Damställ??

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Vi ska fixa ett ställ åt min mamma och min lillasyrra, dom har typ samma storlek, men det jag undrar är helt enkelt, hur viktigt är det för dom att ha ett damställ? Eller går ett herrställ lika bra?

fattar inte riktigt skillnaden :crash

BrandonW skrev:
Vi ska fixa ett ställ åt min mamma och min lillasyrra, dom har typ samma storlek, men det jag undrar är helt enkelt, hur viktigt är det för dom att ha ett damställ? Eller går ett herrställ lika bra?

Det går i princip lika bra med ett herrställ.

Skillnaden är att damställen tar lite mer hänsyn till att kvinnor är kurvigare än män - med smalare midja, bredare höfter och större tuttar.

BrandonW skrev:

Skillnaden är att damställen ofta är lite kortare och sydda med mer plats för rumpa, tuttar och mer insvängda i midjan...
Har man ett för stort ställ hamnar ju lätt skydden på fel ställe.
Men det beror ju på, är de smala och långa så går ju ett herrställ lika bra :tummenupp

BrandonW skrev:

det bästa är ju att prova sig fram. kom ihåg att stället måste vara trångt som fan i början. mammor brukar vara gnälliga med sånt, menar jag. det är tack vare ryggskyddets hårda resår som jag får på mig min sjukt trånga jacka. :hihi

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti