Dagens IB

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Jag blir naturligtvis glad av att läsa att det verkar som om det kommer köras hoj tillsammans med STCC i form av Superstock 600. RR kommer alltså fortsätta att synas för en stor och bred publik. Det gillar jag och det är bra för sporten.

Det jag däremot inte gillar är hur det sköts från ledningen i Svemo. De är tydligen fullt medvetna om de diskussioner som förts på SH och MCERR.

Ur IB ” Medan diskussionsvågorna på grund av den uppkomna situationen, överskridit gränsen för det acceptabla i skilda forum, väntar Sköld på att stormen ska avta. Med trumf på hand”

När de tydligen har läst det som sägs på dessa forum och anser att det överskridit acceptabel nivå borde väl en tråd med lite info på vad som gäller inte vara för mycket att begära. De behöver ju inte delta i diskussionen om de inte vill utan bara lämnas ren information. Som det är nu verkar de ju tycka att det bara är roligt att vi sitter och käbblar.

Det ska ju inte vara Svemo-mot-oss-krig. De borde faktiskt kunna acceptera att dessa forum är det enda stället där medlemmar i Svemo kan diskutera sådana här frågor eftersom vi bor väldigt utspritt i landet. Nu känns det bara som de ska triumfera på ett ganska löjligt sätt. ”Haha sitt ni där och blajja för vi vet mycket mer än er.” Det är oss de ska jobba för. Det är vi som är medlemmar. Jag tycker det är hög tid för Svemos ledning att bli lite modernare och ta till sig fördelarna med Internet. Vad tycker ni?

Tex skulle det här på SH/BP kunna finnas ett möte som heter ”Svemo informerar” som inte är ett diskussionsmöte utan bara ren info.

Tanken var väl att det skulle finnas ett sånt "enkelriktat" infoforum på roadracing.se. jP eller Nordgren kanske vet mer?

Säger som Lodnert skulle ha sagt..."Det här skulle vi kunna prata om i flera veckor men det skiter vi i, nu tar vi en kopp kaffe på det här" :hihi

Direkt saxat från RR licens kurs (Gelleråsen-04). :fakta

Stoppsladd skrev:
Säger som Lodnert skulle ha sagt..."Det här skulle vi kunna prata om i flera veckor men det skiter vi i, nu tar vi en kopp kaffe på det här" :hihi

Direkt saxat från RR licens kurs (Gelleråsen-04). :fakta
VA? Dricker han kaffe?
Det märkte jag aldrig :rolleyes:

Don Quixote skrev:
Weee.. Här ska köras Wildcard! :)

Behöver man verkligen wildcard ? dom har ju alltid svårt att få ihop folk som vill köra så det är väl bara att betala den höga anmälningsavgiften o kvala in ? eller ?

Webspy skrev:
Behöver man verkligen wildcard ? dom har ju alltid svårt att få ihop folk som vill köra så det är väl bara att betala den höga anmälningsavgiften o kvala in ? eller ?

Vet vi vad anmälningsavgiften kommer ligga på? Kanske blir lägre i år mtp prissänkningarna mot slutet av säsongen i år.

Dyrt eller ej, man måste bara göra det! :D

Saxat ifrån IB

Kenneth Lodnert & Fredrik Hansson stannar kvar i SVEMO :tummenupp

STCC har ansökt om att få köra Super stock 600 nästa år med SM status :gnissla

Jag hade hellre sett standard litersmaskiner i STCC klassen :)

http://www.svemo.se/protokoll/road-nr3-04.pdf

Precis som GSXR1100R hade jag hellre sett SS1000 och jag är fortfarande övertygad att en sån klass inte passad i herr Skölds planer (NSBK) :död

En kungaklass ihop med Sveriges mest mediabevakade motorsports evenemang kan ju bara innebär negativa saker för RR i Sverige :rolleyes:
Varför visa Elitserien i SVTs Hockeykväll när division 2 erbjuder fartfyllda och spännande matcher :rolleyes:

Chris Ash & NyTeknik: Ovanstående är MINA åsikter så ni behöver inte slänga er över tangentborden ;)

Angående KL: Är det säkert att han är kvar med tanke på att protokollet är från den 21/10? Nån som pratat med honom?

sandstream skrev:
Angående KL: Är det säkert att han är kvar med tanke på att protokollet är från den 21/10? Nån som pratat med honom?
Ring o fråga honom annars så får du säkert reda på hur det ligger till.

Nyteknik skrev:
Såhär med korten på bordet: exakt vad har Sköld orsakat för skada? :va
Det har jag förklarat ett par gånger redan (se Swedies inlägg ovan)...

Nåja, vilka är det som kommer att köra i den nya klassen nästa år?

Hörde ett rykte om att de flesta av de "stora" namnen i årets serie kanske inte kommer att vara med nästa år. (Bäst att formulera sig så luddigt som möjligt :) )

Det är ju bra att det blir åka av... Jag personligen med flera av min (lilla) vänskapskrets hadde dock hellre sett 1000.
Vad kommer nu Videc att göra?
Om dom endå hoppar av vem ska betala tv?
Vilka av topp förarna är intreserade av detta eller ska dom till någon annan serie?

Trango_B skrev:
Kommer säkert både ny sponsor och nya förare :)
Exakt, ingen skada skedd. Varje gång en F1-förare dött har ropen skallat att F1 ska förbjudas och varje gång någon av F1-klassens stora affischnamn strukit med (ex Ronnie Petersson och Ayrton Senna) har den allmänna uppfattningen varit att publiken kommer att svika och att sporten kommer att självdö. Så är det givetvis inte. Folk vill först och främst se motorsport och skaffar sig i andra hand en förare att rikta sin beundran mot. Om samtliga förare i återts Veidec Trophy byts ut till nästa år kommer det inte att ha någon nämnvärd inverkan på vare sig klassens framtid och popularitet eller RR-sporten som helhet. När STCC började bli populärt genom TV-sändningar hade de flesta ingen aning om vilka förarna var men publiken kom ändå. Hur många åskådare kunde första säsongen med Synsam Trophy namnge en enda RR-förare? Genomslagskraften i de produktioner som idag visas på Viasat och TV3 är grovt överskattade. Det är bara de som redan är motorintresserade som tittar på dem. Chansen för genomsnittsvensson att råka snubbla på lite RR är genom att zappa förbi när det visas på Eurosport.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back