Dagens IB

SVEMO o gubbstruttarna tycker säkert det är skitkul att få alla RR-förare i Sverige att oroa sig! taskigt :gråta hehe
 
Trango_B skrev:
Kommer säkert både ny sponsor och nya förare :)
Jo, så måste det ju vara annars blir det trist att titta på en tom bana :)

Ska bli spännande och se vilken sponsor STCC får fram.

Finns det något fast reglement för SuperStock eller är det något som varje serie/cup bestämmer själva?
 
Teddy skrev:
Exakt, ingen skada skedd. Varje gång en F1-förare dött har ropen skallat att F1 ska förbjudas och varje gång någon av F1-klassens stora affischnamn strukit med (ex Ronnie Petersson och Ayrton Senna) har den allmänna uppfattningen varit att publiken kommer att svika och att sporten kommer att självdö. Så är det givetvis inte. Folk vill först och främst se motorsport och skaffar sig i andra hand en förare att rikta sin beundran mot.
Intressant resonemang men har du funderat på hur det kommer sig att F1 är så stort som det är? Enligt mig beror det på 2 faktorer:
1. De kör de "värsta" bilarna
2. Mediabevakningen är extrem
 
GSXR1100R skrev:
Jag hade hellre sett standard litersmaskiner i STCC klassen :)

Tycker ändå att det är mindre viktigt med kubiken. Det viktiga, tycker jag, är att det finns en mc-klass tillsammans med bilarna för jag tror att det är en bra väg att visa upp att vi finns. Om det sen är 1000 eller 600 är mindre viktigt. Sen är det bara att hoppas att det blir en klass med många av de bästa förarna och gärna fetfulla startfält.
 
ZoulFly skrev:
Tycker ändå att det är mindre viktigt med kubiken. Det viktiga, tycker jag, är att det finns en mc-klass tillsammans med bilarna för jag tror att det är en bra väg att visa upp att vi finns. Om det sen är 1000 eller 600 är mindre viktigt. Sen är det bara att hoppas att det blir en klass med många av de bästa förarna och gärna fetfulla startfält.
Om man delar ut några wild cards för att fylla upp till fullt startfält så kan det bli riktigt kul, bara det inte blir för dyrt att starta.

:banana
 
Last edited:
Det stod även att det lär bli mindre tv-tid följden av det blir att topförarna kanske skiter i det nästa år vi kan bara hoppas att "top of the line klassen" blir cool och het
 
I förhoppningen att vi ska kunna få en seriös debatt har jag rensat en hel del inlägg i tråden. Hoppas att vi kan undanhålla oss från spam och personangrepp och diskutera sakfrågorna istället.
 
Goodstuff skrev:
I förhoppningen att vi ska kunna få en seriös debatt har jag rensat en hel del inlägg i tråden. Hoppas att vi kan undanhålla oss från spam och personangrepp och diskutera sakfrågorna istället.

Respekt !
 
Goodstuff skrev:
I förhoppningen att vi ska kunna få en seriös debatt har jag rensat en hel del inlägg i tråden. Hoppas att vi kan undanhålla oss från spam och personangrepp och diskutera sakfrågorna istället.


bort med det roliga menar du :gnissla
 
sandstream skrev:
Jo, så måste det ju vara annars blir det trist att titta på en tom bana :)

Ska bli spännande och se vilken sponsor STCC får fram.

Finns det något fast reglement för SuperStock eller är det något som varje serie/cup bestämmer själva?

Med tanke på att summan som Veidiec lade som huvudsponsor inte var enorm på något vis, under miljonen, så borde det inte vara omöjligt att få in en ny huvudsponsor tycker jag.

Det är SVEMO som fastställer reglementen för de klasser som körs i Sverige. Oftast synkas dock dessa mot internationella reglementen. Ett Superstock 600 reglemente borde vara väldigt likt det som används vid Superstock VM för 1000 cc hojar.
 
Goodstuff skrev:
I förhoppningen att vi ska kunna få en seriös debatt har jag rensat en hel del inlägg i tråden. Hoppas att vi kan undanhålla oss från spam och personangrepp och diskutera sakfrågorna istället.


:tummenupp
 
Sponsor

Trango_B skrev:
Kommer säkert både ny sponsor och nya förare :)
Serien klarar sig nog rätt bra utan swemo, det har den ju gort hitills. Men utan sponsorer blir det däremot helt omöjligt. och för övrigt så kommer inte sponsorer, man får släpa dom till banorna.
 
Strider skrev:

Det finns hundratals med trådar där man kan driva med varandra, spamma och bedriva personangrepp. Dock hade jag en tanke om att den här diskussionen, som faktiskt är ganska intressant då den påverkar stora delar av RR i Sverige, skulle kunna befrias från trams och personangrepp. Verkar dock vara svårt för en del att hålla nivån på en nivå strax över scrotum.

Man kan tex. läsa Mad Moose första inlägg som inbjuder till en seriös debatt. Prova det nästa gång.
 
Goodstuff skrev:
Ett Superstock 600 reglemente borde vara väldigt likt det som används vid Superstock VM för 1000 cc hojar.
Vill inte spamma men kan någon kortfattat berätta vad det reglement innebär? (Byta dämpare etc).

ChrisAsh skrev:
Ja, nu förstår man ännu mindre av stormandet.......
"Stormandet" hade inget med Veidec i sig att göra utan valet att inte gå till 1000cc, så uppfattade jag det iaf :)
 
På tal om reglementen. Någon som sitter på ett för 600 std??
 
Sandstream --> Inget spam utan en relevant fråga. Superstock reglementet som används i VM kan man hitta på www.fim.ch

Mrlind--> Ring Svemo eller kika i din tävlingskalender som du fick med licensen. :7peta
 
Mad Moose skrev:
Tex skulle det här på SH/BP kunna finnas ett möte som heter ”Svemo informerar” som inte är ett diskussionsmöte utan bara ren info.

Det vore förstås bra. Men den informationen borde rimligen finnas på Svemos webbplats under en likande rubrik. En parantes som jag i diskretionens tecken egentligen inte borde nämna är att jag har kontaktat Svemo med en förfrågan om de har intresse av att anlita mina tjänster för att få sin webbplats moderniserad/förbättrad/tillsnyggad. Inget svar. Heller inget svar på min uppriktiga förfrågan om det finns en formell eller informell arbetstgrupp för lobbying angående en anläggning i närheten av Stockholm. Konsekvent nog har Svemos kansli också bemött min uppmaning att skingra dimman i frågan om Veidec/1000cc/600cc/STCC/Svemo med - just det, tystnad. Man behöver inte vara negativ eller konspiratoriskt lagd för att dra slutsatsen att personalen på Svemos kansli har stor potential att bli bättre i dialogen med sina medlemmar.
 
Med tanke på hur uppdaterad deras hemsida är så antar jag att du har ringt dem istället för att skicka ett mail? :7peta
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top