Dagens Metro/köra för fort

Undrar hur mycket pengar dom drar in totalt på alla fartsyndare...:va

haha, de skriver ju själva i artikeln att vägarna blir bredare och hastighetsgränserna lägre, lägg därtill att bilarna blir bättre, tystare och stabilare i fart.

Vet själv en gammal 90km/h väg som gjordes iordning, ny beläggning lite bredare och helt ny separat cykelbana 20meter från vägen paralellt (istället för i väggrenen som innan) sen sänkte de till 70km/h. Tro fan att folk kör mer för fort nu än innan

haha, de skriver ju själva i artikeln att vägarna blir bredare och hastighetsgränserna lägre, lägg därtill att bilarna blir bättre, tystare och stabilare i fart.

Vet själv en gammal 90km/h väg som gjordes iordning, ny beläggning lite bredare och helt ny separat cykelbana 20meter från vägen paralellt (istället för i väggrenen som innan) sen sänkte de till 70km/h. Tro fan att folk kör mer för fort nu än innan

Exakt min tanke också.

Håller med att det är lockande, och jag ska inte kasta massa sten men tror att tanken med dom bredare vägarna är väll att det skall bli säkrare och det blir lite förgäves om man samtidigt höjer hastigheten.

Sen kan man tycka att det är konstigt att sänka hastigheten :va

..om det inte är så att det är folk som bor där som klagat..

Det som förvånar mig mest är att polisen verkligen har tid med det här...

Men det är ju klart, vi betalar ju inte nog med pengar till staten som det är. Och pengar ska staten ha. :gnissla

Det som förvånar mig mest är att polisen verkligen har tid med det här...

Men det är ju klart, vi betalar ju inte nog med pengar till staten som det är. Och pengar ska staten ha. :gnissla

Det som förvånar mig mest är att svenska folket anser att det här är det som polisen ska prioritera, då svenska folket inte följer våra lagar i trafiken. Varför ska vi lägga denna del av skattemedel på "onödiga" resurser inom polisen?

Konstigt att vissa lagar är okej att bryta, medan andra ska det vara dödsstraff på (mc-stöld)!

Den variant fick vi också för något år sedan, smal 70 väg utan skuldror, trafikerat av barn på cykel, breddades med separat gång/cykelbana, och sänktes till 50km/h, inte riktigt så att det ökar förståelsen för den begränsade hastigheten.

Den variant fick vi också för något år sedan, smal 70 väg utan skuldror, trafikerat av barn på cykel, breddades med separat gång/cykelbana, och sänktes till 50km/h, inte riktigt så att det ökar förståelsen för den begränsade hastigheten.

Tror det finns en regel att om det finns gångbana/trottoar precis i kant till väg är det 50 km/h som gäller. Kan ha fel, surt är det i vilket fall.

Konstigt att vissa lagar är okej att bryta, medan andra ska det vara dödsstraff på (mc-stöld)!

Om du gör nåt som andra inte lider av så är ju ingen irriterad men om du sabbar för någon så blir ju vederbörande och dennes bekanta irriterade.

Sen att vissa överreagerar på straffskalan är ju en annan sak.

Om du gör nåt som andra inte lider av så är ju ingen irriterad men om du sabbar för någon så blir ju vederbörande och dennes bekanta irriterade.

I trafiken kanske man inte får chansen att bli lidande och irriterad...utan de som blir lidande är dennes familj, vänner och bekanta...

Att man kör för fort kan ju faktiskt drabba andra?

Det som förvånar mig mest är att svenska folket anser att det här är det som polisen ska prioritera, då svenska folket inte följer våra lagar i trafiken. Varför ska vi lägga denna del av skattemedel på "onödiga" resurser inom polisen?

Det är ju nästan omöjligt att vara laglydig hela tiden, man skulle ju inte kunna gå ut om man verkligen ska följa varenda skitlag som finns.. Jag menar vem av oss har inte suttit med ett gäng polare i en park och druckit lite bira, jag menar bara att det är skillnad på brott och brott...

Det är ju inte direkt så att svenska folket verkligen tycker att polisen ska prioritera detta, Om det här inte direkt har med att få pengar in till statskassan att göra så vette fan...

Om polisen verkligen prioriterade brott som många begår så borde dom ju vara och smyga bland buskarna i bostadsområden och kolla så folk som inte betalar tv licensen inte har en tv.
Mig veterligen så har det äldrig hänt att herr Svensson har suttit hemma en fredag kväll med familjen och sett på lets dance, sen plötsligt hoppar det fram en svartklädd swat-gubbe och skriker, SURPRICE!! Så här får man inte göra, det blir 5000 riksdaler tack.

På ämnet oförklarliga väger etc.
Varför gör man fällor för mjuka/okunniga trafikanter?
70 väg, trafikdelare utformad som fotgängarfält.
Mera än en gång har jag varit tvungen att riktigt nita här, "bäst" var när 3 nyblivna mödrar använd samtliga barnvagnar som stötdämpare mot korsande bilar, och ja, det gick bra till trots för våt asfalt, men om blickar kunde döda hade jag inte suttit här (740 i 70 knyck är värre än blickar)

Edit: det är en säker undergång 50m längre fram, men den används inte.

Bifogat

• trap.jpg
    trap.jpg
    81.3 KB · Visningar: 193
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden