Dags för motard igen men vilken?

• Thread starter Thread starter RobRas
  • Start date Start date
Jag vet bäst ja, nu har jag fått det bekräftat från dig tillomed.
Ja nu kan du ta och sträcka på dig.Jag skickar PM när jag behöver mektips:pannkyss
Btw så blev jag så nyfiken på dessa evighetsmaskiner från Husqvarna att jag var tvungen att ladda hem verkstadshandboken och titta i den,och jag kan inte se några 500 timmars intervall angivna någonstans faktiskt.

Last edited:
Vad är det ni stör er på? Det är ju inte direkt så jag sitter o skriver saker jag hittar på.

Edit:

Vad har erfarenhet att göra med vad man kan läsa sig till? Inte ett skit skulle jag vilja påstå. Kom med nåt vettigt innan du sitter o trycker ner folk.

Då kan man avgöra om man ska lita blint på det man läser. Av erfarenhet alltså... Om man i en tråd framstår som en noob och helt plötsligt börjar peta folk på näsan i en annan utan att ha särskilt mycket på fötterna, ja tänk själv.

Har du ens sett en husakolv som gått 100h??

Men lilla du, det rekommenderas ju att renovera vid 100h o då med foder, kolv o hela kalaset. Säger du emot mig där så är det ju inte jag som inte har en aning om saker o ting. Jag har inte sagt nåt om att sakerna inte håller mer än 100h. Citera mig gärna där jag har gjort det. Jag pratar om bytesintervallerna. I Husqvarnas fall är det rekommenderat kolvbyte var 500h och i Husabergs fall efter 100.

Vart står det vilken referens /källa anger du?
Det är väl ganska självklart att du blir kraftigt ifrågasatt när det du påstår inte går att bekräfta någonstans.

Ibland har man fel och det är väl bara att acceptera för dig att du har det, alla har vi fel ibland !!

En Husaberg tack vare dom generösa serviceintervallerna.Mahhbechh hade visst läst fel i sin Husqvarnabok:rolleyes:

Haha nja. 5h för olja och 10h för ventilerna, det kallar inte jag generöst. Sen vet jag inte när dom lite större servicarna kommer?

Fått erbjudande att byta mot en KTM 625 SMC -05. Ska se om det är något för mig.

Haha nja. 5h för olja och 10h för ventilerna, det kallar inte jag generöst. Sen vet jag inte när dom lite större servicarna kommer?

Fått erbjudande att byta mot en KTM 625 SMC -05. Ska se om det är något för mig.

Den nya 690 SMC...

Ser att du gick med på bytet. Är du nöjd med hojjen? Själv sugen på en 625a när muckpengarna kommer till jul :tummenupp . Hur är den i stoleken? Jag som är 178cm, kan jag sitta bekvämt på en sådan maskin? Om du jämför med filmen du länkade till innan,(http://www.youtube.com/watch?v=MykGRUDc1kA&feature=related), är den i samma storlek som dom? Lite många frågor haha .. Mvh Johan

Last edited:
Ser att du gick med på bytet. Är du nöjd med hojjen? Själv sugen på en 625a när muckpengarna kommer till jul :tummenupp . Hur är den i stoleken? Jag som är 178cm, kan jag sitta bekvämt på en sådan maskin? Om du jämför med filmen du länkade till innan,(http://www.youtube.com/watch?v=MykGRUDc1kA&feature=related), är den i samma storlek som dom? Lite många frågor haha .. Mvh Johan

Inte kört mer än 10-15mil men än sålänge är jag nöjd! Inte vågat att uuuuiiila så mycket men den är ju betydligt lättare att få upp jämfört med R6an :) . Jag är cirka 185cm och det känns bekvämt när man kör. Det enda jag inte är så van vid är att styret känns brett. Förmodligen vanesak!... Bakdämpningen verkar aningens mjuk också, dock inte pillat något på den. Om du vill ha något lite vassare men utan elstart så är nog 660 något för dig, eller 690 som alla verkar predika om!

Skål på er

Inte kört mer än 10-15mil men än sålänge är jag nöjd! Inte vågat att uuuuiiila så mycket men den är ju betydligt lättare att få upp jämfört med R6an :) . Jag är cirka 185cm och det känns bekvämt när man kör. Det enda jag inte är så van vid är att styret känns brett. Förmodligen vanesak!... Bakdämpningen verkar aningens mjuk också, dock inte pillat något på den. Om du vill ha något lite vassare men utan elstart så är nog 660 något för dig, eller 690 som alla verkar predika om!

Skål på er

Toppen att du är nöjd med den enså länge :tummenupp 690 är lite för dyr för min lilla plånbok. Har en budget på 40-50 000. Men kan man göra fjädringen hårdare så man kan ha med tantan därbak? En stor anledning till att det ska vara 05an och frammåt haha ..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph