Dataspelstråden

Jag gillade det gamla Battlefield Vietnam.
Faktiskt passade musiken in där helt tidsenligt. Enda gången jag uppskattat bakgrundsmusik i ett spel.

Jag körde BF1942 med någon modd med denna låt

Har gjort en egen video bf1942 desercombat med turbo modd
- Glömde BF-42 ja, också det var ett kul lir.
Musiken minns jag inte alls från det, dock. Som tidigare sagt så är musiken i spel inte ens sekundär för min del.

Det blev ju ett Xbox Series X till mig själv vid förra nyår efter att inte spelat något sedan Colin McRae Rally kom ut till PC ..

Har hunnit med en hel del. Både korta spel och mer omfattande. Bla, men många fler än: Stray, Lone Sails, Fallout 4, Death Stranding, Samtliga Lego Star Wars och så i höstas Red Dead Redemption 2 (story) följt av RDR1 och så började jag köra RDR2 Online.0449b8aa-dd11-4abd-b756-995f90ae9d33 (1).jpg

Det här kan du väl inte glömt.

- Asså jag kommer ihåg ett pampigt intro, men skulle inte kunna nynna musiken i det.
Det enda som fastnat från BF-spelen är "White rabbit" o någon mer därifrån, just för att de var så tidsenliga för vietnamkriget.
Jag är m.a.o. ingen musik-connoiseur, utan konsumerar upptempolåtar utan att reflektera nämnvärt över texten :rolleyes:

Ingen som kört Crysis serien? Eller Far Cry?

Det började med Far Cry i 2004. Spelet har sparsamt med cut-scenes och minimalt av skådespeleri och babbel, samt en fet arsenal med olika vapen att tillgå för äventyret i mestadels djungelmiljö på en ö ute i stilla havet, som används till osmakliga biologiska experiment. Jag kan fortfarande installera och spela igenom spelet på några dagar, som nostalgitripp och digital underhållning.

Sen kom tvåan, trean, osv och då tappade jag intresset pga spelet blev för invecklat och faktiskt lite för verklighetstroget med läskiga karaktärer och tatuerade kriminella individer. Det blev helt enkelt en slags verklighet och inte längre ett spel. Med mer och verkligare skådespeleri och längre sekvenser av otrevligheter som drog igång mitt adrenalin, kände jag helt plötsligt reflexer att fysiskt reagera mot det som hände på skärmen, och då var det dags att lägga ner.

Samtidigt hade Crytek utvecklat ett enklare och mer futuristiskt scifi äventyr - Crysis. Ett liknande spel, dvs ett FPS med olika moderna vapen, utomjordisk teknik, strategier kring anfall och ockupering / utrensning. Med en makalöst vacker grafik i varierande tema, var det ett spel jag ville satsa på att bemästra. När tvåan och trean kom var dessa en mild utveckling, ingen direkt förbättring annat än i grafiken möjligitvis, och med nya miljöer och uppdrag. Dom behöll det enkla i uppdragen och vapenhanteringen. Spelen byggde på sitt etablerade tema och jag kunde fortsätta serien hela vägen till trean, som är ett revolutionerande mästerverk i datorgrafik / CGI med allt det innebär.

Det började med Far Cry i 2004. Spelet har sparsamt med cut-scenes och minimalt av skådespeleri och babbel, samt en fet arsenal med olika vapen att tillgå för äventyret i mestadels djungelmiljö på en ö ute i stilla havet, som används till osmakliga biologiska experiment. Jag kan fortfarande installera och spela igenom spelet på några dagar, som nostalgitripp och digital underhållning.

Sen kom tvåan, trean, osv och då tappade jag intresset pga spelet blev för invecklat och faktiskt lite för verklighetstroget med läskiga karaktärer och tatuerade kriminella individer. Det blev helt enkelt en slags verklighet och inte längre ett spel. Med mer och verkligare skådespeleri och längre sekvenser av otrevligheter som drog igång mitt adrenalin, kände jag helt plötsligt reflexer att fysiskt reagera mot det som hände på skärmen, och då var det dags att lägga ner.

Samtidigt hade Crytek utvecklat ett enklare och mer futuristiskt scifi äventyr - Crysis. Ett liknande spel, dvs ett FPS med olika moderna vapen, utomjordisk teknik, strategier kring anfall och ockupering / utrensning. Med en makalöst vacker grafik i varierande tema, var det ett spel jag ville satsa på att bemästra. När tvåan och trean kom var dessa en mild utveckling, ingen direkt förbättring annat än i grafiken möjligitvis, och med nya miljöer och uppdrag. Dom behöll det enkla i uppdragen och vapenhanteringen. Spelen byggde på sitt etablerade tema och jag kunde fortsätta serien hela vägen till trean, som är ett revolutionerande mästerverk i datorgrafik / CGI med allt det innebär.
- Jag har kör FC5 som är ganska okey, men en aning upprepande. Provade FC6 men avinstallerade pga att det är så jäkla story-styrt och eviga dialoger. Gillar mer fria tyglar.
I FC5 är det kul att sno en jeep med fastmonterad kulspruta, parkera den tvärs över vägen och skjuta sönder allt bovmaterial som närmar sig.

Gillar mer fria tyglar.
I FC5 är det kul att sno en jeep med fastmonterad kulspruta, parkera den tvärs över vägen och skjuta sönder allt bovmaterial som närmar sig.
Precis. Storhetsmomenten i dessa spel är just när man får tillgång till fordon med vapen på och men kan meja allt och alla, fiender, palmer, tunnor, det är t o m kul att se effekterna på mark och väggar :LOL:

Far Cry och Crysis är fortfarande värda att spela, även om de är gamla. Och de placerar fortfarande moderna spel i skamhörnan med sitt utseende. Inget av moderna spels vaselinutseende, eller bruna smet, ghosting eller något sånt.

Fan synd att alla använder Unreal 5 nuförtiden.

... Bara för det ska jag fan installera och testa om det går att spela dem i Proton.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!