Dammsugare?...

Finns hur mycket olika dammsugare på marknaden som helst nästan. Lättast att gå in till nån butik som säljer olika märken och få lite demo. och info.

Här hemma har vi dels en Elektrolux Twinclean. (de har inga lösa papperspåsar som man måste byta. Som dessutom brukar kosta några hundralappar. Och de har självrengörande filter som den dammsuger rent själv, så man slipper byta filter. Slipper den kostnaden också.) Dels har vi en Trilobite som knatar runt och dammsuger när det inte är så mycket och man inte orkar springa runt själv (eller när maken blivit för kaxig och strejkar...;))
Jag är jättenöjd med alla tre. :tummenupp

Jo jag vet att de finns en miljon dammsugare precis som me allt annat :gnissla
O jag har tyvärr inte tid att åka runt o prova dammsugare, o sist ja gjorde de va för 2-3 år sen o de händer ju lika mkt på dammsugarmarknaden som på alla andra marknader så de har ju komme så jävla mkt nytt sen dess :S..

Jo jag vet att de finns en miljon dammsugare precis som me allt annat :gnissla
O jag har tyvärr inte tid att åka runt o prova dammsugare, o sist ja gjorde de va för 2-3 år sen o de händer ju lika mkt på dammsugarmarknaden som på alla andra marknader så de har ju komme så jävla mkt nytt sen dess :S..

Men åk till de stora elbutikerna då typ siba eller elgiganten bara. (de har ju ändå de allra flesta märkena där på dammsugare.)
Jag rekomenderar ändå Elektroluxen twinclean om man är ute efter en bra vanlig dammsugare. Man slipper köpa massa dyra filter och påsar. Den är tystgående och allergivänlig. Lätta och smidiga munstycken som går att ställa in. Extra lång sladd. Väger väldigt lite och rullar lätt på hjulen. Ramlar inte över trösklarna. Jag tycker den är helt okej. :tummenupp

Köp en påslös snabeldrake, så jävla drygt när påsjäveln e full och att man inte har fler hemma.

de e fan att man ses som en städare hemma, jag tror jag går i strejk..:mad:

nä, allvarligt andreas, ta en påslös, så jävla händigt att bara tömma å spola av, alla går att tvätta under kran dessutom. rekomenderar eelolux twincleanen jag med.

Fem påsar 39:-
Nästa gång jag går in på Jula ska jag köpa femtio påsar.

Jag ser inte någon större besparing med en påslös dammsugare.

Jag ser inte någon större besparing med en påslös dammsugare.

Ända till det blir som för mig. Min gamla Volta, som förövrigt fungerar perfekt, börjar det bli svårt att hitta påsar till.
Har också planer på att köpa en påslös nu snart och låta Voltan göra tjänst i garaget när bilen behöver städas.

Ända till det blir som för mig. Min gamla Volta, som förövrigt fungerar perfekt, börjar det bli svårt att hitta påsar till.
Har också planer på att köpa en påslös nu snart och låta Voltan göra tjänst i garaget när bilen behöver städas.

Köp en evighetspåse på Jula, "plattan" kan klippas till att passa dom flesta dammsugare.

Jag har också en gammal Volta, den finns det fortfarande påsar till på Konsum, men där har allt annat gett upp (slang och munstycke).

Jag fick en ny 2000W i julklapp, så nu djävlar ska dammråttorna få! :mad:

Du ska ha en centraldammsugare. De "självgående" är bara skit än så länge. Inte tillräckligt raffinerade ännu. Centraldammsugarna blir dessutom billigare o billigare. Köp.

Du ska ha en centraldammsugare. De "självgående" är bara skit än så länge. Inte tillräckligt raffinerade ännu. Centraldammsugarna blir dessutom billigare o billigare. Köp.

Jag skulle vilja säga att centraldammsugarna (fram tills nu, jag har inte kollat på senare tid) är bara skit, i alla fall om man som jag har 140 kvadrat i två plan, med så långa rör så susar det knappt i munstycket.

Jag skulle vilja säga att centraldammsugarna (fram tills nu, jag har inte kollat på senare tid) är bara skit, i alla fall om man som jag har 140 kvadrat i två plan, med så långa rör så susar det knappt i munstycket.

Tysta, effektiva, otroligt bekväma. Vad är det för skit du har kört med?

Vilket föredrar du, dra runt på en 10kg-klump suga lite - sladden åker ut, du rusar i frustration in o sliter ut sladden för att plugga in den i nästa rum...:huvet

ELLER...
Ha en jättelång sladd som du kommer åt med överallt. Som dessutom är tyst.:yoparty

Jag vet vad jag väljer.

Tysta, effektiva, otroligt bekväma. Vad är det för skit du har kört med?

Vilket föredrar du, dra runt på en 10kg-klump suga lite - sladden åker ut, du rusar i frustration in o sliter ut sladden för att plugga in den i nästa rum...:huvet

ELLER...
Ha en jättelång sladd som du kommer åt med överallt. Som dessutom är tyst.:yoparty

Jag vet vad jag väljer.

Jag har nog aldrig lyckats dra ur sladden medans jag dammsugar, jag behöver flytta den mellan två uttag på varje våningsplan.

Jag skulle behöva förvara ca 20 meter slang, eller bygga om huset avsevärt för att dra in rör till alla rum om jag hade centraldamsugare, dom jag har provar har haft kortare slang/rör än så och dom har sugit dåligt.

Vad jar du fått det ifrån?

Mor och far har haft C-Sugare i :va hmm iaf 7 år funkar felfritt suger bra tyst och smidigt. Dem har ett uttag på botten-v och ett på över-v.

Ingen aning om vad det är för märke men jag tror klumpen som sitter i garaget är grön.

Jag har nog aldrig lyckats dra ur sladden medans jag dammsugar, jag behöver flytta den mellan två uttag på varje våningsplan.

Jag skulle behöva förvara ca 20 meter slang, eller bygga om huset avsevärt för att dra in rör till alla rum om jag hade centraldamsugare, dom jag har provar har haft kortare slang/rör än så och dom har sugit dåligt.

En liten skrubb på varje plan med en slanghängare monterad på väggen. Klart. Varje "slang" täcker ett plan. Svårare är det inte :)

Om du aldrig slitit ut dammsugarsladden när du kört med sugaren så är du nog unik tror jag. Hehe, låter som jag är värsta dammsugarförsäljaren. Nej det är jag inte. Ni får köra med vad ni vill, förstår bara inte varför du föredrar en "ordinär" gammal mögsugare när det finns bättre skit.

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back