Dags för motard igen men vilken?

• Thread starter Thread starter RobRas
  • Start date Start date

RobRas

Guest
Tjohoo

Tänkte börja köra motard nästa säsong men jag vet inte redigt vad det blir för något märke/modell.. Förra gången jag körde motard så var det en Husaberg och det vill jag inte göra igen pga serviceintervallerna. Så mitt egentliga enda krav är att det ska vara betydligt längre mellan serviceintervallerna jämfört med Husa.. Sneglat lite på KTM 660 idag men jag vet inte om man orkar med kick igen?? Har ni några bra förslag?

ktm 690 smc e grym kanske kan få köpa min då ja nog ska ha enduro nästa år lr cross

Så mitt egentliga enda krav är att det ska vara betydligt längre mellan serviceintervallerna jämfört med Husa

Aprilia SXV kanske?

Med min -08 gjorde jag ventiljustering nu vid 60h och då behövde det bara justeras på ena cylindern. Annars växellåds olja vid 15h och motorolja vid 25h .

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=22494

Bjuder på en SMC kurs också:tummenupp

Last edited:
Oavsätt vilken motard av kaliber du väljar kommer du att få serva relativt ofta. Men det handlar ju mest om att byra olja och filter.

Tyvärr är det motorkonstruktionen ( enstånka ) som krånglar till det...

Aprillan är väl ganska ok på dessa områden men det väl lite större grejer efter 60h men det har säkert Marcus lite mer info om :)

Du får väl köpa mitt TTR bygge i vinter/vår när den blir klar så jag kan sätta tänderna i min Kawa:)
Skämt åsido, vill du inte lägga massor med pengar, ha fina service intervaller och skaplig väghållning men inte det värsta-senaste-bästa-dyraste tekniken
kan en välvårdad TTR med motardhjul säkert komma till pass?!
Varför åka KTM, -sådana har ju alla andra!

690 smc...500 mils intervall, bättre blir det inte.
Hade en 660 innan, men 690 slår den på alla punkter, enligt mig då!
/M

Ja som sagt, det är rätt vanliga serviceintervaller på dom med oljan o ventilerna MEN det som skiljer från andra race-motarder är ju renoveringsintervallet. Kolven går 500h till skillnad från husas 100 osv. Får den bara sin olja inom tid så går den o går o går o går.

Ja som sagt, det är rätt vanliga serviceintervaller på dom med oljan o ventilerna MEN det som skiljer från andra race-motarder är ju renoveringsintervallet. Kolven går 500h till skillnad från husas 100 osv. Får den bara sin olja inom tid så går den o går o går o går.
Vad skulle det vara för magiskt med kolvarna till just Husqvarna 570 då?Innan 500 timmar har du ändå fått byta en hel del annat i motorn så det är ändå av mindre betydelse...

Så husans kolvar skulle va sämre än ktm:s o bara hålla ca 100h:va Vad jag hört o läst så håller kolvarna till husan runt 300 h och är bland det sista man behöver byta på dem..

Varför inte en Aprilia Dorsoduro!!:tummenupp

Såg på blocket att de flesta firmor säljer ut sina demos nu!!
76,900:- på Superbike i gbg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...