Datakunnig Lkpg med omnejd sökes!!

• Thread starter Thread starter Mrs. Laphroaig
  • Start date Start date
Köpa en ny är nästan hela min månadsinkomst som sjukskriven och arbetslös :huvet

jag förstår att det är tufft men risken är att du lägger ner så mycket pengar på den gamla att det hade räckt till en ny, sen går den gamla snart sönder igen eller är så omodern att du måste köpa en ny i alla fall, hux flux har du betalat 2 nya datorer istället för 1

Jag kan hjälpa dig i början av nästa vecka men pga av stöldförsök på hojen min så kan jag nog inte ta mig till dig men om du kan få burken till Örtomta så kan jag nog fixa den. :tummenupp

Du kan ju tänka på det. :)

Bör väl göra ett litet tillägg nu känner jag, kör en liten burk tryckluft (vanlig tryckbehållare a la sprayfärg fast med vanlig komprimerad luft) och använd den för att få ut dammet från burken. Klart det går att dammsuga men med tanke på hur jävla mkt statisk elektricitet en dammsugare genererar så är det som att be om ett ESD problem!

jag förstår att det är tufft men risken är att du lägger ner så mycket pengar på den gamla att det hade räckt till en ny, sen går den gamla snart sönder igen eller är så omodern att du måste köpa en ny i alla fall, hux flux har du betalat 2 nya datorer istället för 1

mm jag har tänkt exakt samma som du.. vill ju inte lägga ner massor pengar på denna skitburk för att den sen går sönder igen.. fick svar på mitt mail till datanissen här hemma. han bygger tydligen burkar precis så som jag vill ha dem.
Men visst är det mycket bättre att köpa ny (som han ev. bygger åt mig) än att köpa beg. tex via blocket ? Har fått för mig det iallafall.

Bör väl göra ett litet tillägg nu känner jag, kör en liten burk tryckluft (vanlig tryckbehållare a la sprayfärg fast med vanlig komprimerad luft) och använd den för att få ut dammet från burken. Klart det går att dammsuga men med tanke på hur jävla mkt statisk elektricitet en dammsugare genererar så är det som att be om ett ESD problem!

Det låter ju faktiskt lite smartare att blåsa rent än att dammsuga med risk för statisk elektricitet. Men var får man tag på en burk tryckluft då ?
Liten ort ja bor på så här finns det Shell, Preem, Woody och en annan mindre lokal bygghandel.

Last edited:
"Burken" lämnas in imorgon eftermiddag på felsökning och får troligen tillbaka den på måndag.
Återkommer nästa vecka med en felrapport (hoppas jag)

Trevlig helg på er :)

Då var burken hämtad.. blev inte mycket klokare av det kan jag ju säga.

Detta sa datanissen:

"Nätagget börjar gå sönder, kan gå sönder när som helst"
vad händer då ?

"CPU fläkten var igendammad, fixade till det"
var det därför bruken började brumma/surra så förbaskat?

"kollade dolda filer i temp.mappen och har aldrig sett så mycket innehåll i den i hela mitt liv"
Vad är temp.mappen och vad hamnar där ??

Några fler frågor/problem som dykt upp är:

MSN 7,5 säger sig måste ha en uppdatering, gör det och när jag försöker logga in igen kommer uppdateringsrutan upp igen. Kan jag på nått sätt få tillbaka MSN 7,5 ? allts inte behöva bli tvingad till att köra på live skiten ?

Vad är AD Aware SE Personal ? ett program som finns installerat i min dator av mitt ex och jag vet inte vad det är, använder det aldrig. Kan jag ta bort detta ?

Skrivaren vill inte skriva ut sen vi installera burken på nytt. Vad göra ?

Adaware ska du inte ta bort. Kör det ibland, det hjälper till att rensa burken på massa skräp.

Adaware ska du inte ta bort. Kör det ibland, det hjälper till att rensa burken på massa skräp.

Jaha? hm..oki då får det vara kvar :)

Varför funkar inte MSN då ? övriga som jag har där har smsat tillbaka och de är online

Har fått igång MSN men i övrigt önskar jag fortfarande svar på mina frågor

"kollade dolda filer i temp.mappen och har aldrig sett så mycket innehåll i den i hela mitt liv"
Vad är temp.mappen och vad hamnar där ??

Det som hamnar där är skräp, filer som systemet lägger dit temporärt för att kunna utföra saker, och du kan radera dem lite då och då, om inte filerna tas bort av sig själv.

Temp-mappen finns i c:\windows\temp och kanske har du även en c:\temp.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti