Dags att hetsa och spekulera i NEC/REC på Mantorp

Åt Helvete....

Fiver vann sedan de fattat att det gick bäst med teamchefen på läktarn.

Demoto kom tvåa! Grattis grabbar! Äntligen pallen efter så många skjutna motorer och vurpor. Verkligen roligt grbbar.

Per & Per kom trea efter att Per G i sedvanllig ordning skällt på den andre Per.

Skåneligan körde safe eller nått o blev fyra.

Allt i Däcks oljekylare havererade med följd att lyckades DonQ highsida två gånger på samma varv och racet rödflaggat med en timmes vilopaus. Inte illa för en kille som aldrig någonsin har varit i närheten av att highsida.

Micke Sundgren stank sprit redan innan kvalet började. Så det mesta var väl som vanligt

Micke Sundgren stank sprit redan innan kvalet började. Så det mesta var väl som vanligt

Per & Per kom trea efter att Per G i sedvanllig ordning skällt på den andre Per

Inte då - Öl!

1. Micke pratar med Jorpes.....
2. Per + Per
3. Augustsson är slut!
4. Björn - Don Q - gjorde illa fingret.... stackars liten.
5. Lind hade snyggast epa-brillor
6. Lind vinner.... första gången sedan 2004. Grattis!
7. Allt i däcks lilla missöde.....

Bifogat

• micke.jpg
    micke.jpg
    103.4 KB · Visningar: 117
  • per+per.jpg
    per+per.jpg
    123.7 KB · Visningar: 93
  • augustsson.jpg
    augustsson.jpg
    98 KB · Visningar: 91
  • DQ.jpg
    DQ.jpg
    120 KB · Visningar: 118
  • lind.jpg
    lind.jpg
    120.6 KB · Visningar: 56
  • lind vinner.jpg
    lind vinner.jpg
    128.3 KB · Visningar: 82
  • alltidäck.jpg
    alltidäck.jpg
    203.8 KB · Visningar: 141
Last edited:
Eftersom vi pga oförutsedda händelser inte kunde komma till dagens REC så sitter man nu här och är sjukt nyfiken på hur det går.:huvet

Ingen där på plats med internetuppkoppling som kan uppdatera lite under dagen ? :confused:

Big boss team ERROR/

Just det... Humlan var så klart inte snabbare än mig denna gången heller. Han var faktiskt så långsam att han inte fick köra alls på racet. Två chanser kvar...

Rapido kom 11 och 29, för ovanlighetens skull va båda teamen i Lecahavet tyvärr, annars hade det sett annorlunda ut :)

1. Guldpilen
2. MGC
3. Team ST
4. KO 72

Vi kom trea i mål, några meter efter SC. SC ledde racet en halvtimma på slutet, en halvtimme i mitten och några ggr till. Antar att det var brist på ambulanser.

Tyvärr så var sista incidenten en funktionär som ramlade av skamkärran, hoppas han klarade sig bra men han låg ganska orörlig i 3-4 varv innan ambulansen kom.

Vi vill passa på att tacka alla funktionärer, ni är bäst!

Last edited:
Tyvärr så var sista incidenten en funktionär som ramlade av skamkärran, hoppas han klarade sig bra men han låg ganska orörlig i 3-4 varv innan ambulansen kom.

Vi vill passa på att tacka alla funktionärer, ni är bäst!

Jag var framme hos honom efterosm det inte fanns några funktionärer i den böjen och han har nog ont som fan just nu, ramlade baklänges från skamkärran rätt i asfalten.

Mer ambulanser så hade det blivit mer race.

Jag var framme hos honom efterosm det inte fanns några funktionärer i den böjen och han har nog ont som fan just nu, ramlade baklänges från skamkärran rätt i asfalten.

Mer ambulanser så hade det blivit mer race.

det börjar lukta knutstorp-06 om hela erf seriens arangemang...

björn

Fuktansvärt dåligt att det bara fanns en ambulans.
40 team som betalar 2750 kr st och det finns bara en ambulans. :va
Vart går alla pengarna? känns inte som att det går till de duktiga funktionärerna i alla fall? Är det förlusten för finlandsracet som är orsaken till att det inte finns tillräckligt med ambulanser ?

Och vem i hela helvetet tycker att det är en bra ide att ha en skamkärra utan väggar/galler? Statoil ligger 1 km från banan och det kostar 500 kr att hyra ett för ändamålet dugligt släp en heldag. På grund av denna idiot så fick vi hela sista timmen bakom SC.

KATASTROF.

Vart går alla pengarna? känns inte som att det går till de duktiga funktionärerna i alla fall? Är det förlusten för finlandsracet som är orsaken till att det inte finns tillräckligt med ambulanser ?

Banhyran tar merparten av startavgiften. Arrangemanget i Finland gick sannolikt inte back eftersom banhyran där är en piss i Nilen i jämförelse.

Och vem i hela helvetet tycker att det är en bra ide att ha en skamkärra utan väggar/galler?

Det där var verkligen mindre bra.

Statoil ligger 1 km från banan och det kostar 500 kr att hyra ett för ändamålet dugligt släp en heldag. På grund av denna idiot så fick vi hela sista timmen bakom SC.

Good Point.

Och vem i hela helvetet tycker att det är en bra ide att ha en skamkärra utan väggar/galler? Statoil ligger 1 km från banan och det kostar 500 kr att hyra ett för ändamålet dugligt släp en heldag. På grund av denna idiot så fick vi hela sista timmen bakom SC.

KATASTROF.

Det är ju sant alltihop,,, vi diskuterade lite under loppets gång hur det kan vara så få funkisar runt banan, och hade inte jag och min kompis samt en fotograf stått vid depåinfarten så vet i fan hur det gått med han som ramlade av kärran.

3-4 funktionärsposteringar på Mantorp är i minsta laget, jag brukar vara funkis på Sviestad där är det 10 posteringar, men det kan ju vara olika regler mellan banor det har jag inte koll på.

Samtidigt så är det ju heder åt ERFgänget som fixar dessa tävlingar, det är kul att kolla på långdistansrace.

Owe the meck! Team member SBC 33!
Har jag pratat med ikväll, han ligger på Linköpings hospital, och mår ganska bra trots allt! Eller så sa han bara det för att han fick en dosa snus precis när jag pratade med honom! Skrapsår och slag i huvudet, ev bruten hand!
Skall röntgas ikväll!
Vem ska meka åt mig nu i helgen tro :confused:

Banhyran tar merparten av startavgiften. .

Helgen før var der bandag, priset var 1400kr per hoj. Men, der var också fler än 20 hojer...

EDIT.... hmmm faktisk var der ju fler än 20.... Jag glömte alla BoTT'erne.... så är det ju faktisk dyrt.

Men, det var jo inte så heldigt at SM är samma helg....

Last edited:
Owe the meck! Team member SBC 33!
Har jag pratat med ikväll, han ligger på Linköpings hospital, och mår ganska bra trots allt! Eller så sa han bara det för att han fick en dosa snus precis när jag pratade med honom! Skrapsår och slag i huvudet, ev bruten hand!
Skall röntgas ikväll!
Vem ska meka åt mig nu i helgen tro :confused:

Skönt att höra för hans såg inte så fräsch ut när jag kom fram,

KATASTROF.
I NEC betalade vi t.o.m. 3000 kr.
Håller med om att detta var ett taffligt arrangemang. Det duger inte i längden, även om de tappra eldsjälarna givetvis sliter hund och försöker gilla läget.

Själv körde jag sakta för att inte klota eftersom det var brist på ambulanser. Eller nåt.

Helgen før var der bandag, priset var 1400kr per hoj. Men, der var också fler än 20 hojer...

EDIT.... hmmm faktisk var der ju fler än 20.... Jag glömte alla BoTT'erne.... så är det ju faktisk dyrt.

Men, det var jo inte så heldigt at SM är samma helg....

Jämförelsen med en bandag helt utan säkerhet haltar betänkligt,

Vad tror du ambulans, tävlingläkare, besiktning, tidtagning, domare, tillstånd till Svemo mm kostar...

Jämförelsen med en bandag helt utan säkerhet haltar betänkligt,

Vad tror du ambulans, tävlingläkare, besiktning, tidtagning, domare, tillstånd till Svemo mm kostar...

Jag gör heller ingen jämförelse, men då kan man se vad banhyran är. Men nu vet vi jo att ambulans, tävlingläkare, besiktning, osv osv koster det samma som banhyran....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT