deras årliga Halloween-rea tycks nämligen ska sätta igång den 30 oktober, och de erbjuder utvecklare att sälja sina spel under kampanjen förutsatt att de innehåller: "horror, zombies, ghosts, vampires, survival horror, dark, and so on."

Om du går i köpartankar och funderar på något särskilt spel med mörkt tema, kan det alltså vara en god idé att vänta några veckor så får du råd med betydligt mer.

Hoppas att det blir nått bra av det.

En annan god nyhet är att jag fick ett sms i eftermiddags om att hämta ut Assassin Creed: Liberation på posten. Helgen räddad! :2cool
Det gick blixtsnabbt för att vara fri frakt. Det stod 3-5 dagar men jag fick det på 2 dagar.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Körde klart Rage i helgen. Mad Max möter Fallout i detta sköna äventyrs-FPS. Ett riktigt roligt spel som ger en 15 timmars njutbar underhållning i öknen. Stort plus för otroligt skön vapenmekanik, en av de bästa jag stött på i ett FPS-spel faktiskt. Ljudet är klockrent, känslan inlevelsefull och många alternativ till ammo att använda sig av. Käraktärerna i spelet är intressanta och uppdragen spännande om men lite för korta ibland. Minus för att det saknas slutboss och att öknen mellan städerna mest fungerar som transportsträckor samt att bilkörningen är riktigt usel, nästan i Borderlandsklass.

Eftersom spelet saknar slutboss kunde jag inte använda en viss typ av ammo som jag medlvetet samlade på mig för att använda på slutet. Ammon brände inne och jag fick inte möjligheten att vara med om kaoset som jag hade släppt löst annars :(

Rekommenderar spelet, särskilt till de som har en förkärlek till Mad Max och Fallout. Betyg 8/10, mest för att miljön och vapenmekaniken är spot on men själva äventyret kunde varit längre.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Det fick bli en tidig julklapp till mig själv i år. PS Vita slim, 8 gb-kort och fem spel, nått att surfa med i sängen och spela med på flyget. Det var billigt på Electroworld :gnissla

14118062947_8e49bcb9a2_b.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det fick bli en tidig julklapp till mig själv i år. PS Vita slim, 8 gb-kort och fem spel, nått att surfa med i sängen och spela med på flyget. Det var billigt på Electroworld :gnissla
Meeen så kan du junte skriva utan att nämna pris och länka!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Coolt med Rogue. Tänkte köpa det lite senare jag och köra på Unity först. Vilket jag fick igår. Bastille Edition med Steel Case och lite små grejer! Har dock inte tid att spela pågrund av jobb och plugg men fan vad jag är sugen...

Rogue har hittills faktiskt varit överraskande underhållande. Ska bli roligt och köra igenom det.
Unity verkar ha allvarliga problem på alla plattformar, även pc. Kommer min dator aldrig palla :3freak

 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top