Dags att hetsa i NEC & REC

Jag har ett nytt Metxeler 180 K2. Om någon behöver, maila annars vill jag inte uppta plats i bilen. (Har också några flak Tuborg Guld, lite starkare än starköl, om någon vill ha.)

PS.
Ligger någon inne med fälgar till Aprilia RS250 med 30mm axel fram? Byter gärna mot mina reservfälgar med 20mm axel fram. (Lugn, jag ska inte köra ERF med 2-takt.)
 
Pokalen ska komma hem till oskarström i år. Norgeutflykten var bara av tillfällig karaktär. #98 vågade inte ens försöka försvara sin andraplats från 2006. Kiviks Museri kommer inte att ha en chans. Klotserien från Mantorp 2006 visar kapaciteten i laget. Allt i Veck slutar på en förnedrad 36:e plats efter att R2 inlett säsongen med en fisvurpa i depåinfarten, där han stukar lillfingret. ProAct har visat fin form på försäsongen, men när tävlingarna väl börjar kommer robban att visa att takterna sitter i sen förra året. Snabba kvalvarv hjälper inte om man inte tar sej i mål.

...ska ni tampas med norrmännen rekommenderar jag er att montera backspegel på hojen om ifall ni har en serieledning att försvara. I annat fall kanske ni själv råkar ut för en "klotserie". :gnissla
3 vurpor varav två "påtvingade" & inga "electrical problems" är väl godkänt på 2,5 säsong !? Hur många hade ni nu igen ? :va
Oss slipper ni i år iaf, ...men vi håller tummarna för Humle-teamet. :tummenupp Ni verkar ha goda förutsättningar (förutsatt att bromsbelägg o.dyl vet sin plats) ...borde iaf vara svårt att toppa ert "oflyt" från -06, som väl representeras bra med denna bild: :D
Ska ni köra med "highpipe" i år igen ?
 

Bifogat

  • _MG_8869.jpg
    _MG_8869.jpg
    58.8 KB · Visningar: 110
Last edited:
...ska ni tampas med norrmännen rekommenderar jag er att montera backspegel på hojen om ifall ni har en serieledning att försvara. I annat fall kanske ni själv råkar ut för en "klotserie". :gnissla
3 vurpor varav två "påtvingade" & inga "electrical problems" är väl godkänt på 2,5 säsong !? Hur många hade ni nu igen ? :va
Oss slipper ni i år iaf, ...men vi håller tummarna för Humle-teamet. :tummenupp Ni verkar ha goda förutsättningar (förutsatt att bromsbelägg o.dyl vet sin plats) ...borde iaf vara svårt att toppa ert "oflyt" från -06, som väl representeras bra med denna bild: :D
Ska ni köra med "highpipe" i år igen ?
Oj va trist att ni inte kör, alla vet att ni lätt spöar FET med en arm på ryggen.
 
Ja nu är bussen färdiglastad och Team Mortec lämnar Norrland och Umeå imorgon kl.06:00 med kurs mot Anderstorp.

Ses på banan (eller i depån för min del) :tummenupp
 

Bifogat

  • mortec.jpg
    mortec.jpg
    129 KB · Visningar: 62
Vi mekar och mekar och mekar...

Nu går iallafall hojen igen efter att vår egen Angus Young (ni vet, han AC/DC killen) kopplat o fipplat med en ny, fräck, lösning på tändningen.
Två kablar var allt som egentligen behövde kopplas ihop men varför börja felsökningen där? :D
Nope, vi tar det i dessa steg istället, helt enligt Yamahas instruktionsbok....
Kväll 1.
Problem:
Efter att ha mekat ihop hojen efter träningskraschen och satt i ny bränslepump så tänder den inte.
Vår lösning på detta blir:
Vi kollar alla säkringar, resultat, hojen startar inte.
Nästa naturliga steg, "det är garanterat CDI-boxen som gått."
Jakt efter ny på blocket mitt i natten och bland kompisar. Dag 2 får vi tag i två stycken som vi köper direkt. Vi tar kabelstammar på köpet "om ifall att". Billigt...

Kväll 2.
På med CDI-box 1, resultat, hojen startar inte. Box 2 ligger i ett postpaket på väg till oss. "Fan det måste vara kabelbrott någonstans i stammen, vi byter." Resultat, nope, funkar inte, men va faaaaan...

Då kommer beskedet vi alla väntat på, frun i huset kommer ut o säger: "Kom in o ta en kopp kaffe och lite tårta. Jasså hojen startar fortfarande inte? Konstigt, har ni kollat så ni kopplat rätt när ni fipplade med tändningslåset?"
Eeehhhhhhhh... ja, det har vi. Väl...? Eller?

Tack för kaffet...

Som följd av detta har vi nu en komplett kabelstam och två CDI-boxar "extra". Kan ju vara bra att ha... :rolleyes:
Vill dock säga att resultatet, nu när allt fungerar, är helt enastående!
Eller som vår Angus säger, det råkkar!! :yoparty

Själv har jag under tiden lyckats köpa ett orginalblås till R1:an, passar naturligtvis inte alls då grenröret som sitter på hojen är till ett helsystem. :huvet
Nån som vet var man får tag i ett orginal grenrör? *suck*

Vad gäller att häckla så håller vi detta inom teamet, vi har hunnit med många sköna garv och gliringar dessa mek kvällar.
Hojen kommer att gå "á la naturelle", alltså helt olackad och utan sponsordekaler. Sånt "trams" hinns inte med innan söndag.

Imorgon gör vi klart det sista med hojen och sen lastar vi, på lördag blir det "runtomattiraljerna" som färdigställs.

Hur är det man säger... rejsing ska vara dyrt o stressigt?
 
...ska ni tampas med norrmännen rekommenderar jag er att montera backspegel på hojen om ifall ni har en serieledning att försvara. I annat fall kanske ni själv råkar ut för en "klotserie". :gnissla
3 vurpor varav två "påtvingade" & inga "electrical problems" är väl godkänt på 2,5 säsong !? Hur många hade ni nu igen ? :va
Oss slipper ni i år iaf, ...men vi håller tummarna för Humle-teamet. :tummenupp Ni verkar ha goda förutsättningar (förutsatt att bromsbelägg o.dyl vet sin plats) ...borde iaf vara svårt att toppa ert "oflyt" från -06, som väl representeras bra med denna bild: :D
Ska ni köra med "highpipe" i år igen ?

Hur har du mage att avstå årets säsong?:mad:
Komma 3:a och inte våga försvara det?:mad:
Backspegel har man inte på en hoj, det har man på bilar. Norrmännen kommer att behöva GPS för att se oss, de enda tillfällen vi kommer att vara nära dom är när vi varvar dom var 3:e varv.

Vi mekar och.......
Massa gnäll, yada yada,


?

Hetsa? Jösses, vad du har mycket att lära! Här ska du få grundreglerna:
1. Utse en huvudmotståndare. Helst nån som är uppenbart långsammare.
2. Skriv här i tråden hur kassa dom är, inte hur kass du själv är.
3. Ge oss ett tänkbart scenario på hur dina konkurrenter kommer att sluta sitt race.
4. Inlägg med personangrepp och påhopp uppmuntras för ovanlighetens skull.
5. Ironin är inte död, den vilar bara.
6. Inlägg som talar om hur kass Freppa eller GSXR11miljoner är är extra välkomna.
7. Glöm inte bort att se till i racet att uppfylla dina löften. Exempelvis kommer vi att sätta av Norska mästarna i första kurvan. Allt i Veck behöver vi inte bekymra oss om, dom ordnar vår spion R2 så att dom måste bryta.

Sådär, nu har du fått dom första pusselbitarna i ett lyckat hetsande. Gör nu om, gör rätt, annars editerar jag dina inlägg kraftigt i fortsättningen:mad:
 
Last edited:



6. Inlägg som talar om hur kass Freppa eller GSXR11miljoner är är extra välkomna.


WHAT DA HELL!
Hörrö überfetto, nu skall du lyssna på mig!:4skrika
Det är fanimig inte jag som måste punktsvetsa fast mina bromsbelägg för att min hoj inte klarar av att hålla kvar dessa.
Det är fanimig inte jag som måste köpa 17 tankanläggningar för att hitta en man är nöjd med.
Det är fanimig inte jag som, all erfarenhet till trots, mest åker runt och fisåker på viktiga träningar :mad:

FAN VA SUR JAG BLIR!!!
:mad: :mad: :mad:

För övrigt är jag inte kass. Jag är läktarrejsingspecialist(tm). Det är fanimig RESPEKCT!
 
Det låter lämpligt om det nu skulle visa sig att det är brist. Jag kan boka upp en bakdäck på en gång (såvida det inte regnar hela helgen)

2500:- för ett sett
1400:- för bakdäcket

Finns någonstans i depån

Magnus
0706-102441

Om det är intressant.
 
Last edited:
Hetsa? Jösses, vad du har mycket att lära! Här ska du få grundreglerna:
1. Utse en huvudmotståndare. Helst nån som är uppenbart långsammare.
2. Skriv här i tråden hur kassa dom är, inte hur kass du själv är.
3. Ge oss ett tänkbart scenario på hur dina konkurrenter kommer att sluta sitt race.
4. Inlägg med personangrepp och påhopp uppmuntras för ovanlighetens skull.
5. Ironin är inte död, den vilar bara.
6. Inlägg som talar om hur kass Freppa eller GSXR11miljoner är är extra välkomna.
7. Glöm inte bort att se till i racet att uppfylla dina löften. Exempelvis kommer vi att sätta av Norska mästarna i första kurvan. Allt i Veck behöver vi inte bekymra oss om, dom ordnar vår spion R2 så att dom måste bryta.

Sådär, nu har du fått dom första pusselbitarna i ett lyckat hetsande. Gör nu om, gör rätt, annars editerar jag dina inlägg kraftigt i fortsättningen:mad:
Okej...
1. Vi hittar med all sannolikhet inga såna. :huvet
2. Okej, jag tycker #100 VVV är kassa men det hjälper inte.
3. Före oss....?
4. Det där kan jag med all sannolikhet lära mig. :D
5. Bra att veta, så man inte tar allt som sägs på allvar
6. Är inte allt redan sagt? Vet inget om Freppa men jag kan inte komma på en enda sak till att säga om GSXR1100R som nån inte redan sagt.

Dessutom tänker jag gnälla mer. Vår exklusiva bränslepump från Biltema gick i bitar strax efter vi monterat tanken. Undrar om någon försöker säga oss nåt ang. A-torps tävlingen? :va
 
Nja,, att Tzunami hanmar i bollhavet igen?

Bara en vild gissning men vi får se.. :tungan
Vi har haft ett litet "terapisamtal" i verkstan idag.... (Sånadär elstripes håller jäkligt bra faktiskt) :D

micke.a och jag har gett honom tillåtelse att ta risker imorgon när han ska hoppa fallskärm. På söndag ska vi definitivt ta oss i mål.
 
Hur har du mage att avstå årets säsong?:mad:
Komma 3:a och inte våga försvara det?:mad:
Backspegel har man inte på en hoj, det har man på bilar. Norrmännen kommer att behöva GPS för att se oss, de enda tillfällen vi kommer att vara nära dom är när vi varvar dom var 3:e varv.



Hetsa? Jösses, vad du har mycket att lära! Här ska du få grundreglerna:
1. Utse en huvudmotståndare. Helst nån som är uppenbart långsammare.
2. Skriv här i tråden hur kassa dom är, inte hur kass du själv är.
3. Ge oss ett tänkbart scenario på hur dina konkurrenter kommer att sluta sitt race.
4. Inlägg med personangrepp och påhopp uppmuntras för ovanlighetens skull.
5. Ironin är inte död, den vilar bara.
6. Inlägg som talar om hur kass Freppa eller GSXR11miljoner är är extra välkomna.
7. Glöm inte bort att se till i racet att uppfylla dina löften. Exempelvis kommer vi att sätta av Norska mästarna i första kurvan. Allt i Veck behöver vi inte bekymra oss om, dom ordnar vår spion R2 så att dom måste bryta.

Sådär, nu har du fått dom första pusselbitarna i ett lyckat hetsande. Gör nu om, gör rätt, annars editerar jag dina inlägg kraftigt i fortsättningen:mad:
Nu blev det inte riktigt som du hade tänkt dig :pannkyss
 
Okej, rejsen är över och nu får vi se hur det gick efter allt hetsande...

För egen del kan vi säga att Gud talade till oss men vi vägrade lyssna och körde upp till A-torp trots alla dåliga omen.

Måste dock rikta ett STORT tack till *Superlight* och Ducati Girl på Alien Moto som räddade oss i sista minuten kvällen innan avfärd.
Era prylar gjorde susen och utan dom hade vi inte startat alls.

Till Falkenberg ska vi vara bättre på det och tills dess ska vi ha övet på hetsningen.
 
Back
Top