Dataspelstråden

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Enligt inofficiella källor börjar Steam sin sommarrea på torsdag 14 juni och den ska hålla på till Måndag 30 juni.
Nästa år då eller?
Den 14 juni var en lördag, och jag har då inte märkt av nån sommarrea.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Varför inte 2D-plattformsspel? Perfekt på bakfyllesöndagarna där men inte behöver använda hjärnan så mycket. Giana SIster Twisted Dreams tar mig till C64-tiden fast charmigare med tjusiga miljöer och skönare musik. Kostade 39 spänn på Originrean förra veckan.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Steam börjar sin Summer sale imorgon och Hemmakväll håller på med sin.
Kane & Lynch: Dog Days för 14:50 och Call of Juarez: The cartel kostar 24:50, löjligt billigt.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Om nästa två timmar kommer ett nytt gäng titlar att fronta förstasidan. Just nu tycker jag de bästa erbjudanden är The witcher 2 för 4 EUR och Far Cry 3 för 5 EUR, hade jag inte haft dessa hade jag slagit till direCKT.

Just nu är jag sugen på Dark souls och Nether, men avvaktar lite för att se om de blir frontmaterial och ytterligare får nedsänkt pris.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Nån annan som börjat spela diablo igen? Jag är lite sen att skaffa expansionen men tycker det är kul.. började om med en ny klass från början och har spelat till level 29. Riktigt skoj utan AH.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Steam sommarrea avslutade förra veckan. Under 10 readagar har jag skaffat mig 20 titlar för ett totalt pris på 644 kr om jag räknar med 1 eur = 9 kr. Både Indie och AAA-titlar har det blivit. Har provat de flesta och bland dessa har Saints Row 4 helt klart varit det bästa. Sjukt kul och galet. Nu har jag att göra på min regniga semester som börjar om några veckor.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Steam sommarrea avslutade förra veckan. Under 10 readagar har jag skaffat mig 20 titlar för ett totalt pris på 644 kr om jag räknar med 1 eur = 9 kr. Både Indie och AAA-titlar har det blivit. Har provat de flesta och bland dessa har Saints Row 4 helt klart varit det bästa. Sjukt kul och galet. Nu har jag att göra på min regniga semester som börjar om några veckor.

Jag köpte bara ett spel. Dirt 3. :p
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
En kompis var över och vi testade Dark souls som jag fick tag köpte på steamrean.
Jösses, ett par minuter in i spelet möter man denna:


Jag förstår varför folk anser att det är ett av världens svåraste spel.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Assassins Creed Unity släpps 28e oktober till PC och next gen - då måste det vara spektakulärt och imponerande om Ubisoft ska lyckas. Storyn utspelar sig under franska revolutionen vilket är kul och torde ge mycket material.

Även om lönnmördarsläkträdet dog efter trean ska det bli intressant att se hur dom knyter ihop säcken med denna del om det nu ens finns en säck att knyta ihop, dom verkar ha gått ifrån det där lite. Hoppas iallafall att inte alla höstackar är borta pga av ny Parkour-mekanik - leap of faith är ett stabilt kännetecken i AC-serien.

Co-opfunktion liknande den i Left 4 dead och Borderlands ska tydligen förekomma, där man kan joina varandra direkt och göra uppdrag tillsammans.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Counter-strike möter Left 4 dead i en medeltida fantasyvärld. Ni som sitter på Steam kan köra Nosgoth som är free to play denna helg. Dessutom är priset nedsänkt med 50 % jämfört med vad jag köpte det på rean för. Kostar nu svindlande 1,82 eur fram till måndag kl 19.


En closed beta team Deathmatch arena brawl med strategiska inslag i tredjepersonsvy. Man är antingen människa eller vampyr med olika vapen och egenskaper som öppnar upp för möjligheter att angripa sina mål på olika sätt och med rätt tajming. Rekommenderas, särskilt till det löjligt låga priset.
Baserad på Unreal-motorn så det flyter på riktigt behagligt.

 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur fan spelar man spel på Origin?!

Jag kommer bara till en ruta enligt bilden.
Har 3 spel som jag laddade hem på deras "vi bjuder"; BF3, Peggle och Wing commander. För dessa har jag alltså ingen produktnyckel.
Dessutom har jag Syndicate som jag köpte i box, där har jag angett produktnyckel men får ändå fram samma ruta.

Bajs-Origin!

Untitled.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Äh...
Det var mitt eget fel såklart. En nödvändig EA-process hade gömt sej under finurligt namn och blockerades av brandväggen.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Av en händelse såg jag Watch dogs för köp-nu-pris på 75 riksdaler på Tradera. Klart man slog till.
Fick instruktioner och kod leverarat till mail och det gick fint att installera via Uplay.

Spelet kräver en hel del av datorn och det verkar både hajpat och fräckt. Spelat två timmar hittills men gillar inte riktigt spelmakniken. Man vänjer sig väl snart.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Av en händelse såg jag Watch dogs för köp-nu-pris på 75 riksdaler på Tradera. Klart man slog till.
Fick instruktioner och kod leverarat till mail och det gick fint att installera via Uplay.

Spelet kräver en hel del av datorn och det verkar både hajpat och fräckt. Spelat två timmar hittills men gillar inte riktigt spelmakniken. Man vänjer sig väl snart.

Jag var så sjukt besviken på Watch Dogs, inte spelat klart det ens... Daggrafiken är under all kritik och spelmekaniken likaså. Framförallt fysiken på bilarna, det absolut sämsta jag varit med om. Jag skulle väldigt gärna vilja spela klart spelet för jag gillar ändå storyn men jag blir så irriterad på allt runt omkring :(
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag var så sjukt besviken på Watch Dogs, inte spelat klart det ens... Daggrafiken är under all kritik och spelmekaniken likaså. Framförallt fysiken på bilarna, det absolut sämsta jag varit med om. Jag skulle väldigt gärna vilja spela klart spelet för jag gillar ändå storyn men jag blir så irriterad på allt runt omkring :(

Mmm jag med. Jag har fått sänka grafikkvallen till låg eller mellan för att det inte ska frysa när jag kör bil. Får läsa på lite om vilken som är bäst att använda för mig, tex FXAA eller nått annat.

Jag trodde bilfysiken ordnar upp sig senare i spelet med tanke på att man kan lägga erfarenhetspoäng på körning. Spelmekaniken är jag besviken på, tycker det är tråkigt att den visar var man kan gömma sig och då räcker det med att man trycker "A" så springer han dit och gömmer sig. Man vill ju själv springa dit och huka sig typ. Hoppas man kan ändra det för det dödar inlevelsen en smula. Men jag får ge det lite chans i helgen, tycker idén med hacking är strålande i en open world.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jopp! Lirar igenom kampanjen.
Sänkt upplösningen till hälften men det laggar ändå när det är mycket på gång. Antar jag får sänka ännu mer. :-/

Ajdå, vad har du för utrustning?
Sänk den lite mer och prova. Vi får köra online sen, det är då spelet skiner :D
Idag förhandsbeställde jag Assassins Creed: Rogue.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top