Dags för BORGELIG regering

Fast ministern fick ju mothugg från sitt eget parti. Var det inte det bra, som du ser det?

SvartR1a skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,604366,00.html

Snart tar jag älgstudsaren ur garderoben och åker ner till stockholm. Dom där jä##a trädkramarna ger ju sig aldrig. Hur kan dom styra sverige?

Ja det har jag undrat i ca 10år, suvskatt kan jag köpa för det är fan en onödig biltyp. Jag 90% av befolkningen i detta land klarar sig med en vanlig bil ala Volvo V70 fyrhjulsdriven lr ej. Men det kan inte finnas nån jävel som har behov av en suv, behöver man en stor fyrhjulsdriven bil så köper man en terrängbil i stil med Land-Rover/Range Rover, Jeep Cherokee, 4Runner lr vad som helst. Iofs kallas väl dessa oxå suvar numera så det är svårt. Inför suvskatt för dom som bor i större städer och har suv kanske, jag vetefan. Men höj fan inte bensinpriset för då JÄVLAR :huvet Fan det finns folk på mitt jobb som pendlar 12 mil varje dag med bil för att dom inte har nån möjlighet och åka buss för det går inga bussar.....

SvartR1a skrev:

Snart tar jag älgstudsaren ur garderoben och åker ner till stockholm. Dom där jä##a trädkramarna ger ju sig aldrig. Hur kan dom styra sverige?

Läste du hela artikeln?

Aftonbladet skrev:
- När vi fick igenom en höjning med 15 öre plus moms i höstas, var det första gången någonsin. De borgerliga regeringarna var mycket bättre på att höja bensinskatten än vad vi har varit, säger Domeij.

RacerDave skrev:
Läste du hela artikeln?

Tror trådskaparen syftade på att MP fick igenom sitt förslag om att höjja bensinskatten i höstas och nu vill de (i alla fal en av miffona) höjja skatten igen!

The-PatriX skrev:
Tror trådskaparen syftade på att MP fick igenom sitt förslag om att höjja bensinskatten i höstas och nu vill de (i alla fal en av miffona) höjja skatten igen!

Jo det var ju verkligen droppen som fick bägaren att rinna över.... :rolleyes:

Varför vill alla miljöministrar/ miljöpartister / miljömänniskor höja skatten på bensinen? Det hjälper inte längre, det enda som händer är att alla blir fattigare och många kan inte ta jobb eftersom dom inte har råd att köra bil dit och/eller att dom tjänar mer hemma på bidrag eftersom det blir så dyrt att köra. Ifall dom nu verkligen vill straffa oss som kör bil så kan dom ju ha en anställd på varje mack som ger en en flata över skallen varenda gång man tankar.

Det trevliga i artikeln var ju att de planerade att höja skatten för bensinslukande suv´s. Gärna för mig, synd bara att det kan slå hårt åt de som behöver en jeep å fara omkring med. Säkert svårt att hitta en lösning som går att de som behöver jeepar slipper xtraskatt.

Det är Östermalmsborna som behöver SUV:ar för att kunna vinscha in sina förbannade älgar som de skjuter i Norrland.
En SUV-skatt är okej för mig, totalt menlös bil.

Kanske dags för parasiterna som åker kommunalt att betala vad det verkligen kostar istället.
I dagsläget subventioneras det iaf i Stockholm med åtskilliga 100 miljoner och vill folk värna miljön så borde de väl glatt betala extra för sitt månadskort?

Najde skrev:
Det trevliga i artikeln var ju att de planerade att höja skatten för bensinslukande suv´s. Gärna för mig, synd bara att det kan slå hårt åt de som behöver en jeep å fara omkring med. Säkert svårt att hitta en lösning som går att de som behöver jeepar slipper xtraskatt.

jobbigt för såna som farsan som faktiskt använder sin suv i skogen. Fast toyota rav4 kanske inte är en äkta suv då den inte har mycket till motor?

Ärligt talat!

SvartR1a skrev:

svenska folket sitter och gnäller vid sina kaffebord osv, men vilka är de handlingsförlamade svenskar som röstar rött :va
vi ger mer pengar till utlandet än nogonsin, men tamefaan så har vi hemlösa och en sjukvård som liknar ett krigstält under 2:a världskriget.
skatter till förbannelse.
de (partiet) pratar om att minska segrigationen men de vänder ju på allt, och beskattar eller tar ut högre avgifter för allt. det innebär ju tex
ta körkort (dyrt)
äga bil (glöm det)
skaffa familj, det går men bara foster barn då får man bidrag av staten
alla har inte råd att leva normalt i sverige längre.
sverige är på väg käpprätt åt helvete men det är ju bara min åsikt.
ps rösta inte rött :tummenupp

Bjork skrev:
svenska folket sitter och gnäller vid sina kaffebord osv,

Du som inte är handlingsförlamad kan väl delge oss dina teorier om
hur alla problem du radade upp ska lösas på det mest effektiva sättet?

sandstream skrev:
Kanske dags för parasiterna som åker kommunalt att betala vad det verkligen kostar istället.
I dagsläget subventioneras det iaf i Stockholm med åtskilliga 100 miljoner och vill folk värna miljön så borde de väl glatt betala extra för sitt månadskort?

Ja vilken lysande idé! Så att vi får ut ännu fler bilar på vägarna! Mer trafikstockningar,mer sura regn,mer växthuseffekt, ännu sämre stadsluft!

Bjork skrev:
svenska folket sitter och gnäller vid sina kaffebord osv, men vilka är de handlingsförlamade svenskar som röstar rött :va
vi ger mer pengar till utlandet än nogonsin, men tamefaan så har vi hemlösa och en sjukvård som liknar ett krigstält under 2:a världskriget.
skatter till förbannelse.
de (partiet) pratar om att minska segrigationen men de vänder ju på allt, och beskattar eller tar ut högre avgifter för allt. det innebär ju tex
ta körkort (dyrt)
äga bil (glöm det)
skaffa familj, det går men bara foster barn då får man bidrag av staten
alla har inte råd att leva normalt i sverige längre.

Ahh, ännu ett floskelfyllt slitet inlägg om ett av världens sämsta länder, nämligen Sverige! Är det Swedie som satt ut en idiotgenerator som massproducerar såna?

Chris Ash skrev:
Ja vilken lysande idé! Så att vi får ut ännu fler bilar på vägarna! Mer trafikstockningar,mer sura regn,mer växthuseffekt, ännu sämre stadsluft!

Då vill jag att du redovisar för mig, hur mycket av utsläppen som påverkar växthuseffekten, som verkligen kommer från personfordon.

Sen så är det tragiskt att vi har såpass gammal fordonspark i Sverige, men vad ska man göra? vi har inte råd att köpa nyare bilar som är säkrare, drar mindre bränsle och ger lägre utsläpp.

Att dessutom hycklarna i miljöpartiet tydligen körde gamla "föroreningsmaskiner" var ju lite hej och HÅ.

Gärna lite rött men absolut aldrig! aldrig! ALDRIG en naiv miljöpartist!

Superbee skrev:
Då vill jag att du redovisar för mig, hur mycket av utsläppen som påverkar växthuseffekten, som verkligen kommer från personfordon.

Sen så är det tragiskt att vi har såpass gammal fordonspark i Sverige, men vad ska man göra? vi har inte råd att köpa nyare bilar som är säkrare, drar mindre bränsle och ger lägre utsläpp.

Att dessutom hycklarna i miljöpartiet tydligen körde gamla "föroreningsmaskiner" var ju lite hej och HÅ.

Sverige står för drygt 1% av världens utsläpp av växthusgaser vi har en av världens renaste natur varför ska vi förstöra våran ekonomi då det inte hjälper miljön? Sveriges näringsliv behöver en BORgELIG regering nu annars kommer företagsflytten fortsätta och vi kommer aldrig få tillbaka välfärden vi hade

Last edited:
Superbee skrev:

Transportsektorn står iaf för cirka en tredjedel, hur mycket av detta som kommer från personbilstrafik vet jag inte.

SvartR1a skrev:
Sverige står för drygt 1% av världens utsläpp av växthusgaser vi har en av världens renaste natur varför ska vi förstöra våran ekonomi då det inte hjälper miljön? Sveriges näringsliv behöver en BORELIG regering nu annars kommer företagsflytten fortsätta och vi kommer aldrig få tillbaka välfärden vi hade

Hemskt vad hysterisk du blev, det var ett förslag från en person, ett förslag som dessutom inte vann särskilt mycket gehör bland partikamraterna. Dessutom finns det inget som säger att en borgerlig regering inte skulle höja bensinskatten.

SvartR1a skrev:
Sverige står för drygt 1% av världens utsläpp av växthusgaser vi har en av världens renaste natur varför ska vi förstöra våran ekonomi då det inte hjälper miljön? Sveriges näringsliv behöver en BORELIG regering nu annars kommer företagsflytten fortsätta och vi kommer aldrig få tillbaka välfärden vi hade
En regering som har borelia lär inte bli långlivad :D

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...