Dainese Wave ryggskydd

R2 skrev:
wave har 30% högre energi upptagningsförmåga än backspace.
och wave ska ju klara av svetten bättre åxå...

Så Wave är säkrare än backspace eller??? Finns det inget test på nätet där man kan läsa lite. Har supit bort Bike-tidningen där dom hade ett test....

Min safetywest har skydd överallt. men dom kanske ha ändrat namnet på dom sen jag köpte mitt.

Mitt får man absolut inte in under ett välsittande skinnställ!

//jaG

Penguin skrev:
Den andra modellen heter väl Safety Jacket? Som man kan ha om man inte har några andra inbyggda hårda skydd för axlar/armbågar i stället....

Nån som vet av en webbshop motsvarande som säljer Dainese ryggskydd?

Fick låna ett UFO från Lelles förra sommaren under ett par veckor då Dainese Wave inte fanns inne. UFO:t var varmt, tjockt och tröck emot ryggen så skruvarna/piggarna gjorde ont . När sedan Dainese skyddet kom så var det en lättnad. Mycket luftigare, lättare och smidigare och fick plats under stället.

Lotta

Jag tjackade ett Dainese Wawe, fast jag vette faan om det heter 2?
Mc-varuhuset hävdade varjefall att det var det nyaste när jag köpte det.

Det sitter varjefall tokskönt & inbillar mig att jag svettas mindre med det än mitt förra Dainese (som jag inte kommer ihåg namnet på men det är tokvanligt, som går att ställa i sidled i svanken liksom :rolleyes: )

Kontenta: Dainese Wave är skönt :tummenupp

Lartes skrev:
Jag tjackade ett Dainese Wawe, fast jag vette faan om det heter 2?
Mc-varuhuset hävdade varjefall att det var det nyaste när jag köpte det.

Det sitter varjefall tokskönt & inbillar mig att jag svettas mindre med det än mitt förra Dainese (som jag inte kommer ihåg namnet på men det är tokvanligt, som går att ställa i sidled i svanken liksom :rolleyes: )

Kontenta: Dainese Wave är skönt :tummenupp

Alltså, siffrorna som anges är storleken (längden) på ryggskyddet. Mitt heter Dainese Wave 3 och jag är 188 cm lång. De andra skydden är för kortare personer.

mankan skrev:
Alltså, siffrorna som anges är storleken (längden) på ryggskyddet. Mitt heter Dainese Wave 3 och jag är 188 cm lång. De andra skydden är för kortare personer.

Aha då heter mitt Dainese Wave 3 :tummenupp

Man e tydligen smart :3freak

mankan skrev:

F*n jag måste vara konstigt byggd, jag är 187cm och testade ett Wave 3, men det gick bara inte att ha, tröck i nacken och gick samtidigt för långt ner. Var tvungen att köpa ett Wave 2.

Men vilket som, jag är supernöjd med mitt Wave, inga problem med "svetten" och sitter så bra att man glömmer bort det efter ett tag.

p.grip skrev:
F*n jag måste vara konstigt byggd, jag är 187cm och testade ett Wave 3, men det gick bara inte att ha, tröck i nacken och gick samtidigt för långt ner. Var tvungen att köpa ett Wave 2.

Men vilket som, jag är supernöjd med mitt Wave, inga problem med "svetten" och sitter så bra att man glömmer bort det efter ett tag.

Jag är 185cm och har också Wave 3, det måste vara fel på dig :7peta

p.grip skrev:

Du kanske har förbaskat långa ben då??? :)

Lotta skrev:
Du kanske har förbaskat långa ben då??? :)

Exakt! Jag är 189 och har Wave 3. Vid 185 gick en ungefärlig gräns gentemot Wave 2 enligt damen som valde ut det till mig, men det är lite personligt.

Ett tips för en del kanske:Trodde först att det var för långt för mig också (åkte upp så fort jag rörde mig), men efter att jag släppt efter på axelbanden (mer än jag först trodde var lagom) så sitter det som en smäck efter ryggen.

Och jag vill inte tänka på hur svettigt det vore utan den "öppna" ventilationen.

tack för alla svar
ett wave 3 är beställt

sweborn skrev:
Exakt! Jag är 189 och har Wave 3. Vid 185 gick en ungefärlig gräns gentemot Wave 2 enligt damen som valde ut det till mig, men det är lite personligt.

Ett tips för en del kanske:Trodde först att det var för långt för mig också (åkte upp så fort jag rörde mig), men efter att jag släppt efter på axelbanden (mer än jag först trodde var lagom) så sitter det som en smäck efter ryggen.

Och jag vill inte tänka på hur svettigt det vore utan den "öppna" ventilationen.

Det där med att släppa efter på axelbanden kom jag också på efter en dag. Hann först bli lite sur över att jag hade fått fel skydd eftersom det åkte upp i nacken hela tiden, men som sagt, om man släpper ordentligt på axelbanden sitter det som en brandyxa i hjässan :3freak

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra