Dainese Wave ryggskydd

Larsson

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000-07
Är på väg att köpa ett nytt ryggskydd och har kikat på Dainese Wave och Back Space. Tycker Wave sitter bra men det känndes som Back Space tog emot smällar bättre när polarn boxade på lite. Nån som har sett till nåt test med dom här ryggplattorna eller har nåt bra eller dåligt att säga om dom.

Testa halvarssons skydd. Det vann bikes test (som inte är utfört av bike utan av nånn oberoende firma, så det går nog (för en gång skull) att lita på resultatet)

//jaG

Larsson skrev:
Är på väg att köpa ett nytt ryggskydd och har kikat på Dainese Wave och Back Space. Tycker Wave sitter bra men det känndes som Back Space tog emot smällar bättre när polarn boxade på lite. Nån som har sett till nåt test med dom här ryggplattorna eller har nåt bra eller dåligt att säga om dom.

Zeb_Macahan skrev:
Testa halvarssons skydd. Det vann bikes test (som inte är utfört av bike utan av nånn oberoende firma, så det går nog (för en gång skull) att lita på resultatet)

//jaG

Håller med ! testa Halvarsson Track.. Köpte ett sånt till tösen. verkar grymt bra. Hon använder det även när vi åker snowboard så det är rätt smidigt!

Bifogat

• 709_rygg2.jpg
    709_rygg2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 444
Fin(t) rump....eh..ryggskydd :tungan

//jaG

korvgubbe skrev:
Håller med ! testa Halvarsson Track.. Köpte ett sånt till tösen. verkar grymt bra. Hon använder det även när vi åker snowboard så det är rätt smidigt!

Ska ta en titt på Halvarssons då....
Wave verkar ju nice med lufthålen men man kanske blir lika blöt på ryggen i alla fall.
Vad är det för pris på Halvarssons?

Larsson skrev:

Jag köpte ett Dainese Wave (2) i fredags och har använt det sen dess. Funkar mycket bra, känns knappt att det är där, lätt att justera, osv. Har i och för sig inte testat det IRL ännu men.. För mig är det viktigt att det är skönt annars ligger det snart i garderoben och där gör det knappast någon nytta.. :huvet

Larsson skrev:
Ska ta en titt på Halvarssons då....
Wave verkar ju nice med lufthålen men man kanske blir lika blöt på ryggen i alla fall.
Vad är det för pris på Halvarssons?

Svettig på ryggen lär du bli av de flesta. halvarsson tror jag kostar 1295:-.. Det är relativt bra ventilerat eftersom det är hål i "nätstrukturen" på ryggen.

Jag har haft problem med min Halvarsson Track, då jag använde den på hojen så åkte den upp i nacken om du förstår. Anledningen till detta var att skinnstället var alldeles för stort. Har nyligen köpt ett nytt som sitter som ett smäck, ryggskenan känns inte för fem öre. Tänk på att ha ett tajt skinnställ.

För övrigt kan jag bara lägga bra ord om ryggskenan. Bra pris, bekväm, testvinnare. Behöver man säga mer?

jag provade wave igår...och deinise(eller hur det stavas) tyckte den 2,e nämde va skönare..fast det vart ju UFO,s sefetywest som är väldigt najs :tummenupp

Köp ett som känns bra och sitter bra,
ett som är bäst men obekvämt har en tendens att bli
kvar hemma när man är ute å åker
och där gör det ingen nytta.

mmm, det är det jag menar, min safety west sitter skitbra i skogen under pösig offroadjacka, men under ett skinnställ... njaaae

alum skrev:
mmm, det är det jag menar, min safety west sitter skitbra i skogen under pösig offroadjacka, men under ett skinnställ... njaaae

Tror ni pratar om olika saker.
Finns ett ryggskydd som är gjort som en väst med lite mer skydd på.

Du menar väl den riktiga saftywesten som har skydd på låren till och med?
Den får man inte plats med så lätt. Om man inte tar ur skydden i stället förstås.

Den andra modellen heter väl Safety Jacket? Som man kan ha om man inte har några andra inbyggda hårda skydd för axlar/armbågar i stället....

wave har 30% högre energi upptagningsförmåga än backspace.
och wave ska ju klara av svetten bättre åxå...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph