Dainese dagen på Mantorp 27/8?

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
R1 -05
Någon mer som ska vara med och åka på Mantorp den 27/8??

Tips om bra och billigt boende mottages tacksamt, så även samåkningsförlag (jag tänkte åka från Gävle nån gång em/kväll dagen innan)

Boende finns på Sjögestad Motell, ca 5 km från Mantorp Park. Annars finns det i Mjölby, ca 1 mil bort.

MVH Martin

glenoyne skrev:
2350638 Boende finns på Sjögestad Motell, ca 5 km från Mantorp Park. Annars finns det i Mjölby, ca 1 mil bort.

MVH Martin

Fan lever du? Har du har lagt ner hojåkarkarriären totalt eller?

ozto skrev:
2350672 Fan lever du? Har du har lagt ner hojåkarkarriären totalt eller?

Hej!

Jo jag lever, men knappt. Har hörselgångs-inflammation, så jag är döv typ, och det dunkar i hela skallen. Jag får se om jag köper ngn hoj, har lagt ut en annons iaf. Jag dyker rätt mycket nu. Du då, kör du mycket?

MVH Martin

glenoyne skrev:
2350675 Hej!

Jo jag lever, men knappt. Har hörselgångs-inflammation, så jag är döv typ, och det dunkar i hela skallen. Jag får se om jag köper ngn hoj, har lagt ut en annons iaf. Jag dyker rätt mycket nu. Du då, kör du mycket?

MVH Martin

jo då jag åker så mycket jag hinner... Varje tisdag och torsdag på sviestad och lite bandagar... men det blir inte så mycket på vägen längre... Mest till jobbet osv..

Jag har för mig att det finns en annons för evenemanget i augusti-numret av Bike. Tror det kallas för D-Day och om jag inte minns helt fel stod det att man är garanterad 4*25 minuters körning och lika mycket teori men jag är inte helt säker eftersom jag har tidningen hemma. Jag är dock rätt säker på att det kostade 990:-.

Det står förmodligen på deras web i och för sig.

PS. Undrar om de kallar liknande arrangemang i Tyskland för D-Day också? :) DS.

Last edited:
HerrTigen skrev:
2354453 förbannat!!!!!!!! sista anmälningsdag var 20 juli
nån som vet om det finns plats kvar?

När jag köpte mitt rejs-ställ fick jag med platsen på bandagen på köpet hos Lelles MC i Uppsala. Det var några veckor sen men då fanns det då platser kvar. Hör med Lelles så vet nog de.

Jag kommer för att lufta bumsen.
Även jag fick så att säga mitt på köpet ifrån Lelles vid skinnbyte.

Har aldrig åkt på Mantorp så det ska bli kanonkul.
Ska betala solräkningen till SMHI idag, så det kommer att bli kanon.

Härligt att du fixar detta med vädret, vore ju rätt trist med regn.
Men är det nån gång det ska regna är det väl när skinn-tillverkaren är på plats så man kan gnälla på inpregneringen när man blir blöt... :)

Chaneran skrev:
2359151 Härligt att du fixar detta med vädret, vore ju rätt trist med regn.
Men är det nån gång det ska regna är det väl när skinn-tillverkaren är på plats så man kan gnälla på inpregneringen när man blir blöt... :)

Jag ringer SMHI och frågar om det går att få både lite regn å sol på samma dag.

Längtar... måste bara se till att däcken blir bytta osv.
Hängde dock upp mig lite på deras bullerkrav enligt foldern, har för mig att det stod 79 db!
Det klarar inte min svarv med originalburkarna på ens.
Kanske tar jag med mig min röda trampcykel åsso utifall jag får klagomål.
Man vill åtminstone lägga ett par svettiga varv :D

R1100S-01 skrev:
2359184 Jag ringer SMHI och frågar om det går att få både lite regn å sol på samma dag.

Längtar... måste bara se till att däcken blir bytta osv.
Hängde dock upp mig lite på deras bullerkrav enligt foldern, har för mig att det stod 79 db!
Det klarar inte min svarv med originalburkarna på ens.
Kanske tar jag med mig min röda trampcykel åsso utifall jag får klagomål.
Man vill åtminstone lägga ett par svettiga varv :D

Jag har annars ett par burkar med ärtor i, som junior brukar spela på, tidiga Lördagsmornar.
Tror att dom kommer att passa på dina orginal.:D
Fy vad kul vi ska ha....:yoparty Har beställt nya gummin att tukta ja mä...

Chaneran skrev:
2358581 När jag köpte mitt rejs-ställ fick jag med platsen på bandagen på köpet hos Lelles MC i Uppsala. Det var några veckor sen men då fanns det då platser kvar. Hör med Lelles så vet nog de.

jag rinde beviks di sade att det enda var nog att ta konakt med dainese
för alla papper o blanketter var insamlade så jag få ta en snabbkurs i italenska i min owners manual oskicka ett mail till dom

PS e det nån som blir akut utan lust att åka dit kan jag ta å representera denne :D

Jag skall dit, om nu väderrapporten blir bättre. Som den visar nu skall det ju regna hela söndagen. Men jag åker från Göteborg på morgonen och åker hemmåt sen på kvällen förmodligen. Nån mer som skall åka från Göteborg som vill göra mig sällskap? :)

Min hoj e helt orginal när jag fått bytt dämpare, nån mer som kör helt orginal eller kör ni me andra kåpor o krashpuckar o sånt? :)

HerrTigen skrev:
2354453 förbannat!!!!!!!! sista anmälningsdag var 20 juli
nån som vet om det finns plats kvar?

Ring Shåhlnapp på Daines butikken Sveavägen i Stockholm, han har öppet i butikken fram till lördag kl. 15:00 (dock säkert stängd i natt)

Jag är anmäld och klar för att åka imorgon, men så såg jag i brochyren att det ar delat i två halvdagar.....Är det så, vet inte isåfall vilken jag skall köra i.
Vad kommer det vara för tempo på en sådan kurs? Har ingen lust att åka 25mil för att ligga i touring tempo. Ringde lelles mc, men dom stängde kl 14,00

*/ ?>
Back