Dansbanan i Täfteå

Kan inte SVT köra "Dansen på Skirvingen"i repris istället, där kan man se en något yngre GuW vingla omkring med en fyraliters plastdunk på parkeringen mellan raggarbilarna...

DET var riktiga logdanser det...

Numera är den logen utdömd pga säkerheten, så dom danserna arrangeras i en hangar på en gammal flygbas utanför Åmsele istället, samma flygbas som hyrs av stuntarna i Umeå när dom vill ha träningshelg för övrigt.

...där kan man se en något yngre GuW vingla omkring med en fyraliters plastdunk på parkeringen mellan raggarbilarna...

Jag tycker att det där låter som vilken folkparksparkering som helst, en lördagkväll. Ingen vill betala för köpekrökat där inne, när man kan fyllna till på sitt eget 'Chateau de Garage', gratis ute på parkeringen. Folkpark borde väl döpas om till Fyllpark antar jag.

Last edited:
Kan inte SVT köra "Dansen på Skirvingen"i repris istället, där kan man se en något yngre GuW vingla omkring med en fyraliters plastdunk på parkeringen mellan raggarbilarna...

DET var riktiga logdanser det...

De finns kvar. Man måste bara veta vart man ska leta.
Jag har hamnat på några stycken. Jag gillar inte ens dansa.
Dricka däremot.

Under 12h i Stockholm ser man fler urflippade personer och original än jag sett under hela min uppväxt "på landet". Täfteå dansbana är som en fis i rymden jämfört med att åka 3 hållplatser med tunnelbana i Sthlm........

Visst har det alltid funnits mycket skumt folk i den kungliga hufvudstaden, men det verkar ha eskalerat rejält på kort tid. Är det en obefintlig psykvård som är orsaken eller har nån pissat i stockholmarnas genpool?

Skoj program. Men dom där tre tjejerna (tanterna) som klädde sig likadant, hur tänkte dom där. Man behöver inte ha samma storlek bara för att man ska klä sig lika dant. Några av dom såg ut som riktiga kassler. Inte kunde hon sjunga heller hon som fick sjunga med bandet.

Gammal som man börjar bli har man gått på några kylskåps-flyttar-danser, det är faktiskt helt okej. (Ok, jag föraktar mig lite, men mer om jag skulle gå på 18-års disco). :gnissla

Den har jag sett. Men jag kommer inte ihåg så mycket från den.

Såg den mest för att morsan och farsan var på dans en midsommar i slutet av 80-talet i Lossmen. De hade någon bekant som hade stuga upp mot Vindeln som vi var och hälsade på.

Förresten, fyraliters dunk... Vad är det för slags kvinnoförpackning egentligen? :va

Det blev en hel del Front och Nitzer mot slutet.
Började med Petting Boys, Alphaville osv, sen blev det snabbt tyngre.

[YOUTUBE-ID]Hzf9FJjkLb8[/YOUTUBE-ID] ?

Jag har inte sett programmet, men saknar dansbanan här hemma.
Fanns länge en precis där jag bor.
Sommarstugeägarna som hade hand om, tillsammans med en av småbönderna.
Dans till "Ricky stars" varannan helg på sommaren.
Samlade bönder och sommargäster från hela bygden och garnerade med lite raggare.
Ett opretantiöst sätt att träffas.
Skapade samhörighet.
Umgicks förresten ganska mycket med basisten i bandet :jagmöttelassie.
D1222-Ricky-Stars.jpg

Frågan är bara vem som upplever högst livskvalitet?

1. En hillbilly som gillar dansband, bor med sin schäfer, agerar p-vakt och jobbar på bruket.

2. En citybo som tränar på det trendiga gymmet, äter vegetariskt i sitt gaggenaukök, kör trendig Audi och har en tjej med de exakta måtten, blonderat hår och puttar omkring på ungen i en bugaboovagn.

Bara en tanke. Får ibland känslan att folk tror att lyckan finns i yta, image och prylar. Inte i det som man verkigen gillar...

Det beror väl på personen. De som trivs med det där är säkert jättelyckliga, fast jag undrar om de känner till alternativen, men jag såg första programmet på play igår och shit vad deppig jag blev av det. Sen stämmer inte nån av dina beskrivningar in på mig. Min brutta har mörkt hår. ;) ( Nej det är bara Bugaboo som stämmer faktiskt)

I början av programmet var det rätt kul men sen är det ju bara tragiskt. Sen är det ju inte helt schysst att man utnyttjar de här originalen (eller om nu alla är sådär :va) för att resten av Sverige ska skratta åt dem. Deprimerad blev jag i alla fall.

Undrar förresten vad Sigvars fruga säger nu när hon ser att han försökte få med sig ett ragg ner till husvagnen. Kanske fulklipp iofs? Skiter väl SVT i.

Det beror väl på personen. De som trivs med det där är säkert jättelyckliga, fast jag undrar om de känner till alternativen, men jag såg första programmet på play igår och shit vad deppig jag blev av det. Sen stämmer inte nån av dina beskrivningar in på mig. Min brutta har mörkt hår. ;) ( Nej det är bara Bugaboo som stämmer faktiskt)

I början av programmet var det rätt kul men sen är det ju bara tragiskt. Sen är det ju inte helt schysst att man utnyttjar de här originalen (eller om nu alla är sådär :va) för att resten av Sverige ska skratta åt dem. Deprimerad blev jag i alla fall.

Undrar förresten vad Sigvars fruga säger nu när hon ser att han försökte få med sig ett ragg ner till husvagnen. Kanske fulklipp iofs? Skiter väl SVT i.

Finns garanterat individer i bägge alternativen som inte trivs med sin livsstil, den kan ju mycket väl känna att den är påtvingad utav den omgivningen som personen råkar befinner sig i.

Det sorgliga är som du påpekar är ju att det finns ett underlag för dylik produktion.

Finns garanterat individer i bägge alternativen som inte trivs med sin livsstil, den kan ju mycket väl känna att den är påtvingad utav den omgivningen som personen råkar befinner sig i.

Ja förfasen, extrem ytlighet är så sjukt töntigt så det finns inte. Jag skriver samma sak som i tråden om Svenne Svenssons lön som sedermera blev Jag bor bäst-tråden. Det är brist på personlighet och individualitet som gör att man försöker så hårt för att få till en själlös, falsk yta. Nån äcklig gruppmentalitet också. Det värsta jag vet. :huvet

En dålig självkänsla ligger säkert och spökar i bakgrunden dessutom.

Det sorgliga är som du påpekar är ju att det finns ett underlag för dylik produktion.

Att det finns efterfrågan eller vadå?

Ja, många har ju sett det och ser det igen bara här, så nog fan lyckades dom hitta ett ämne som intresserar folk.

Här du sett filmen "idiocrasy" den beskriver en framtid där den populäraste tv kanalen är "folk som slår sig på ballarna-kanalen"

Vi är snart där I tells ya!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...