Dansbanan i Täfteå

Är det några som har yta så är det väl de som bor på landsbygden.

Vi bor tätare och tätare för varje år i städerna, men känner oss ensammare och ensammare. Hur kommer det sig?

Ni som bor i en stad. Hur ofta knackar det på dörren helt oväntat och någon bekant bara tittar in en sväng? Ni vet, den där polaren man ser nån gång ibland, men ändå inte ringer varje månad. Eller kusinen, grannen, svågern, ja vem fan som helst som spontanvisiterar en.

Nu kommer det att finnas två kategorier av svar här. Dels de som glatt skryter om att det händer jämt, och dels den andra halvan som säger sig inte vilja ha besök.

Ni andra då?

Frågan är bara vem som upplever högst livskvalitet?

1. En hillbilly som gillar dansband, bor med sin schäfer, agerar p-vakt och jobbar på bruket.

2. En citybo som tränar på det trendiga gymmet, äter vegetariskt i sitt gaggenaukök, kör trendig Audi och har en tjej med de exakta måtten, blonderat hår och puttar omkring på ungen i en bugaboovagn.

Bara en tanke. Får ibland känslan att folk tror att lyckan finns i yta, image och prylar. Inte i det som man verkigen gillar...

Rätt tänkt men alla behövs, det de tillverkar på bruket skall också konsumeras enligt rådande samhällsmodell.

Jag sätter hellre på en tjej med rätt mått än en Schäfer.

Att du ens ids överväga schäfern. Jag skulle ta med den på promenad och en sväng till brukshundsklubben istället. :D

Vi bor tätare och tätare för varje år i städerna, men känner oss ensammare och ensammare. Hur kommer det sig?

Ni som bor i en stad. Hur ofta knackar det på dörren helt oväntat och någon bekant bara tittar in en sväng? Ni vet, den där polaren man ser nån gång ibland, men ändå inte ringer varje månad. Eller kusinen, grannen, svågern, ja vem fan som helst som spontanvisiterar en.

Nu kommer det att finnas två kategorier av svar här. Dels de som glatt skryter om att det händer jämt, och dels den andra halvan som säger sig inte vilja ha besök.

Ni andra då?

Jag bor på landet och uppskattar verkligen besök, men det får inte bli för mkt spontant för när jag håller på med ngt vill jag inte bli störd. Mina fyrkantiga cirklar bör inte rubbas. Slår man en pling innan är det dock inga problem, då kan jag planera.

Last edited:
Last edited:
Kul att stabor tror att dessa excentiska individer bara tycks existera utanför lyktstolparna.

Japp. Som är lantis vet jag att det är staborna som är excentriska. Har gjort studiebesök ett flertal gånger för att återvända.

Edit: Lägger in en bild, mycke tunga..

Bifogat

• 08-apr-aston.jpg
    08-apr-aston.jpg
    40.3 KB · Visningar: 449
Tur Åre och Visby finns så att man kan beblanda sig med vanligt folk även när man är på semester.

Tur att text tv fortfarande finns... 199 så man förstår vad som sägs.. ><

Du, hellre det än nån svettig gammal rocker med flottigt hår. UGH

Jag var sån dära syntare.
Men jag hade inte lång svart skinnrock och arisk snedbena.

Hahaha...

Arisk snedbena, men du lyssnade på Arisk-synth hoppas jag, den var bäst, Kraftwerk och vad fan hette dom andra...

Programmet om Täftelogen skulle kunna döpas om till "I en annan del av Täfte", dom har verkligen hittat danslogen med flest orginal och högst medelålder....

Du, hellre det än nån svettig gammal rocker med flottigt hår. UGH

Nej, hellre en svettig rocker än en sån där snubbe med rosa dreads fattigt påklistrade, svarta byxor i storlek 1432 med tusen dragkedjar som inte går till nåt och lila fransar som hänger och "yr" i vinden av deras "sofistikerade" dans (hoppa jämfota, alt. stå still och vicka på handlederna). Helst med en självlysande t-shirt med nåt flashigt tryck som "drugs R 4 living souls" eller nåt.

Det enda som möjligtvis är mer muppigt än raveare, är liveare.. Men det är oftast samma sak så det är som att betta på 2 döda hästar!

Jag har, helst seriöst, mer respekt för dansbandsmupparna då. De kan iaf dansa, om än knappt i många fall.

Hahaha...

Arisk snedbena, men du lyssnade på Arisk-synth hoppas jag, den var bäst, Kraftwerk och vad fan hette dom andra...
.

Det blev en hel del Front och Nitzer mot slutet.
Började med Petting Boys, Alphaville osv, sen blev det snabbt tyngre.

Nu såg jag bara en min på programmet så jag kan inte uttala mej om hur karaktärerna var.

Men något jag märkt mer och mer senare år hos dessa hippa stadsbor är att högsta värde på livet kan mätas. Hela jäkla livet går ut på att skryta om sina pengar, tjockleken på lädret eller dina bilar, dyra accessoarer, din dyra levnadstil. Det är inget som intresserar mej. För du är och förblir en inflyttad lantis som pratar med dom finaste iiiiina man kan hitta.
Själv är jag bara en trött förorts kille som föraktar dessa "nya" stockholmare, pratar utan höga i och skiter totalt i pengar. Trots att jag inte är ekonomiskt oberoende.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt