Dagens i-landsproblem

Jag var tvungen att slänga en tredjedel av grädden då jag inte behövde mer till köttfärssåsen. Det borde finnas mindre förpackningar.

Inge problem serru, bara du övertalar den Amerikanska fordonsindustrin, Hälsa Willie G Davidson när du är där :D

Vi har amerikanska maskiner på jobb, halva maskinparken närmare bestämt. En av leverantörerna/installatörerna tyckte att dom skulle gå över till metriska systemet i stället. Det ger en ett brett leende att höra en amerikan tycka något oamerikanskt är bättre!

Vi har amerikanska maskiner på jobb, halva maskinparken närmare bestämt. En av leverantörerna/installatörerna tyckte att dom skulle gå över till metriska systemet i stället. Det ger en ett brett leende att höra en amerikan tycka något oamerikanskt är bättre!

Jag pratade också med en amerikansk tekniker som ville gå över till det metriska systemet snarast, han sa:

We are going to be metric eventually, atleast we are getting there inch by inch...

Det är klart, det går ju fortare då än om dom närmar sig cm för cm...

Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

kn%25C3%25A4cke.jpg

Image.aspx

k150s.jpg

Bah, varför var inte skärmen jag fick av grannen svart? Nu har jag en svart och en vit datorskräm, de matchar varandra inte.

Ni har fan inga riktiga problem :mad:

En knäckemacka är 2½" bred, eller 6.3cm

En standard osthyvel är 2" bred, eller 5.1cm

Ostar är totalt ostandardiserade, men ICA säljer en färdigpackad ost som är precis som mackan 2½" bred MEN DET ÄR JU INTE HYVELJÄVELN!!!!!!!!

Hur jävla svårt kan det vara med standardiseringar egentligen????

Jag skiter väl i att NASA kraschade en marslandare för att dom hade beställt bromsfallskärmen från frankrike och måttsatt i tum medans fransmän använder det metriska systemet, det är bagateller i standardiseringsvärlden....

Vad sägs då om en standardiserad 13mm ringnyckelolshyvel?

attachment.php

Vad sägs då om en standardiserad 13mm ringnyckelolshyvel?

attachment.php

Den skulle jag faktiskt kunna acceptera trots att den säkert gör for smala skivor, bara för att den är tuff.
Men det hade ju passat bättre med en 1/2" eftersom hyvlar och mackor är tum standard...

Jag köpte faktiskt en ny hyvel häromdagen, den gör 4mm tjocka ostskivor som standard, jag har lyckats skränka om den så den gör 3mm, men tunnare än så går inte.

Nåja, ost är gott...

Jämt när man har sex med tre snygga tjejer samtidigt och börjar närma sig ett avslut, så vräker den minst attraktiva av dem ur sig: "Spara lite åt mig!".

Så jävla irriterande.

Det kom en postorderkatalog i posten idag och i den fanns inga (0!) bilder på halvnakna kvinnor, blev sjukt besviken, vad fan skall man då med en sån till? :va
:(

Fyllde på med alldeles för mycket frukt i mitt fruktfat i onsdags. Nu måste jag se till att äta upp allt innan jag går hem imorgon fredag.

Back