t-rex skrev:De som ställer frågan har ofta inget alternativ att komma med, det är det som är så störande. Det blir en klyscha bland klyschor.
Ja, det är störande. Men det beror ju i hög utsträckning på att det egna tänkandet hämmas, bl.a. i form av det högaktuella ämnet - politiseringen av högskolorna. Folk är missnöjda, men ser att det finns inga alternativ. De alternativ som kommer upp kvävs snabbt av elitpolitikerna och media. T.ex. Junilistan.
t-rex skrev:Jag läste nånstans att medlemsantalen i de politiska partierna faller kraftigt. Med tanke på hur många som är allvarligt oroade över vart landet är på väg känns det lite märkligt...
Det är inte så märkligt egentligen, hur många gånger har man inte läst om unga politiker som kommer in i partier, nämnder osv entusiastiska och brinner för sitt engagemang för att snabbt lära sig att det är pappersvändning, bordläggning, byråkrati och gamla gråa gubbar som gäller.
Min mening är fortfarande att flera saker är på väg utför med Sverige, och tyvärr ser jag ingen räddning inom räckhåll. Vad ska jag göra? Bilda eget parti?