Dags att hetsa och spekulera i NEC/REC på Mantorp

Vi anmälde oss igår, så det blir minst 14 i NEC, det går bra att efteranmäla sig samt betala på plats.

Ballou skrev:
Jag fattar ingenting, vad beror detta manfall på? Dags att slå ihop NEC och REC igen, det var f-n så mycket roligare när det var fler på banan.

Vi kommer också, trots att jag glömt anmäla. Lite förvirrad med serieanmälan, bekräflese och avbud inför enstaka lopp. Well, well. Tror nog det blir fler är dom 15 osv. Historiskt sett brukar det bli färre deltagare på hösten. Om det beror på att pengarna är slut efter semestern, frugans tjat eller annat vet jag inte. Men några fler blir vi i alla fall. Blir nog bra ändå.

Vi kommer också, trots att jag glömt anmäla. Lite förvirrad med serieanmälan, bekräflese och avbud inför enstaka lopp. Well, well. Tror nog det blir fler är dom 15 osv. Historiskt sett brukar det bli färre deltagare på hösten. Om det beror på att pengarna är slut efter semestern, frugans tjat eller annat vet jag inte. Men några fler blir vi i alla fall. Blir nog bra ändå.
Hur är det med lilla fossepossen, farbror?

Inget regn på lördagen tack.... Gillar när det är torrt!

Edit: Ser bra ut enl. SMHI

Last edited:
Ja det ser inte ut att bli regn. Nån skur kanske...

Hur är det med lilla fossepossen, farbror?

Konstigt nog så är den rätt så ok nu. Jag kan gå utan att den plågar längre. Så jag räknar kallt med att jag kan växla utan problem. Både rätt och fel växlar. Så jag ska nog prova att bromsa ut dig i någon sväng, då jag tror att jag kan växla efteråt. Tackar som frågar. Vi gamla pensionister får ju vara glada för minsta uppmärksamhet.

/Kris

Konstigt nog så är den rätt så ok nu. Jag kan gå utan att den plågar längre. Så jag räknar kallt med att jag kan växla utan problem. Både rätt och fel växlar. Så jag ska nog prova att bromsa ut dig i någon sväng, då jag tror att jag kan växla efteråt. Tackar som frågar. Vi gamla pensionister får ju vara glada för minsta uppmärksamhet.

/Kris
Härligt att höra:D

För att förhöja spänningen ytterligare så körs det 24timmars race med oljeläckande skrotade postbilar just nu. Målgång om två timmar!

Det kommer nog va halt på mantorp i helgen...

För att förhöja spänningen ytterligare så körs det 24timmars race med oljeläckande skrotade postbilar just nu. Målgång om två timmar!

Det kommer nog va halt på mantorp i helgen...

Åhh, mycket spännande.

Nu börjar det dra ihop sig. Vi lämnar gbg i svinottan lördag morgon... Nästa post blir en racerapport.

Nu sitter man på väg i Oscars husbil och spiller öl på inredningen, Oscar och Augustini bråkar som vanligt och allt är som vanligt.

Vädret ser ju mycket bättre ut nu :tummenupp
Usch nu blir jag avis på er, vill också åka!

Nu sitter man på väg i Oscars husbil och spiller öl på inredningen, Oscar och Augustini bråkar som vanligt och allt är som vanligt.

Träter de om vem tur det är att vurpa?

Jag tror det är dags för Hybris-Humlan att kana asfalt, det känns änna så att det är dags nu.

Jag missar tyvärr lördagens NEC pga jobb. Kommer iallafall upp på söndagen.

Träter de om vem tur det är att vurpa?

Jag tror det är dags för Hybris-Humlan att kana asfalt, det känns änna så att det är dags nu.
Humlan får inte klota, det finns inga airfence som klarar den belastningen.

Nu är vi snart i bibelbältet och jag är pissnödig, Oscar vägra stanna och det råder dålig stämmning i husbilen.

Humlan får inte klota, det finns inga airfence som klarar den belastningen.

Nu är vi snart i bibelbältet och jag är pissnödig, Oscar vägra stanna och det råder dålig stämmning i husbilen.

Den dåliga stämningen kommer väl från dig då du skulle inte druckit så mycket öl:öl

Vad snackar ni om, jag är på plats!

Stugan stinkar av gubbtarm, allt är sig likt.
Ingen under 1,4 promille.

Hojen är inbesiktigad efter de sedvanliga turerna, tydligen måste man ha MCID-card, licens och dessutom betala anmälningsavgift!

GSXR110R dök upp vid 22:30, lite mer än salongsberusad.
Lunkan trodde att det var en hundutställning.
Valmers anlände i sin nya toyboy-bil. Han måste ha gjort något rätt med henne.
Fredrik brydde sig inte.

Det är tydligen bara jag som har någon som helst ansvarskänsla, och får följdaktligen hålla ihop teamet.
Trolig pallplats imorgon.

Det kommer att bli 2-1.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...