Teddy
"...I been here for years"
Veidec säger att de vill att alla ska veta att det är de bästa förarna som gör upp på de vassaste hojarna. När man talar om publiken och deras uppfattning ska man vara på det klara med att den är i högsta grad subjektiv. När vi själva, insatta och intresserade, knappt kan sätta våra känslor åt sidan och se objektivt på RR, hur ska då en oinvigd veta vad som är vad och se skillnaden mellan Bill och Bull? En av de roligaste kommentarerna jag fått från en arbetskollega gällande min MC-åkning var när han frågade vad jag körde och jag svarade att jag körde en sporthoj, då sade han: "Jaså, en sån där tandkrämstub". Skillnaden i utsedende och fart mellan en Superstock 600 och en Standard 1000 är försumbar. Man måste vara kalenderbitare för att från läktaren se skillnad mellan de dem. Den skillnad som däremot märks är LJUDET, ni vet det där som låter i öronen. Som åskådare är ljud det näst viktigaste sinnet, efter syn men före lukt. Jag tycker att bara det är ett nog så gott argumet för att välja Superstock 600 framför Standard 1000. Vill man ge publiken något ska man ge dem något som märks.